Strona 3 z 3

RE: reanimacja t25

: 10 lis 2014, 21:38
autor: Bolszewik
Obawiam się że i tak musisz zdjąć koło, odkręcić zwolnicę, wyjąć bęben hamulcowy. Taśmy są pewnie zjechane wiec i tak do wymiany. Taśmę można wyjąć bez odkręcania zwolnicy, są tacy którzy twierdzą że da się ją też założyć. Ja zdejmowałem zwolnice. Przez szczeliny spróbuj ocenić stan bębnów.

RE: reanimacja t25

: 10 lis 2014, 22:38
autor: pawel1976
Wymieniałem taśmy bez ściągania zwolnicy jednak po całej operacji taśma była tak zmasakrowana że nie dało się wyregulować hamulców była cała pokrzywiona i ponaciągana. Jak masz zamiar używać ten "pojazd" to odkręcaj zwolnice wymień taśmy a przy okazji sprawdzisz stan bębnów. Jak by nie było hamulce ważna rzecz.

RE: reanimacja t25

: 15 lis 2014, 15:58
autor: daany1
Victoria! wszystko gra! tylko znów coś mnie dręczy;p Hamować hamuje ale bardzo delikatnie.. Taśmy byłyby już do wyrzucenia? Traktor długo stał a taśmy były wymieniane więc już by padły? Czy może nie wyregulowane ? Jeszcze jedno dziś wybrałem się na przejażdżkę ( bo hamulce już są) trochę dałem mu w gaźnik 6szosowa i strasznie kopci czego to może być przyczyna?

RE: reanimacja t25

: 15 lis 2014, 16:47
autor: Bolszewik
Dwóch pierwszych zdań nie rozumiem *rolleyes* napisz jeszcze raz o co Ci chodzi ?

Taśmy hamulcowe da się regulować.

Jaki jest kolor dymu ?

RE: reanimacja t25

: 15 lis 2014, 20:32
autor: daany1
pisałem na gorąco-zadowolony, że po 4dniach walki w końcu zapieczone hamulce puściły;) jak się je reguluje? kopci na czarno

RE: reanimacja t25

: 15 lis 2014, 21:11
autor: Bolszewik
1. Taśmy powinny mieć całe równe nie popękane okładziny z jednolitą płaszczyzną. Nie mogą mieć załamań pęknięć itp, powinny mieć ogólnie kształt okręgu. Taśma nie może być zaolejona.
2. Bębny powinny być gładkie bez bruzd, pęknięć, odpowiedniej grubości ....
3. Podnosimy tył ciągnika.
4. Pedały wiążemy drutem do kierownicy.
5. Luzujemy naciągi taśm.
6. Koła mają się luźno kręcić.
7. Podkręcasz śruby podstawiające taśmy, są trzy z przodu, z tyłu i od spodu pochwy. Uwaga śruby muszą mieć nakrętki kontrujące.
8. Koło nie powinno dać się obrócić.
9. Podkręcasz naciąg taśm.
10. Odkręcasz śruby podstawiające taśmy. Każda śruba ma być odkręcona dokładnie tak samo (2-3 obroty). Zakontrować.
11. Luzujesz podstawiacze - kilka obrotów i kontrujesz.
12. Zakręcasz puszkę.

Hamulce gotowe.

*flower*

Czarny dym świadczy o złym spalaniu ropy - jest jej za dużo i silnik jej nie spala. Zacznij od najprostszego: filtr powietrza ....

PS.
Jeśli pkt. 1 i 2 nie są spełnione szkoda twojego czasu hamulców nie będzie.

RE: reanimacja t25

: 16 lis 2014, 18:38
autor: daany1
kurcze nie mam pojęcia w jakim stanie są te taśmy, niby pisków zgrzytów nie ma więc coś tej okładziny musi być...

Kasete filtra powietrza cokolwiek przeczyściłem, zalałem nowym olejem tą miskę i dałem nowe gąbki przed pierwszym odpaleniem po takim czasie.

RE: reanimacja t25

: 16 lis 2014, 20:07
autor: pop
Wyreguluj hamulce i pojeździj trochę tym traktorem.Jak bardzo długo stał,to niech sobie teraz pochodzi:),a Ty obserwuj.

RE: reanimacja t25

: 02 kwie 2015, 12:46
autor: daany1
Witam ponownie. Panowie mój zbiornik paliwa od tego wieloletniego stania zerdzewial. Dosłownie sito się zrobiło pod spodem... Jakiś pomysł ktoś ma na to?

RE: reanimacja t25

: 02 kwie 2015, 12:58
autor: Mariuszczs
Wymienić na dobry lub wymienić płaty blachy w tym dziurawym

RE: reanimacja t25

: 03 kwie 2015, 8:24
autor: Bolszewik
Kupić nowy, broń boże spawać !!!

Ja u siebie pojedyncze przetarcie zakleiłem poksipolem, ale było jedno.

RE: reanimacja t25

: 03 kwie 2015, 12:03
autor: daany1
A wlasnie, co myślicie o tych klejach dwuskładnikowych do metalu itd.? Niby pokleilem i nic nie przecięła ale jak Bd dalej...

RE: reanimacja t25

: 03 kwie 2015, 16:19
autor: rycho711
Proponuję kupić nowy zbiornik , ze starym będziesz miał cały czas problemy. Pomijając problem szczelności, wewnątrz będzie się łuszczyła rdza i zatykała w traktorze przewody paliwowe i filtry.