Strona 4 z 7
RE: Ursus C-330 3P
: 12 lis 2013, 21:56
autor: damber
Pisząc o wydatkach miałem na myśli to ile kolega przewiduje na taką budowę repliki, bo można to zrobić na dwa sposoby. Używając części z odzysku, lub to co można kupić nowe, to wkładać nowe. Praktycznie większość (prawie wszystkie) części można kupić nowe tzn. obudowy skrzyni,mostu, zwolnic, tryby, blacharkę itd. to niewiem czy 50 tyś. by starczyło, ale trzeba zaznaczyć, że taki ciągnik był by nówką! to też i cena była by odpowiednia.
RE: Ursus C-330 3P
: 13 lis 2013, 15:29
autor: oman7
A może sam zechce żebyś mu taki silnik wsadził....
On już kończy z rolnictwem ma już swoje lata i nie ma tego komu przekazać.Co do garażowania będzie stał w stodole.
Pisząc o wydatkach miałem na myśli to ile kolega przewiduje na taką budowę repliki, bo można to zrobić na dwa sposoby. Używając części z odzysku, lub to co można kupić nowe, to wkładać nowe. Praktycznie większość (prawie wszystkie) części można kupić nowe tzn. obudowy skrzyni,mostu, zwolnic, tryby, blacharkę itd. to niewiem czy 50 tyś. by starczyło, ale trzeba zaznaczyć, że taki ciągnik był by nówką! to też i cena była by odpowiednia.
Będę bazował na ciągniku który mam.Będę wymieniał tylko części zużyte które nie będą się do niczego nadawały.
RE: Ursus C-330 3P
: 13 lis 2013, 15:32
autor: Wicher
No to tyle dobrze, że na fajans maszyna nie pójdzie na stare lata właściciela...
RE: Ursus C-330 3P
: 13 lis 2013, 19:18
autor: damber
~Oman7 - a ta 30'cha z którego roku jest?
RE: Ursus C-330 3P
: 13 lis 2013, 19:21
autor: chrapek3011
Wyprzedzę trochę Tomka...z 86 roku.Nowy typ oprócz przekładni kierowniczej.
RE: Ursus C-330 3P
: 13 lis 2013, 19:36
autor: damber
Aaa... to spoko

Czyli baza jest. To praktycznie do szczęścia potrzebny silnik i wspornik osi przedniej, bo oś płaska jest już w 30'ce. Tam w tych osiach przednich chyba nie ma różnic w porównaniu z osią płaską od 60'ki...?
RE: Ursus C-330 3P
: 13 lis 2013, 19:44
autor: chrapek3011
W osi nie ma różnic.
RE: Ursus C-330 3P
: 14 lis 2013, 19:38
autor: oman7
Czyli to jest dobry rok produkcji do przeróbki?
RE: Ursus C-330 3P
: 14 lis 2013, 20:35
autor: chrapek3011
Bardzo dobry...choć optymalna byłaby eMka z 1991-1993...z przekładnią kierowniczą z sześćdziesiątki.Choć widziałem więcej eMek na kolumnie starego typu na dwa drążki.Ale w roczniku 1986 jest obudowa skrzyni biegów nowego typu więc tylko zostało bez zbędnych ceregieli dopasować kolumnę z sześćdziesiątki.
RE: Ursus C-330 3P
: 14 lis 2013, 21:02
autor: pawelll48
Nowego typu - masz na myśli m.in Napis N na schemacie biegów, który znajduje się na pokrywie skrzyni biegów? Bo u nas w C-330M z 86r tego "N" nie było... Sąsiada C-330M z 1987r już miała.
RE: Ursus C-330 3P
: 14 lis 2013, 21:05
autor: chrapek3011
Akurat to jest mało istotne.
RE: Ursus C-330 3P
: 15 lis 2013, 18:07
autor: oman7
Czyli zbieram "graty"do kupy i zaczynam powoli.
Sławek jeszcze jedna sprawa,oglądając silniki Perkinsa to zauważyłem że wlot do kolektora ssącego jest od strony chłodnicy,to pewnie dlatego te "rzemieślnicze" 3P mają przedłużany "telewizorek"żeby schować filtr powietrza.Na prospektach filtr wychodzi z boku maski tak jak w normalnym C-330.To nie jest chyba jakiś inny model silnika niż ten który podałeś Sławek?
RE: Ursus C-330 3P
: 15 lis 2013, 21:55
autor: chrapek3011
Witam.
Inny model nie jest.Ale kolektor ssący ma niestety inny.Na początku myślałem,że kolektor jest symetryczny i wystarczy go tylko odwrócić...ale niestety nie jest.
Ale myślę że do tego momentu coś się wymyśli i znajdzie.Przecież jest tyle typów silników trzycylindrowych Perkinsa,że coś podpasuje.Kolejną ciekawostką w C-330-3P będzie ilość akumulatorów.
Mam trzy oryginalne zdjęcia.Jednego czrno-białe z dwóch stron i tam jest jeden akumulator...zapewne będzie taki jak w MF 235/255 12V 95Ah.Akumulator zamontowany jest na podstawie z pokrywą(tak jak w C-330)tylko z prawej strony.A na zdjęciu czerwonego C-330-3P widać akumulator z lewej strony.Ale czy są dwa?Kto ma fotkę czerwonego C-330-3P z lewej strony?
Osobiście podoba mi się rozwiązanie z jednym akumulatorem z prawej strony.Dlaczego?Dlatego,że rozrusznik jest z prawej strony,kabel do rozrusznika krótszy...a z lewej strony więcej miejsca...
RE: Ursus C-330 3P
: 15 lis 2013, 21:58
autor: Wicher
Z lewej strony jak nie ma akumulatora to można rozdzielacz z błotnika założyć i wygodniej i nie szpeci, może tak zrobili w oryginale?
RE: Ursus C-330 3P
: 15 lis 2013, 22:02
autor: chrapek3011
Nie...tam jest puste miejsce.
RE: Ursus C-330 3P
: 15 lis 2013, 22:06
autor: Wicher
Kurde, to aż mnie to dziwi! Mają wolne miejsce i pusto zostawili... Dziura taka.
RE: Ursus C-330 3P
: 15 lis 2013, 22:11
autor: chrapek3011
Z fabrycznych zdjęć nawet nigdzie nie widać aby C-330-3P miał rozdzielacz hydrauliki zewnętrznej.Miał za to zapewne jedno gniazdo wyprowadzone z rozdzielacza podnośnika.Takie rozwiązanie było już stosowane w prototypie ulepszonego C-328.
RE: Ursus C-330 3P
: 16 lis 2013, 20:27
autor: oman7
Ten silnik z tej aukcji chyba będzie pasował?
http://tablica.pl/oferta/silnik-perkins ... fbd7718962
W tarpanach 239D też były montowane takie silniki Perkinsa.
RE: Ursus C-330 3P
: 16 lis 2013, 20:32
autor: damber
~Oman7 - już nie mogę się doczekać akcji z 330-3P
Ile KM miała 30'ka 3P? Czy tyle co MF 235 czy jak MF255/C-360-3P...
RE: Ursus C-330 3P
: 16 lis 2013, 20:36
autor: oman7
C330-3P oryginalnie miał 38KM ale taki silnik jest nie do zdobycia.Będzie zbudowany 42KM