Strona 28 z 46

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 20 lip 2014, 10:29
autor: Bolszewik
Ważne żeby nie lało się na zewnątrz.

Jest OK.

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 24 lip 2014, 17:11
autor: badziak
zbycho napisał/a:
Witam
powinno być chyba dobrze ale wygląda mi na to, że być może są założone odwrotnie tzn.wciskane od góry głowicy a powinny chyba być wkładane od dołu.
jesteś pewny, że od dołu.. ??

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 24 lip 2014, 18:17
autor: grzegorz 1969
Dobrze od góry tylko sprawdz jakość gumy w ON jeśli puchną to szmelc, a jeśli dobre, wklej je na silikon, bo tędy często leci olej, brudzą się cylindry i przegrzewają.

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 28 lip 2014, 10:14
autor: Painkiller
Teraz wszystko jest do chrzanu, prywaciarz robi jak najtańszym kosztem kupi najtańszy materiał i robi buble, z tym że jedne są szczelne bez silikonu a inne nawet z silikonem po pewnym czasie parcieją..

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 29 lip 2014, 19:52
autor: KECZO
Panowie, mam takie szybkie pytanko, co myślicie o tym aby zastąpić tą podkładkę zabezpieczającą rewersu której się zaklepuje uszy, pierścieniem segera? Czy miało by to racje bytu?

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 29 lip 2014, 20:01
autor: grzegorz 1969
Podkładka zabezpieczająca, tak jak nazwa zabezpiecza główny pierścień przed obróceniem, ten z wycięciami i to on przenosi całe obciążenie, a są tam spore siły i sam seger nie wytrzyma.

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 29 lip 2014, 20:04
autor: KECZO
Widzisz, podkładka też nie wytrzymała, wywinęły jej "uszy w drugą stronę" taka jakość nowych części ...

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 29 lip 2014, 20:26
autor: grzegorz 1969
Ta podkładka jest dosyć mięka, tak że może się wywinąć, jak coś jest nie wyregulowane, chyba jest tam lepiej zrobić większy luz niż za scisło, u mnie kiedyś pękła ta główna podkładka, sprawdz jaki masz luz osiowy łożyska w obudowie po prawej stronie, bo jeśli jest tam duży luz przy ścisłym spasowaniu kół rewersu i ataku, może powstawać duży nacisk na koło do wstecznego i wywinięcie podkładki. A tulejki w kole ci nie wyrobiło

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 03 sie 2014, 0:57
autor: Painkiller
Witam,będę zaglądał do skrzyni t-25 szfagra bo narzeka że wybija dwa najwolniejsze biegi nawet przy małym obciążeniu i przekładnie słychać..

Ciekaw jestem waszych sugesti..

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 04 sie 2014, 21:36
autor: Bolszewik
Może najpierw sprawdź wodziki, kulki, sprężynki, ustawienie blokady biegów (to cięgło po prawej połączone ze sprzegłem) zanim poprujesz skrzynię na drobne.

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 04 sie 2014, 22:51
autor: KECZO
grzegorz 1969 napisał/a: sprawdz jaki masz luz osiowy łożyska w obudowie po prawej stronie
Tutaj przy napędzie koła pasowego? Jeśli tak to tutaj łożysko siedzi ciasno.

Ogólnie to mam kilka pytanek.

1.Zauważyłem że łożysko z lewej strony przy wybijaniu wałka lekko się przesuwało do środka skrzyni. Czy łożysko z prawej strony jest zabezpieczone przed przesuwaniem się?

2 Podkładki do regulacji rewersu dajemy z dwóch stron rewersu? W moim wypadku jakby koło od ruchu w przód miało większy luz od koła do jazdy wstecz względem wałka wejściowego skrzyni. Jak tutaj regulujemy"atak"?

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 04 sie 2014, 23:41
autor: Painkiller
Czemu od razu muszę pruć skrzynie ściągam dekiel rzut oka co w środku piszczy potem decyzja co dalej..

