Strona 24 z 46

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 17 mar 2014, 20:53
autor: asus
Jak my go obniżali to odkręciliśmy całe zwolnice i wtedy próbowałem dać je wyżej i wtedy coś szczeliło jak by w skrzyni albo mechanizmie różnicowym.

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 17 mar 2014, 22:34
autor: pawel1976
Jak się obniża "władeczka" to nic nie powinno strzelać. Przecież przestawiasz tylko zwolnice względem pochwy i robi sie to "ręcznie" bez żadnego siłowego działania.

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 18 mar 2014, 14:05
autor: asus
Ja pisze jak było a nie wiem co się mogło stać ale od tamtej chwili nie ma blokady mechanizmu,a wcześniej była.

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 18 mar 2014, 18:23
autor: mietek1998
może nie trafiłeś na takiego tryba co tam w kole jest i nie ma blokady :D

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 18 mar 2014, 19:36
autor: Bolszewik
Coś mi się wydaje że nie przestawialiście za często wysokości w T-25.
Jak się odkręci zwolnicę i szarpnie za mocno to można wywlec półoś z mechanizmu różnicowego. Wtedy właśnie coś mogło sobie strzelić.
Jak ktoś jeszcze pomagał sobie młotem i łomem to ryzyko znacznie wzrasta.

Zdejmiesz sobie podłogę, potem poodkręcasz przewody olejowe, potem resztę przeszkadzajek i odkręcisz pokrywę skrzyni biegów.

*flower*

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 18 mar 2014, 19:43
autor: KECZO
Hmm może najzwyczajniej wysunęliście za daleko półoś i spadłą z niej przesuwka/sprzęgiełko odpowiedzialne za załączanie blokady.
Tak czy siak bez zaglądania do skrzyni biegów to sobie można teraz gdybać.

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 18 mar 2014, 20:49
autor: SSaPeRR
Ja podobnie myślę, że za daleko się wysunęła półoś, może poszła też ze skosa i porobiło się coś z tym sprzęgiełkiem lub widełkami(powypadały kamienie).
Tylko teraz czy od razu zrzucać zwolnicę z pochwą, czy rozbebeszać górę wraz z pokrywą skrzyni.
Ja tam bym wolał zdjąć podłogę rozłączyć hamulce i zdjąć pochwę i zwolnicę.
Ze skrzyni (od góry) nie ma wglądu na mechanizm blokady dyferencjału- sprzęgiełko i widełki, bo schowany jest on w tulei kołnierzowej (obudowie łożyska dyfra).

Takie moje 5 groszy do dyskusji.
Pozdrawiam.

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 20 mar 2014, 17:18
autor: asus
Dzięki za pomoc.We wakacje chyba będę go rozbierał.

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 22 mar 2014, 13:03
autor: mordeth
Mam pytanie - jeśli już było to przepraszam. Jak powinna sie zachowywać ta rurka która idzie pod traktor? Bo u mnie leciał ostatnio z niej biały dym - co to oznacza? I co to dokładnie za rurka bo nie za bardzo wiem...

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 22 mar 2014, 17:09
autor: Bolszewik
To jest odpowietrzenie.

Oznacza przedmuch przez zawory lub pierścienie.

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 22 mar 2014, 22:29
autor: pawel1976
Bolszewik napisał/a:
To jest odpowietrzenie.

Oznacza przedmuch przez zawory lub pierścienie.
Kontynuujący wypowiedź przedmówcy "Bolszewika" w dalszej lub bliższej perspektywie oznacza remont silnika

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 23 mar 2014, 10:14
autor: pop
Lekkie opary wydostające się z rurki nie powinny budzić obaw,jeśli jednak dymienie mocno wzrasta wraz ze zwiększaniem obciążenia,świadczy o zmniejszonej szczelności tłok-cylinder.Nieszczelność zaworów w żaden sposób nie powoduje przedmuchu gazów do skrzyni korbowej-zastanówcie się panowie w jaki sposób mogłoby,to nastąpić.

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 23 mar 2014, 10:18
autor: mordeth
ale tylko od czasu do czasu i w małych ilościach coś tam wyleci - czy też mam sie martwić? czy dopiero przy ogromnym dymieniu?

