Strona 26 z 61

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 24 wrz 2012, 20:37
autor: Ursus
Wiesiu, ale skąd ta frustracja od razu? ;) Większość z nas pracuje i na dobre na forum ląduje dopiero wieczorem ;)

Już Ci odpowiadam. Ten bolczyk jest wbity albo na stałe przyspawany.



Luz może Ci się robić też z powodu wyrobienia kanalika po którym porusza się końcówka dźwigni zmiany biegów.

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 24 wrz 2012, 20:43
autor: drandrzej
zobacz kanały w kopułce , może warto ją obrócić o 90 stopni - jeśli sa mniej wypracowane , ew poprawić otwór w dzwigni , zatulejować i lekko większy bolec posadowić w niewyrobionych kanalikach

est jeszcze opcja - dojść do wprawy z tym co jest , jak się ma doświadczenie - to też działa :p

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 24 wrz 2012, 21:10
autor: Wiesiek
Sorry, to nie frustracja, ale sam zobacz co się dzieje. No właśnie , trzeba wiedzieć kiedy trafić na swoich, jest coraz trudniej na RT.
Andrzej- nie wiem jak wyciągnąć ten bolec z tej kuli. Tak jak pisałem, nie wiem czy go wybić, czy wykręcić, Może mi się uda zrobić foto , to Wam wyślę.



Jeszcze jedno- czy to co na foto to są zębatki od Zetorka? Tylny most??
Obrazek
tutaj podaję foto tej omawianej pzedtem gałki od lewarka;
Obrazek
wdzięczny będę za opinie.

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 24 wrz 2012, 21:32
autor: Ursus
Może rozwierć i wstaw nowy? Andrzej dobrze podpowiadał odnośnie obrócenia obsady.

Te zębatki to nie od Zetora 25.

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 24 wrz 2012, 21:34
autor: Jacek ze Skansena
Wiesiu ta kulka jest zakołkowana. To trzeba wybić jeśli chcesz to wymontować tyko dlaczego?

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 24 wrz 2012, 23:50
autor: Wiesiek
Jacek - ta kulka jest zakołkowana, tak, tylko ten kołek nieznacznie wystawał poza płaszczyznę kulki i te wystające końce trafiały w kanaliki w kopułce, tak jak pisze Andrzej. W ten sposób lewarek prowadził się po określonych liniach i trafiał tam gdzie potrzeba. Właśnie dlatego chcę zmienić ten kołek.

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 30 wrz 2012, 10:12
autor: blase
Nie krzycz pisanie duzymi literami na forach oznacza krzyk i napisz w czym potrzebujesz pomocy postaramy sie pomóc

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 30 wrz 2012, 12:46
autor: zetorbenek
Witam mam problem z pompa wodna a mianowicie niewiem jak ja zregenerowac

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 30 wrz 2012, 15:50
autor: papiszon
Pompa wodna może stwarzać wiele problemów. Jeśli się nie dowiemy, co jej dolega (w czym feler), trudno coś poradzić. I od czego ta pompa?
A taka najprostrza rada. Najlepiej rozebrać, wymienić zużyte części i złożyć na nowo*pray*

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 30 wrz 2012, 17:04
autor: blase
Jesli pompa posiada jeszcze łopatki na wirniku to mozna zregenerowac tanim kosztem nalezy ja wyciagnac zakupic 3 łozyska RS i dwa simmeringi zasleic otwor który słuzy do odprowadzenia wody po awarii reperaturki i gotowe koszt 50zł lub kupic cały komłet naprawczy z danrolu za 200 i do roboty mowa o zetorze 25

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 08 paź 2012, 20:48
autor: damber
Koledzy mam pytanie. Kumpel ma 25A i chce zmniejszyć mu trochę prędkość, bo jak na wiosnę sadził, to obsługujący maszynę sadzącą nie nadążali wkładać sadzonek, a jechał już na 1 polowej. Czy jest różnica w skrzyniach pomiędzy 25A, a 25K albo mają inne przełożenie na reduktorze?

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 08 paź 2012, 20:53
autor: Ursus
Różnica może być. Skąd jesteś? Może bym się zamienił :D

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 08 paź 2012, 21:03
autor: damber
Ale czym Paweł byś się zamienił - skrzyniami? Kumpel jest z okolic Kluczborka. Chce zamienić tryby ze skrzyni z 25K, ale jeszcze nie wie czy wałki są w tych samych odległościach i czy to będzie pasować.

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 23 paź 2012, 10:54
autor: Jacek ze Skansena
Myślę, że te przełożenia akurat będą pasowały. Spokojnie możesz się pomieniać. Ja mam u siebie też gdzieś najwolniejsze przełożenia. jak nie znajdziecie Paweł u siebie to daj znać, to się poszuka.

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 23 paź 2012, 11:06
autor: Ursus
damber napisał/a:
Ale czym Paweł byś się zamienił - skrzyniami? Kumpel jest z okolic Kluczborka. Chce zamienić tryby ze skrzyni z 25K, ale jeszcze nie wie czy wałki są w tych samych odległościach i czy to będzie pasować.
Mogę się zamienić nawet całą skrzynią - jest u mnie jedna po remoncie już, na nowych łożyskach, właśnie z przełożeniami 25K.
Możliwa zamiana więc całości, za dopłatą oczywiście.

Tryby też mogę ewentualnie zamienić jakieś, ale nie wiem czy mam komplet od 25K. Ewentualnie np. sam reduktor.

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 23 paź 2012, 22:26
autor: damber
Kumpel dorwał skrzynie z 25K, ale mam jeszcze jedno pytanie, czy orientuje się ktoś z Was Zetorkowców, czy na przednią oryginalną piastę z 25 będzie pasować felga 18" z 4011? - chodzi mi o rozstaw śrub.

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 23 paź 2012, 22:50
autor: Ursus
Tak, pasuje.

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 23 paź 2012, 22:50
autor: bialycortina
Pasuje bez problemu

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 23 paź 2012, 22:56
autor: damber
Dzięki za szybką odp.

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 29 paź 2012, 14:28
autor: lapsus37
witam i o zdrowie pytam
mam takie pytanie czy zawory tzn luzy zaworowe trzeba ustawiać jakoś po koleji i czy drobne luzy na tych popychaczach kasuje luz zaworowy