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 05 sie 2014, 11:09
autor: badziak
mam do Was pytanie czy jest możliwość odpalenia silnika na krótko bez spłowienia go??

chodzi o to, że robiony jest generalny remont i ciągnik jest rozpołowiony i czy moge odpalić go nie społawiajac poprostu chcem sprawdzić czy odpali bez społawiania bo jeśli nie to znow musiałbym rozpoławiac..? (podłącze czujnik ciśnienia oleju, a rozrusznik przez urządzenie rozruchowe..)

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 05 sie 2014, 18:56
autor: grzegorz 1969
KECZO napisał/a:
grzegorz 1969 napisał/a: sprawdz jaki masz luz osiowy łożyska w obudowie po prawej stronie
Tutaj przy napędzie koła pasowego? Jeśli tak to tutaj łożysko siedzi ciasno.

Ogólnie to mam kilka pytanek.

1.Zauważyłem że łożysko z lewej strony przy wybijaniu wałka lekko się przesuwało do środka skrzyni. Czy łożysko z prawej strony jest zabezpieczone przed przesuwaniem się?

2 Podkładki do regulacji rewersu dajemy z dwóch stron rewersu? W moim wypadku jakby koło od ruchu w przód miało większy luz od koła do jazdy wstecz względem wałka wejściowego skrzyni. Jak tutaj regulujemy"atak"?
Lewe łożysko ma być lużno, prawym łożyskiem, a właściwie podkładkami pod obudową łożyska regulujesz właśnie jednakowy luz dla koła do przodu i do tyłu, łożysko z prawej jest zabezpieczone segerem i tam potrafi być za lużno, u mnie było 2mm, coś tam podłożyłem, tak jak pisałem duży nacisk na koło od wstecznego spowodowało wywinięcie podkładki.

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 21 sie 2014, 15:23
autor: badziak
Mam pytanie co konkretnie trzeba sprawdzić przy remoncie w ( filtrze bąku oleju) ?? i jakie powinno być ciśnienie oleju po remoncie??

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 21 sie 2014, 19:35
autor: Bolszewik
Luz dla wirówki 0,4 - 1 mm
Sprawdzić dysze.
Ciśnienie powinno się mieścić o 0,35 - 0,15 MPa, przy czym 0,35 przy zimnym po odpaleniu potem może nieco spaść. Silnik po remoncie powinien trzymać 0,25 nawet po długiej i ciężkiej pracy.

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 21 sie 2014, 20:28
autor: badziak
aha ten luz jak będzie za duży to co wymienić tą całą ośkę? czy jak?? a te dyszki to przeczyściłem bo były ostro zalepione i to wystarczy czy od razu wymienić?

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 21 sie 2014, 20:39
autor: Bolszewik
Luz reguluje się podkładką, ma się luźno kręcić, a śruba powinna być mocno dokręcona i tyle, nikt tego szczelinomierzem nie sprawdza.

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 23 sie 2014, 11:30
autor: Shred
Witam Panowie. Od jakiegoś tygodnia mam problem z władkiem, a mianowicie, że gdy się nagrzeje do ~ 50 stopni to bardzo cięzko sie go wkręca na obroty i nie ma siły. Zimny ma moc i dobrze się wkręca.Na początku myślałem, że może zawory podpiera ale to nie to. Śrubę przelewową(to z tym małym otworkiem) wymieniłem. Filtry zmieniłem i przeczyściłem rurki i odstojnik, pompa zasilająca nowa, wtryski sprawdzone. Na klawiaturze mam troche luzu. Czy to może być to czy wypaliło gniazda? Proszę o porady. Z góry dzięki za odpowiedź.

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

: 23 sie 2014, 23:56
autor: Bolszewik
A czy nagrzany silnik da się łatwo obrócić ręką po wyciągnięciu odprężnika ?