Strona 25 z 107

RE: c-308 lub Dzik-2

: 04 lut 2010, 13:18
autor: Bolszewik
Jeśli w dowodzie nie ma nr nadwozia i nie ma ich też fizycznie na pojeździe to prawdopodobnie będziesz musiał się udać na stację diagnostyczną żeby nacechowali pojazd i wystawili stosowne zaświadczenie. Nie znam szczegółów procedury, musisz dopytać w wydziale komunikacji.

RE: c-308 lub Dzik-2

: 04 lut 2010, 13:22
autor: olowaty
Może być jak w przypadku mojego motoroweru Hondy. Nie ma numerów na ramie, za to są numery na silniku i to one widnieją w dowodzie. Co jest według mnie głupie, bo silnik wobec nowych przepisów jest częścią wymienną, dla której nie ma konieczności podawania numerów seryjnych.
:confused:

RE: c-308 lub Dzik-2

: 04 lut 2010, 13:32
autor: Bolszewik
Wiele pojazdów radzieckich np. UAZy miały malowane farbą nr nadwozia, T-25 też ma malowane na półramie nie jest to respektowane jako stałą cecha i wydziały komunikacji zmuszają do nowego nacechowania pojazdu oczywiście zupełnie innymi nr żeby był porządek w papierach :confused:

O ile w przypadku ciągnika nikt się tego tematu nie czepi o tyle w przypadku samochodów bywają problemy.

A dzika warto zarejestrować jeśli będziesz nim jeździł dużo po ulicy bo wtedy masz 100% czysta sytuację. Zapewne przegląd będzie bezterminowy jak na motorowery, a ubezpieczenie groszowe sprawy.

Powodzenia i daj znać jak idzie walka z urzędem.

RE: c-308 lub Dzik-2

: 04 lut 2010, 13:38
autor: olowaty
Zawsze można zrobić brzydka rzecz, jeżeli dowód jest staaaaary wypisany długopisem. Ja tylko słyszałem o takim rozwiązaniu. ;)

RE: c-308 lub Dzik-2

: 04 lut 2010, 21:37
autor: Jacek ze Skansena
Wiem, że były rejestrowane ale potem nie było potrzeby bo jazda była wolniejsza jak przepisy przewidywały. Znalazłeś ten nr nadwozia?

RE: c-308 lub Dzik-2

: 05 lut 2010, 20:09
autor: marek
Witam.Jeżeli w starym dowodzie niema numerów lub jakiegokolwiek wpisu który musi już zawierać nowy dowód to i tak musisz się udać do stacji kontroli pojazdów po zaświadczenie bo tylko na takiej podstawie wydział komunikacji może dokonywać jakichkolwiek zmian i nowych wpisów w dowodzie .Nie można na przykład spisać numerów na kartce i podać pani w okienku.

RE: c-308 lub Dzik-2

: 05 lut 2010, 22:01
autor: Jacek ze Skansena
Każdy Dzik ma bity nr, że nie da się nie zauważyć. Jest on pod ramą, która jest przykręcana do korpusu. Trzeba tam oczyścić i napewno będzie. Nr zazwyczaj czterocyfrowy

RE: c-308 lub Dzik-2

: 06 lut 2010, 20:01
autor: Deleted_User
Dzięki za rady , zamierzam udać się do stacji okręgowej tak jak radzicie. Rówież panie z wydziału komunikacji kazały mi dostarczyć zaświadczenie od nich z nr nadwozia lub jego braku. Niestety jest za zimno żeby nim jechać poczekam aż się ociepli. Napiszę jak mi poszło z rejestracją która jest dla mnie ważna gdyż w większości poruszać będę sie po drogach asfaltowych, a narazie pozostało mi malowanie przyczepy i maski.
Pozdrawiam:D

RE: c-308 lub Dzik-2

: 06 lut 2010, 21:11
autor: Deleted_User
czy ktoś wie jakie pierścienie pasują do dzik 2

RE: c-308 lub Dzik-2

: 07 lut 2010, 10:59
autor: damber
Tak z SYRENY pasują, tylko gdzie takie dostać:confused:
W sklepie z częściami samochodowymi raczej już nieznajdziesz.
Na allegro widziałem pare razy...

RE: c-308 lub Dzik-2

: 07 lut 2010, 12:31
autor: marek
Mam 6 szt. pierścieni prawdopodobnie od syreny 105 którą jeżdziłem w latach 70-tych .Wymiary zewnętrzny70 mm. wewnętrzny 65 mm.grubość 2,5 mm.Jeżeli pasują to mogę odstąpić.Nie używane

RE: c-308 lub Dzik-2

: 07 lut 2010, 12:56
autor: Bolszewik
To dobra firma, polecam jej produkty.

RE: c-308 lub Dzik-2

: 07 lut 2010, 14:47
autor: Arek
Jeśli od Syreny to tylko 101 , 102 bo w Dziku tłok ma 76 mm jak dobrze pamiętam. Mam 3 szt oryginalnych nieużywanych pierścieni mogę odstąpić a także inne części silnikowe ale używane.

RE: c-308 lub Dzik-2

: 07 lut 2010, 19:32
autor: Deleted_User
jeżeli masz te pierśćenie76mm do sprzedania to podaj mi swój namiar dzienki

RE: c-308 lub Dzik-2

: 09 lut 2010, 13:43
autor: MARIO83
Wyczytałem w instrukcji obsługi do Ursusa, że montowane były do ciągnika specjalne koła stalowe o średnicy 500mm do zestawu z glebogryzarką. Ponieważ były mniejsze niż orginalne w efekcie zmniejszała się prędkość jazdy i wydajność glebogryzarki.
Czy ktoś posiada takie koła bo mam zamiar zrobić do swojego ursuska tylko nie wiem jeszcze jak.

RE: c-308 lub Dzik-2

: 09 lut 2010, 19:43
autor: Arek
Niestety nie mam nic takiego, ale coraz bardziej ciekawi mnie ten Ursus. Mógłbyś udostępnić instrukcję?

RE: c-308 lub Dzik-2

: 09 lut 2010, 21:00
autor: ihc 64
rider80 , moim zdaniem to są obręcze montowane do kół , też ułatwiają pracę na polu.

RE: c-308 lub Dzik-2

: 09 lut 2010, 21:19
autor: damber
[quote]rider80 napisał/a:
Znalazłem taką rycinę, gdzie widać koła stalowe do Ursusa:

http://img717.imageshack.us/img717/4452/dsc02405t.jpg

A te małe stalowe obręcze, które widać przy wózku to po co są:confused: ,żeby zmniejszać nacisk na glebę coś w stylu bliźniaków tylko z metalu?

RE: c-308 lub Dzik-2

: 10 lut 2010, 8:21
autor: Bolszewik
Raczej po to żeby opon nie niszczyć jak byś pracował ... nie bardzo wiem gdzie na skoszonej uprawie wierzby energetycznej ?

RE: c-308 lub Dzik-2

: 10 lut 2010, 9:47
autor: MARIO83
Z tego co ja wyczytałem to koła stalowe zakładano zamiast orginalnych i miały mniejszą średnicę 50cm a orginalne mają ok. 70cm. Jutro wkleję skan instrukcji w której o tym piszą.