Strona 23 z 107
RE: c-308 lub Dzik-2
: 05 cze 2009, 21:14
autor: Jacek ze Skansena
Dobrodziej stosuje podobny sposób tylko trzeba mieć dużo krzepy bo to trochu musi potrwać ale i tak można.
RE: c-308 lub Dzik-2
: 05 lip 2009, 11:04
autor: MARIO83
Dzięki za porady w sprawie rdzy w zbiorniku. A czy ktoś posiada instrukcję obsługi ursusa c-308, bo poszukujęKto wie ile litrów oleju powinno być w skrzyni biegów przy ursusie c-308?Oto mój nowy nabytek; rok produkcji 1958

[/U[URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... d9a792ed13]
RL]W jakich orginalnych kolorach wychodziły ursusiki?
RE: c-308 lub Dzik-2
: 22 wrz 2009, 20:05
autor: przemekprzemek2
Czy ta glebogryzarka jest orginalna, specjalna do ursusika?

RE: c-308 lub Dzik-2
: 22 wrz 2009, 20:08
autor: Jacek ze Skansena
Tak oryginalna tylko obciążniki nie
RE: c-308 lub Dzik-2
: 27 wrz 2009, 19:09
autor: MARIO83
Potrzebna jest instrukcja obsługi do ursusa c-308. Chcę zrobić remont i napewno by się przydała. Jeżeli ktoś jest w posiadaniu takiej to proszę o kontakt na PW. Pozdrawiam.:p
RE: c-308 lub Dzik-2
: 30 wrz 2009, 21:04
autor: adam12
Ja mam katalog ale nawalil mi skaner:(
RE: c-308 lub Dzik-2
: 08 paź 2009, 21:32
autor: kombi
mam pytanie [chyba ze nie umiem poszukać ]
ile litrów oleju wlac do skrzyni DZIKA i jakiego
w zasadzie mój dziczek na ukończeniu [brak linek ]zamówione po 12 x 09 nadejdą
ale temat olej mnie nurtuje a nie chciałbym wlac byle czego
pozdrawiam
RE: c-308 lub Dzik-2
: 09 paź 2009, 7:22
autor: MARIO83
Ja gdzieś znalazłem że wlewa się od 7 do 8 litrów. I najlepszy chyba Hipol przekładniowy.
RE: c-308 lub Dzik-2
: 09 paź 2009, 9:59
autor: jw1wojtek
Tak jak napisaLeś 7-8 litrów ja jednak nie zalecam więcej jak 6l,ponieważ reszta i tak pod wplywem cisnienia w skrzyni wysączy sie na zewnącz przez uszczelnienia. Taką ilośc oleju (hipol)stosuje w swoich dzikach od długiego szasu i jest wszystko ok. Tryby i inne mechanizmy pracują bez zarzutu są jaśniutkie bez oznak przegrzania.
RE: c-308 lub Dzik-2
: 12 paź 2009, 19:47
autor: MARIO83
Czy ktoś robił lub wie jakie jest łożysko na półosi ursusa c-308? Chodzi mi o to czy jest to łożysko dociskowe i można zlikwidować luz bez konieczności rozkładania skrzyni biegów.
RE: c-308 lub Dzik-2
: 20 paź 2009, 9:59
autor: hanulok
Jeśli chodzi o łożysko do półosi - jest to zwykłe łożysko poprzeczne natomiast jeżeli do mechanizmu róznicowego to jest łożysko stożkowe i w każdym przypadku trzeba zdemontować górną pokrtwę skrzyni
Co do łożyska stożkowego luz na kołach zębatych stożkowych regulujemy poprzez podkładki między obudową skrzyni a obudową dociskającą łozysko stozkowe;)
RE: c-308 lub Dzik-2
: 09 gru 2009, 17:09
autor: MARIO83
Mam problem z moim Ursusem. Odkręciłem dzisiaj silnik i pod koszem sprzęgłowym jest olej z przekładni. Jaka może być przyczyna, czy jest tam jakiś oring na wałku sprzęgłowym?
RE: c-308 lub Dzik-2
: 10 gru 2009, 19:41
autor: Jacek ze Skansena
Mario na pewno jest Uszczelniacz. Trzeba rozebrać sprzęgło odśrodkowe i dojść tam i wymienić. Nie wiadomo jak z łożyskiem.
RE: c-308 lub Dzik-2
: 11 gru 2009, 8:40
autor: MARIO83
A jeżeli łożysko ma luz to żeby je wymienić trzeba się dobrać od strony skrzyni biegów zapewne.
RE: c-308 lub Dzik-2
: 11 gru 2009, 18:36
autor: Arek
Mario wałek w Twoim ursusie chodzi także na postoju czy tylko wczasie jazdy jak w Dziku, oraz czy można go wyłączyć zeby np podczas przejazdów glebogryzarka nie pracowała?A jak się sprawuje z glebogyzarką na jakim biegu i obrotach pracuje? Jeszcze jedno myśle że dobrze by było wstawić fotki z remontu w/w ursusa czy dzika bo mało jest poradników i napewno kazdy chętnie by skorzystał,ewentualnie sam mógłby zrobić zdjęcie podczas remontu.
RE: c-308 lub Dzik-2
: 11 gru 2009, 19:26
autor: MARIO83
Wałek odbioru mocy w Ursusie C-308 kręci się tylko podczas jazdy i w odwrotną stronę niż przy dziku. Ma tez właczanie i wyłączanie napędu za pomocą dźwigni umieszczonej przy skrzyni biegów. Co do ilości obrotów to nie mam zielonego pojęcia, ale wydaje mi się, że większe niż w dziku. Praca Ursusika z glebogryzarką to prawdziwa przyjemność i radzi sobie z nią bez żadnego problemu, a pole po przejeździe jest spulchnione i równe jak na stole. Pracuję z nią max na połowie gazu z tym, że wcześniej był przed remontem silnika, który właśnie jest oddany do szlifu. Postaram się dodać parę fotek z remontu. Pozdro
RE: c-308 lub Dzik-2
: 15 gru 2009, 10:37
autor: hanulok
Jeżeli pod koszem sprzęgłowym znajduje się olej - prawdopodobną przyczyna może być ze starości lub zużyty pierścień uszczelniający (olej ze skrzyni biegów) znajdujący się pod wałkiem sprzęgła odśrodkowego
Wałek odbioru mocy w C-308 może kreć się także na postoju pomimo wyłączonych biegów - jeżeli będzie włączona dzwignia odbioru wałka mocy a silnik będzie na takich obrotach że będzie załączone sprzegło (szczeki sprzęgła bedą obracały tuleję sprzęgłową)
Wałek mocy ma przełożenie 1:3 (z-14/z-46) czyli jeżeli silnik będzie miał 3000 obr/min to wałek mocy 1000 obr/min
Pozdrawiam i życzę przyjemnego i udanego remontu
RE: c-308 lub Dzik-2
: 27 gru 2009, 18:57
autor: MARIO83
Fotki z remonty ursusika. Czyszczenie i podkład.


RE: c-308 lub Dzik-2
: 27 gru 2009, 19:02
autor: Ursus
A siatkę będziesz zmieniał??
RE: c-308 lub Dzik-2
: 27 gru 2009, 19:22
autor: MARIO83
Raczej nie. Ale fakt, że w jednym miejscu jest dziura i muszę ją czymś wypełnić.