Strona 3 z 15

RE: Zetor 25 remont

: 22 lut 2018, 16:22
autor: winko
Ursus napisał/a:
A jaki to rejon ta głowica? Jak Dolny Śląsk to mogę podjechać Ci obejrzec.
Dzięki za chęć pomocy, ale to jest gdzieś pod warszawą. A miał ktoś doczynienia z panem z Wieruszowa który handluje częściami do ciągników?A ile warta jest waszym zdaniem głowica do regeneracji bez pęknięć, a ile już taka gotowa do założenia na ciągnik??

RE: Zetor 25 remont

: 22 lut 2018, 16:30
autor: Ursus
Sądzę, że jak głowica jest w stanie kiepskim, ale nie pęknięta - to dobra cena byłaby ok. 400 zł. Wiem, że ciężko takie ceny znaleźć. Ale koszt zaworów, prowadnic, wymiany gniazd, itd to koszt kilkuset złotych. Jak kupisz głowicę za 1000 zł, w którą trzeba włożyć 500-600 zł to interes średni. Dlatego taka po remoncie lub stan bdb może tego tysiaka kosztować.

RE: Zetor 25 remont

: 22 lut 2018, 18:30
autor: winko
Dzięki za szybką i co najbardziej mne cieszy konkretną odpowiedź*hilarious* PozdrawiamA teraz tak sie jeszcze zastanawiam, bo przy montazu nowych zestawów naprawczych sworzeń tłoka w jednym korbowodzie siedzi dość ciasno, tak że trzymając korbowód w rece tłok się nie przechyla, siedzi tak ciasno. A sworzeń po nagrzaniu tłoka wszedł lekko samą ręką przez trzonek młotka go wbiłem. Czy to nie będzie za ciasno? Drugi przechyla się pod własnym ciężarem , a ten pierwszy nie chce.

RE: Zetor 25 remont

: 22 lut 2018, 22:12
autor: Ursus
A tulejki wymieniałeś w główce korbowodu?



Generalnie nie powinny się zacinać tak.

RE: Zetor 25 remont

: 22 lut 2018, 22:18
autor: winko
Nie, tulejki zostały stare.

RE: Zetor 25 remont

: 23 lut 2018, 14:15
autor: gumiok
no i czygos nie wyminil ciosno bydzie chodzic i si zatrzy

RE: Zetor 25 remont

: 23 lut 2018, 19:03
autor: winko
Co mówicie panowie o tej tulejce w głowce korbowodu, Będzie dobrze?
I jeszcze jedno odnośnie pierścieni tłokowch. Czy wszystkie 3 pierścienie uszczelniające są takie same, i czy te 2 olejowe też są sobie równe? U mnie był na wszystkich tylko napis PRIMA

RE: Zetor 25 remont

: 24 lut 2018, 16:15
autor: Zytrix
Lepiej by miała troche luzu bo spuchnie od temp i rożnie może sie potoczyć....
Pierścienie u mnie pierwszy ogniowy jest grubszy a dwa pozostałe takie same, olejowe te same.

Te primy to bodajże pod indyjskie?.

RE: Zetor 25 remont

: 25 lut 2018, 9:25
autor: Ursus
No tłok powinien pracować bez wyczuwalnych luzów, ale nie może się tam zacierać. Jak w rękach musisz siłowo przekręcać tłok na korbowodzie to jest niedopuszczalne.

RE: Zetor 25 remont

: 25 lut 2018, 15:23
autor: winko
Już pare ciągników zrobiłem i nigdy się z czymś takim jeszcze nie spotkałem żeby w starej tulejce sworzeń siedział za ciasno. Nie jest to aż tak ciasno żeby trzeba siłowo go przekręcać w rękach, ale głowicy i tak nie mam jeszcze więc go wyciągne i zobacze jeszcze co z tym fantem zrobic.
Zytrix napisał/a:

Te primy to bodajże pod indyjskie?.
Zestawy były czeskie. Nie wiem czy PRIMA to po czesku góra czy co?

RE: Zetor 25 remont

: 25 lut 2018, 16:10
autor: Magneto94
Prima to raczej firma.

RE: Zetor 25 remont

: 25 lut 2018, 16:17
autor: Grigs
Tak naprawdę to zbieranina różnych firm w jeden zestaw, teraz to ta firma niby cała krajowa ale gdzieś czytałem o tej firmie że produkuje również do licencyjnych tam zetorów(HMT).

