Strona 22 z 26

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

: 02 sie 2011, 22:42
autor: Ursus
Pierwsze jazdy w terenie zaliczone ;)

Obrazek

Frajda niezła, a potem wsiadłem do samochodu kawałek podjechać to jakoś tak cicho, kierownica jakaś gruba, no i tak lekko się kręciło, że myślałem, że ją ukręcę ;)

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

: 05 sie 2011, 20:54
autor: chrapek3011
Witam.Świetna sprawa.Ja też tak sobie po nocach jezdziłem przed remontem.Witam.Dziś przekazałem przyciski do wysyłki dla Ciebie.Oba są produkcji czeskiej PAL.Jak otrzymasz przesyłkę,to zakładaj,żebyś na Wilkowicach wystąpił z nowymi czeskimi gadżetami.Pozdrawiam.

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

: 07 sie 2011, 22:20
autor: Ursus
Ok, dzięki wielkie :) Czekam z niecierpliwością. Teraz bawimy się z błotnikami i wspornikami na lampy. Zamianki jakiekolwiek będę robił na sam koniec jak starczy czasu.

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

: 07 sie 2011, 22:43
autor: chrapek3011
Witam.Przyciski jutro zostaną wysłane.Byłem na wykopaliskach.Czego tam ,,NI MA".,,Dziadek" mówił,że poszuka.A pamięć ma dobrą,skubany,no.

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

: 07 sie 2011, 22:55
autor: Ursus
Kilka fotek:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Fotel mam u tapicera. Teraz założony jest zastępczy. W środę może skończy szyć poduszki na siedzenie, to go odbiorę.

Dziewczyna zrobiła mi już poprawione naklejki na maskę.

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

: 07 sie 2011, 23:11
autor: chrapek3011
Ach te kobiety.Bezcenne,Niezastąpione.

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

: 07 sie 2011, 23:19
autor: Ursus
chrapek3011 napisał/a:
Ach te kobiety.Bezcenne,Niezastąpione.
Co racja to racja:) Moja kobieta akurat się nie boi, ani jeździć, ani szlifować do malowania, a jeszcze przy okazji potrafi co nieco zmajstrować z detali :) Skarb.
Obrazek

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

: 07 sie 2011, 23:36
autor: chrapek3011
Przydałaby mi się taka.Nie można sklonować?Ha,ha.Spoko.Prawdziwy skarb.Ty,może wartałoby taki temat o kobietach,dziewczynach,matkach,żonach i ,,kochankach'' kiedyś założyć.A tak swoją drogą pozdrawiam wszystkie dziewczyny,które potrafią zrozumieć te nasze ,,wariactwa,,.

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

: 07 sie 2011, 23:42
autor: Ursus
O temacie kobiet to może gdzieś w Off topicu, tu już nie róbmy bałaganu ;) One przecież też nieładu nie lubią ;)

Wracając do tematu, ma ktoś z Was schemat podłączenia przewodów we wtyczce przyczepy? Czy rolnicze i samochodowe przyczepy mają ten sam układ?

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

: 07 sie 2011, 23:52
autor: hubert
Każda wtyczka ma ten sam układ (jeżeli chodzi o siedmiobiegunowe), tj.:

-----1------
--6-----2---
-----7------
--5-----3---
-----4------

1 - "44L" kierunkowskaz lewy (żółty)
2 - "+" tylne światło przeciwmgłowe (niebieski)
3 - "31" masa przyczepy (biały)
4 - "44P" kierunkowskaz prawy (zielony)
5 - "58P" światło pozycyjne prawe, oświetlenie tab. rej. (czarny)
6 - "54" STOP (czerwony)
7 - "58L" światło pozycyjne lewe, oświetlenie tab. rej. (brązowy)

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

: 07 sie 2011, 23:53
autor: chrapek3011
jak na siedem pinów to tak samo jak samochodowe.lewy,prawy,stop54,postój58 a są dwa to mostkujesz i masa31

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

: 08 sie 2011, 0:03
autor: Ursus
W necie gdzieś widziałem zastrzeżenie, że nie wolno mostkować tych dwóch pinów. Ale czemu? Nie wiem.

