Strona 4 z 6
RE: Remont Zetora 25K
: 05 gru 2010, 23:00
autor: Grigs
też mam wygięty obok rozrusznika.
RE: Remont Zetora 25K
: 06 gru 2010, 12:17
autor: HARY
W moim również jest podgięty przechodzi przez otwór i nie obciera.
pozdrawiam.
RE: Remont Zetora 25K
: 06 gru 2010, 17:35
autor: drax
Dzięki za odpowiedzi, już naprawione, wszystko super chodzi, ciągnik zalany Petrygo, także można jeździć

Teraz mi zostało tylko zamontować błotniki i wszystko na razie gotowe, będzie czekać w takim stanie do wiosny, może wtedy kupię oryginalne blachy i odmaluje ciągnik.
RE: Remont Zetora 25K
: 06 gru 2010, 17:43
autor: HARY
Wskoczę w temat, czy ktoś z kolegów wie gdzie kupić rurkę kapilarną lub czym ją skutecznie zastąpic.
RE: Remont Zetora 25K
: 06 gru 2010, 22:32
autor: Ursus
Chciałbyś sobie pompę regulować?
RE: Remont Zetora 25K
: 07 gru 2010, 14:44
autor: HARY
Robię wszystko po kolei jest to mój pierwszy traktorek więc ciekawość wzieła górę, rozebrałem a teraz sprawdzam i składam, więc pasuje sprawdzić wyprzedzenie zapłonu itp. Jeżeli ktoś ma lub wie czym ją zastąpić to bardzo chętnie przyjmę pomoc, wpadł mi pomysł zastąpić ją rurką z termometru ale to będzie trochę skomplikowane.
RE: Remont Zetora 25K
: 18 gru 2010, 18:05
autor: drax
Panowie, którędy olej się dostaje do pompy wtryskowej i którędy schodzi ? U mnie jest taki problem, że nie schodzi on wogóle i aż wyrzuca go górą przy tym wałku co się nim reguluje obroty. Muszę to zrobić jaknajszybciej, bo uniemożliwia to jazdę, musiałbym miec chyba beczke oleju za sobą i dolewać co chwile.
RE: Remont Zetora 25K
: 18 gru 2010, 20:33
autor: drax
racja z pod ośki, źle napisałem ;] Zdejmowałem ostatnio dekiel i zleciaiało z niego z ponad 1 l oleju, słowem, dekiel był pełny, jak tą ośke można uszczelnić, bądź jak to jest oryginalnie rozwiązane.
RE: Remont Zetora 25K
: 18 gru 2010, 20:34
autor: felek
Przednia dolna śruba mocująca pompę wtryskową
jest z otworem, którym spływa olej. Olej dostaje się do pompy
od wałka rozrządu poprzez popychacze sekcji.
Sprawdź czy nie masz pozamieniane te śruby.
RE: Remont Zetora 25K
: 18 gru 2010, 21:25
autor: drax
Mowa o tych 4 śrubach którymi się przykręca pompę do bloku (te pod którymi są popychacze) ? Czy o tych wewnątrz dekla ?
RE: Remont Zetora 25K
: 19 gru 2010, 10:21
autor: drandrzej
prawa dolna pompy wtryskowej do bloku
RE: Remont Zetora 25K
: 20 gru 2010, 16:11
autor: drax
Śrubę przekręciłem, faktycznie ta co była wkręcona nie miała otworu, dzięki