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 23 mar 2014, 10:50
autor: grzegorz 1969
pop napisał/a:
Lekkie opary wydostające się z rurki nie powinny budzić obaw,jeśli jednak dymienie mocno wzrasta wraz ze zwiększaniem obciążenia,świadczy o zmniejszonej szczelności tłok-cylinder.Nieszczelność zaworów w żaden sposób nie powoduje przedmuchu gazów do skrzyni korbowej-zastanówcie się panowie w jaki sposób mogłoby,to nastąpić.
Zużyte prowadnice zaworów wydechowych mogą powodować przedmuchy do komory korbowej, bo przecież mają połączenie z dołem silnika.

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 23 mar 2014, 11:28
autor: pop
Prowadnice tak.

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 23 mar 2014, 11:38
autor: mordeth
ponawiam pytanie - jeśli tylko od czasu do czasu i w małych ilościach coś tam wyleci - czy też mam sie martwić?

i czy może ktoś cyknąć fotke korpusu podnośnika hydraulicznego i zaznaczyć gdzie jest filtr, odpowietrznik i korek spustowy? po schemacie nei moge sie połapać a tak bym był pewnien na 100%

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 23 mar 2014, 12:49
autor: pop
Nawet w pełni sprawny silnik paruje odmą.W nowoczesnych pojazdach" ta"rurka jest połączona z ukl.dolotowym i nadmiar gazów wydalony jest wydechem,dlatego nie zwracamy na to uwagi.Jeśli silnik pracuje prawidłowo:
-ciśnienie i zużycie oleju w normie
-zadowalająca moc
nie szukaj dziury w całym.

Wszystkie korki spustowe i zalewowe pomalowane są białą farbą.

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 23 mar 2014, 14:41
autor: mordeth
@pop
dzięki, wnioskując z tego co mówisz wszystko jest w porządku. Na pewno kiedyś go czeka remont ale narazie nie narzekam. Co do korków - u mnie jest wszystko na czerwono, wolnym czasem cykne fote... Jest z roku 92, nie wiem czy był malowany czy tak wychodził może... wiem gdzie jest wlew ale gdzie odpowietrznik i korek spustowy to sie zastanawiam ciągle ;)

I takie pytania jeszcze:
1. Będe zamieniał instalacje na nową - dawać fabryczną czy od innego traktora? co polecacie?
2. Czy wycieki takie drobne spod rozdzielacza i gdzieś w okolicach pompy moge usunąć stosując nowe uszczelki? Czy jest dużo roboty i czy są całe zestawy?
3. Czy wyciek spod tłoczyska w korpusie podnośnika może być spowodowany zabrudzeniem filtra lub zapowietrzeniem? Czy po wymianie oleju, oczyszczeniu filtra i odpowietrzeniu są szanse, że wszystko będzie dobrze działało i nie będzie wycieków?
4. Czy dobrze wyczytałem w instrukcji: Do podnośnika lać olej silnikowy - 7.5l? Zbiornik oleju jest w korpusie? Bo w instrukcji jest coś takiego:
http://img35.imageshack.us/img35/2134/6wfl.jpg
Może mi ktoś wyjaśnić co i jak? bo nie chce błędu popełnić.
5. Gdzie sie smaruje rozrusznik olejem silnikowym?


Przepraszam za tak dużą liczbe pytań ale wciąż stawiam pierwsze kroki z ruskiem i ucze sie nowych rzeczy. Dziękuje wszystkim pomocnym. Pozdrawiam

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 23 mar 2014, 15:48
autor: pop
Korek zalewowy znajduje się w filtrze.Po przeciwnej stronie korpusu jest odpowietrznik(często mylony z korkiem zalewowym),a obok niego wkręcona miarka.Korek spustowy jest po prawej stronie korpusu u dołu obok rurki ssącej i wł. WOM.Olej silnikowy,nic się nie zapowietrzy,po wymianie oleju wykonaj skrajne położenia siłownika.Wyciek z tłoczyska,to efekt marnego uszczelnienia i ew.wżerów na tłoczysku-wymiana dziecinnie prosta rekompesuje tą niedoskonałość.Co potrafisz uszczelnić,oceń sam.Gotowe zestawy uszczelniające,to często badziewna konieczność.Jeśli na tyle dobrze znasz elektrykę,że chcesz adoptować ją z innego pojazdu,pewnie sam potrafisz ocenić co jest lepsze.Smaruje się tulejki w rozruszniku.Większość tematów była wielokrotnie opisana i są również pomocne zdjęcia

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 23 mar 2014, 17:16
autor: korbus1994
Co może być przyczyną nagłego spadku ciśnienia oraz mocy władzia? *bye*