RE: Zetor 25 remont

: 02 mar 2018, 15:56
autor: winko
Tulejka w główce korbowodu dopracowana. Tata mówił że nie jest za ciasno, dotrze się i będzie dobrze, ale mi to nie dawało spokoju. Wyciągnąłem tłok z korbowodem, wybiłem sworzeń, tulejkę dopracowałem i jest tak jak powinno być*hilarious* Tłok pracuje swobodnie, bez wyczuwalnego luzu.
Tylko tej głowicy jeszcze nie mam. Jeden pan ma z jakiś starych zapasów. Muszę w któryś dzień jechać ją obejrzeć. Oby była dobaJutro jade jedną głowicę obejrzeć. Mam jeszcze drugą do obejrzenia, ale to kiedy indziej. I teraz kilka pytań na co zwrócić uwage. Czy jeśli na powierzchni obok zaworów wżery, chociażby małe, to świadczy że jest pęknięta i woda dostawała się nad tłok? A co do zaworów, to chyba nie powinno być wyczywalnego luzu na zaworach w prowadnicach, bo na mojej pękniętej jest wyczuwalny luz. Jeśli ktoś jeszcze mógłby podpowiedzieć na co zwrócić uwagę będe wdzięczny.
Oczywiście wezme szczotkę drucianą, jakiś papier ścierny i skrobak. Pozdrawiam

RE: Zetor 25 remont

: 02 mar 2018, 19:26
autor: SEBRIGHT
Woda nad tłok może się dostawać również przez przedmuchaną uszczelkę pod głowicą, więc nie traktował bym wżerów jako rzecz oznaczającą że na 100% głowica jest pęknięta...

RE: Zetor 25 remont

: 03 mar 2018, 18:31
autor: winko
Też o uszczelce pomyslałem, ale dopiero póżniej mi to przyszło do głowy jak oglądałem ogłoszenia. Jutro wam zdam relacje po obejrzeniu.Właśnie wróciłem do domu z zakupioną głowicą. Pewien pan miał kiedyś na zapas zawiniętą w papier zakonserwowana smarem.Kompletna z zaworami, wtryskami, świecami i kolektorem ssącym. Tylko martwi mnie jedna rzecz. Zawory wydechowe są równo z płaszczyzną głowicy i nie wiem czy tłok nie będzie uderzał w zawór. Co o tym myślicie?
Zawory ssące są schowane tak na oko dobry milimetr.
Jutro dokładnie pomierze i wstawie fotki

RE: Zetor 25 remont

: 03 mar 2018, 21:58
autor: Ursus
Instrukcja mówi, że ma być min. 1,9 mm schowany

RE: Zetor 25 remont

: 04 mar 2018, 10:24
autor: winko
Czyli musiał bym dać do warsztatu żeby podfrezowali gniazdo, żeby zawór głębiej wszedł czy to nie będzie przeszkadzac?Obrazek
Obrazek
Obrazek

RE: Zetor 25 remont

: 04 mar 2018, 11:15
autor: Ursus
Wiesz na fotce nie jest to aż tak widoczne, żeby stwierdzić. Widać tylko, że faktycznie różnica jest. Sprawdz przylgnie. Bo jak są słabe to tak czy owak lepiej ogarnąć temat.

RE: Zetor 25 remont

: 04 mar 2018, 19:30
autor: winko
Ursus napisał/a:
Wiesz na fotce nie jest to aż tak widoczne, żeby stwierdzić. Widać tylko, że faktycznie różnica jest. Sprawdz przylgnie. Bo jak są słabe to tak czy owak lepiej ogarnąć temat.
Zawory ssące są schowane w stosunku do płaszczyzny głowicy 1,6mm a wydechowe są równo z płaszczyzną. Pierścien przylgni na ssących ma 2,5mm a na wydechowych 1,5mm.
Wg instrukcji napraw pierścień przylgni powinien mieć 2 do 3mm, a zawory powinny być opuszczone 1,9 do 2,3mm, więc ssące jeszcze są w miare ale wydechowe...

RE: Zetor 25 remont

: 04 mar 2018, 21:56
autor: Przemo
Chcąc niechcąc musisz dać żeby frezem lizneli a potem dotrzeć zawory i cieszyć się z użytkowania ;)