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

: 08 sie 2011, 0:15
autor: chrapek3011
w ciągnikach starszej generacji zawsze tak było zmostkowane.

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

: 08 sie 2011, 7:44
autor: Ursus
Dobra, dzięki za podpowiedzi. Dziś tato tym się zajmie, zaraz podrzucę mu schemacik.

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

: 08 sie 2011, 9:46
autor: Bolszewik
Czemu bo bezpieczniki są osobne na prawą i lewą stronę pojazdu, ot cała tajemnica. Gdybyś zmostkował we wtyczce i taką wtyczkę podłączył do układu gdzie są osobne bezpieczniki na obie strony to mogło by się zdarzyć że przy przepaleniu bezpiecznika na lewą stronę pojazdu obwód lewej lampy przyczepy zamknął by się przez prawą stronę i zaświecił. Zaświeciła by się też lewa lampa pojazdu. Mogło by to spowodować spalenie się bezpiecznika po prawej stronie bo świeciły by przez niego 4 lampy. Dodatkowo w pojazdach nowszej generacji gdzie włączają kierunek i pozostawiając pojazd na poboczu świeci się jedna z lamp pozycyjnych mogło by dojąc do "bajzlu z prądami".

Zrób sobie inaczej, co prawda nie jest to rozwiązanie oryginalne, ale bardzo dobre. Wyprowadź po jednym kablu z każdej z lamp z tyłu i doprowadź do odpowiednich końcówek w gnieździe. Nic nigdzie nie mostkuj i będzie dobrze.

Szczególnie ważne jest jeśli przyczepa służy do ciągnika i innych pojazdów by to w niej wszystko było połączone jak należy bez żadnych wynalazków no i najważniejsze masa przez wtyczkę, a nie przez zaczep bo będzie choinka. Dodatkowo masa zwykle była łączona w gnieździe z blachą pojazdu, naprawdę nic nie zaszkodzi podłączyć dodatkowy kabelek gdzieś gdzie ona na pewno jest, choćby do korpusu skrzyni biegów.

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

: 08 sie 2011, 10:33
autor: chrapek3011
To i tak nie zda egzaminu jeśli tylne lampy są na jednym bezpieczniku.Co to da.Tylko przewodów więcej.Jak bezpiecznik się przepali to i tak cały tył i przyczepa będzie ciemny jak...Po co robić problem w połączeniach,skoro wystarczy w gniezdzie połączyć 58L i 58P.I po sprawie.Przez 40 lat tak się robiło i to fabrycznie.

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

: 08 sie 2011, 11:48
autor: Bolszewik
A choćby po to że mam tym sposobem zrównoleglony stop, a pozycję na dwóch osobnych pinach (co jak słusznie zauważyłeś nie ma w sumie znaczenia). Najważniejszy zysk to taki że kabel od gniazda przyczepy nie pląta się gdzieś pod nogami.

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

: 08 sie 2011, 12:41
autor: chrapek3011
Jo,tak jak mówisz.

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

: 08 sie 2011, 14:08
autor: Ursus
Dobra, dzięki za sugestie. Na razie przyczepy żadnej nie mamy, ale jak zajdzie potrzeba coś przyciągnąć, skoro już traktor będzie stał na podwórzu, to dobrze by potem grało to wszystko jak należy. Dodatkowo myślałem wytoczyć kulę z trzpieniem i gwintem, żeby w środkowy otwór belki rolniczej wkręcić - aby można było taką zwykłą małą samochodową przyczepkę też zaczepić.

RE: Zetor 25K - przebieg remontu

: 08 sie 2011, 16:08
autor: SEBRIGHT
Ursus napisał:
(...) Dodatkowo myślałem wytoczyć kulę z trzpieniem i gwintem, żeby w środkowy otwór belki rolniczej wkręcić - aby można było taką zwykłą małą samochodową przyczepkę też zaczepić.
Moim zdaniem to jest bardzo dobry pomysł. Sam o czymś takim myślałem, jak masz samochód z hakiem to możesz użytkować tą samą przyczepkę w samochodzie i ciągniku...