Teraz przedstawię kolejne młocarnie - L2-18, ND II, MSC-58, MZS-57 "Kutnowianka" i MS-1a "Darłowianka". Te maszyny miały jedną wspólną cechę - nie czyściły ziarna.
Młocarnia L2-18 była napedzana głównie kieratem (przy dobrych umiejętnościach kowala można było zastosować napęd silnikowy). Na ramie wykonanej z twardego drewna jest umieszczony bęben młócący. do bębna było przymocowanych 8 listew z karbowanymi zębami. Klepisko było umieszczone nad bębnem i posiadało 4 rzędy zębów. Wymłócone zboże spadywało na klepisko podczas gdy słoma osobnym spadem. Wymiary L2-18: Bęben zębowy o średnicy 45 cm. Max obroty bębna - 1100 obrotów na minutę. klepisko zębowe jednoczęściowe. Wydajność - 150 kg. ziarna na godz. Gabaryty : długość- 145 cm, szerokość- 98 cm, wysokość- 131cm, waga- 190 kg. Maszynę produkowały dwie fabryki - w Międzyrzeczu Podlaskim i Chełmie Lubelskim.
Młocarnia ND II - Ta młocarnia działała podobnie jak L2-18. Bęben miała cepowy o średnicy 50 cm. Klepisko było listwowe dwudzielne. Wydajność - 150 kg ziarna na godz. Gabaryty młocarnii: długość-214 cm, szerokość- 1 m, wysokość- 108 cm, waga - 240kg. Tą młocarnię produkowali w Kutnie.
Młocarnia zębowa MSC-59 - Budowa bębna i klepiska była taka sama jak u L2-18 z tą różnica że klepisko było umieszczone pod bębnem. Max. prędkość bębna - 1400 obrotów na min. Wydajność 400 kg. długość 140cm, szerokość- 60 cm, wysokość- 90 cm, waga - 300 kg. Produkowana była w Międzyrzeczu Podlaskim.
Młocarnia szerokomłotna MSZ-57 "Kutnowianka" - Bęben cepowy o 6 cepach listwowych, pod bębnem klepisko listwowe jednoczęściowe. Przy wylocie bębna jest zamocowany spad słomy z desek. Ziarno spada między deskami na podłoże podczas gdy słoma spadem w inne miejsce. Młocarnia osadzona na podwoziu jezdnym z kołami metalowymi z skętną jedną osią (z dyszlem). Wydajność - 300 kg na godzina. Długość- 220 cm, szerokość- 115 cm, wysokość 160 cm, ciężar - 700 kg. Młocarnia MSZ-57 mimo nazwy "Kutnowianka" była produkowana w Międzyrzeczu Podlaskim.
Młocarnia szerokomłotna MS-1a "Darłowianka" - Młockarnia o działaniu takim samym jak MSZ-57. Ta młocarnia miała napęd zarówno pasowy i kieratowy. Podobnie jak "Kutnowianka" miała zamocowany na pomoście pedał blokujący bęben w razie awarii lub zatkania słomą maszyny. "Darłowianka" była osadzona na podwoziu jezdnym z metalowymi kołami i osiami. Obroty max.bębna - 1100 - 1250 na minutę, wydajność 300 - 400 kg ziarna na godzinę (żależy od gatunku). Gabaryty: długość- 261 cm (bez dyszla), szerokość- 198 cm, wysokość- 152 cm, waga 600 kg. "Darłowianki" produkowano najpierw w Brzegu, dopiero później przeniesiono produkcję do Darłowa.