ale wydaje mi się, że w tej temp. ten olej nie spłynie samoczynnie, za dużo jest go w regulatorze.
RE: Remont Zetora 25K
: 20 gru 2010, 17:03
autor: felek
Tą śrubą ma Ci spłynąć olej tylko z wnętrza pompy wtryskowej,
a nie z regulatora obrotów. W regulatorze utrzymuje się poziom około
100 - 150 ml do wysokości panewki wałka rozrządu. Obecny wyższy
poziom spowodowany był przelewaniem się oleju z pompy
do regulatora obok listwy zębatej regulacyjnej. Tam nie może być
dodatkowego uszczelnienia poza uszczelką pomiędzy obudowami
pompy i regulatora. Rozumiem, że w tym momencie olej cieknie przez
śrubę regulacyjną, ograniczającą maksymalne obroty (wysuw listwy zębatej).
Jeżeli po założeniu śruby z otworem nadal będzie wyciek (minimalny) to też
jest na to rada.
RE: Remont Zetora 25K
: 20 gru 2010, 18:51
autor: drax
W takim razie jak zmniejszyć poziom oleju w regulatorze ? Odkręcić dekiel przez co zleje się olej i założyć znowu, i powinno być dobrze ? Olej cieknie na zewnątrz przy ośce obrotów, czyli w najwyższym możliwym punkcie na regulatorze.
RE: Remont Zetora 25K
: 20 gru 2010, 19:53
autor: drax
sprawdzałem, odpaliłem go i chodził sobie trochę czasu na wolnych obrotach, od czasu do czasu dawałem wyższe, chciałem żeby olej się zagrzał, wtedy nie jest tak gęsty i olej cieknie nadal.
RE: Remont Zetora 25K
: 20 gru 2010, 20:17
autor: Ursus
Być może masz luz na tulejce wałka rozrządu, a panuje tam dość duże ciśnienie oleju, biegnie tamtędy olej do klawiatury. Jeśli masz na tej tulejce luz to może Ci olej pompować do regulatora.
RE: Remont Zetora 25K
: 20 gru 2010, 20:52
autor: felek
Jak zagrzejesz olej to odkręć pokrywę pompy wtryskowej
i sprawdź czy olej z niej spływa. Powinny być śladowe ilości.
Ciepły olej z regulatora sam spłynie przez panewkę wałka
rozrządu. Możliwy jest też zbyt duży luz na wyjściu osi obrotów
i odśrodkowe wyrzucanie oleju przez te nieszczelności. Jeszcze pytanie:
czy wyciek proporcjonalnie zmniejsza stan oleju w misce
i czy po wyłączeniu silnika wyciek natychmiast ustaje?
RE: Remont Zetora 25K
: 28 gru 2010, 15:34
autor: drax
wyrzucanie oleju jest odśrodkowe, wyciek wstępuje jedynie w momencie gdy silnik pracuje. Jutro rozgrzeje silnik i odkręcę pokrywę pompy wtryskowej.
Panowie, taka sprawa, olej wydaje mi się, utrzymuje odpowiedni poziom, z powodu, że wyciska go górą, ale gdy wstawiłem ciągnik do garażu odkręciłem olej był wydaje mi się w miarę stan ok 2 cm od najniższego punktu przy osłonie, ale przy ośce regulatora jest otwór do bloku, ale ja mam go zasłoniętego silikonem, czy tam jest otwór którędy powinien schodzić olej ? to by wyjaśniało sprawę, czy to jest defekt w osłonie, olej tamtędy na zewnątrz nie jest wyrzucany na zewnątrz, a nie jest to otwór na śrubę, gdyż jest dość duży, ok 1 cm, później wrzucę fotki, ale za dużo na nich nie widać.
Mowa o tym na ostatnim zdjęciu, widać tam fragment czerwonego silikonu.

RE: Remont Zetora 25K
: 28 gru 2010, 16:54
autor: drax
Więc co, tamtędy spływa olej z regulatora ? Nie chciałem na razie nic wydłubywać, dlatego pytam, przy okazji jak uszczelnić tą oś regulatora ?
RE: Remont Zetora 25K
: 28 gru 2010, 17:43
autor: drax
silikon wydłubałem, ale za tym nie ma żadnego otworu, a ja zakładając ten dekiel "obsmarowałem" zaraz przy tym jak wchodzi do bloku silikonem, konieczny będzie demontaż tego dekla i usunięcie tego silikonu, jeśli tak to jak (jeśli to usunę) uszczelnić ten dekiel ? bardziej po zewnętrznej stronie, tak by olej mógł spływać po bloku czy jak ? może ktoś mi to wytłumaczyć jak ten olej jest usuwany dokładnie z tego regulatora ?
Jeżeli ktoś mógłby powiedzieć chociaż czy muszę ten silikon usunąć, czy może zostać.