Strona 4 z 5

RE: holder

: 12 maja 2008, 0:27
autor: janek71
Kolego olej w tej skrzyni wygląda jak zmieszany z wodą więc go wymieńnatakim czymś ta skrzynia niemoże pracować

RE: holder

: 12 maja 2008, 9:13
autor: rafal
Tak tak ten olej idzie tylko do spuszczenia. Woda gdzieś musiała się dostawac pod uszczelką pokrywy. Generalnie zapach tego oleju jest taki zatęchły.
A Holderka coraz mniej :
Obrazek
Obrazek
Z dużym trudem wyczepiłem pług i lance kierownicy , trzeba było rozprawic się z patentami typu "zasapwane na stałe"

ObrazekObrazek

a to czop łozyskowania kierownicy :
Obrazek

RE: holder

: 21 maja 2008, 14:53
autor: przemekprzemek2
duzo pracy kosztuje remont ale jak wyremontujes traktorek gruntownie
to bedzie ci sluzyl jesze dobrych pare lat, teraz w zasadzie nie so produkowane tak mocne traktorki tej klasy co kiedyś, wiec na niewielki
areal to dobra inwestycja

RE: holder

: 21 maja 2008, 20:26
autor: rafal
to prawda jak oglądam skrznię Holdera to widzę naddatek materiału razy 3. Są bardzo solidne.

RE: holder

: 22 maja 2008, 19:37
autor: przemekprzemek2
kiedys przykladano sie do produkcji robiono solidnie,
do tej pory maszyny chodza, a obecnie robią w zasadzie na odwał
np. te wszystkie brigsy, stary holder kilka razy je przeskoczy,
stary silnik tak zawsze mozna wyremontowac, a brigs 1 razowy



co widzicie
http://pl.youtube.com/watch?v=YqFdADfnu2Q



http://pl.youtube.com/watch?v=YqFdADfnu2Q



widac cos , jak widac to napiszcie, bo niewiem cze sie wgralo

RE: holder

: 23 maja 2008, 19:54
autor: Deleted_User
Słusznie .... szukałem czegoś podobnego ale na czasie dla siebie to wierzcie albo nie ale jest tragedia: wykonanie rodem z chin, a żywotność tych Texasów itd... jest bardzo ograniczona. Przemek - traktorek gra jak przczółeczka aż chce się słuchać... mało tego filmiku ale jest debeściarski :D

RE: holder

: 23 maja 2008, 22:53
autor: z_daro
Ja mam texasa i nie wiem ile mi to jeszcze pożyje, bo wał ma złe wyważenie, bo po jednej stronie jest ciężkie koło zamachowe a po drugiej nic:rol:

RE: holder

: 24 maja 2008, 19:04
autor: klusek-rolnik
rafal ze tak odbiegne od tematu ile masz ciągników bo z tego cie sie orientuje to chyba 4?

RE: holder

: 24 maja 2008, 19:05
autor: rafal
sam się już pogubiłem ;)

RE: holder

: 24 maja 2008, 19:14
autor: klusek-rolnik
a co do holdera ty dokupiłeś jakąś sprężynówke do niego??

RE: holder

: 24 maja 2008, 19:24
autor: rafal
tak jest, wprawdzie to konny kultywatorek ale mniej więcej szerokościa robocza odpowiada mocy Holdera.

RE: holder

: 24 maja 2008, 20:59
autor: Deleted_User
To ile masz tych ciągników Rafał?

RE: holder

: 27 maja 2008, 19:09
autor: rafal
no z 5 bedzie ;). Dzis przygotowałem Holdusia do rozpołowienia. Niestety muszę od strony sprzegła dostac się do wałka atakującego. Szykuje się robota;).
Dzis znalazłem w firmie Granit oryginalną farbe 0,8l do Holdera w cenie około 36 zł netto za puszkę. Oferta dośc interesująca. Będę zamawiac zobaczymy co to jest.

dzis wymontowałem oststecznie zbiornik. Spuszczając paliwo do plastikowego zbiorniczka zdębiałem co miałem w baku:o. Kolor czerwony , czysty opał. A pamiętam że nalałem to paliwo do kanistra w Lotosie.

02.06.2008 Holdus juz jest rozpołowiony:
Obrazek
wałek sprzęgłowy miał również bardzo zmeczone łozysko :

Obrazek
niemieckie łozysko : FAG 6206N
Obrazek
wałek atakujący wraz z kołami przekładni 1- 4
Obrazek
silnik po oddzieleniu:
Obrazek

RE: holder

: 02 cze 2008, 20:29
autor: klusek-rolnik
no to widze ze robota idzie na przód rafal a jaki kolor tej farby?

RE: holder

: 03 cze 2008, 13:17
autor: rafal
Myślę o kolorze : grün neu 6380 (100301) , ale w katalogu podają tylko grün neu , więc musze zaryzykowac.

RE: holder

: 03 cze 2008, 13:18
autor: klusek-rolnik
ryzyk-fizyk:p ale musi wyjść dobrze

RE: holder

: 03 cze 2008, 14:03
autor: hubert
Nie no fajnie idzie praca, a ten gruen neu pewnie będzie OK. Moze minimalnie sie bedzie różnić:P

RE: holder

: 03 cze 2008, 19:21
autor: rafal
Kolor maski chce dostosowac do koloru kadłuba. Czyli najpierw pod pistolet pójdzie spód. No ale co my tu mówimy o malowaniu jak na razie jestem daleko w lesie.
Bardzo ciekawe jest łożyskowanie wałka atakującego od strony przodu ciągnika. Mianowicie wchodzi on w wał sprzęgłowy i jest wewnątrz oparty na łozysku wałeczkowym, które dostajez kolei smarowanie od zewnątrz przez dwa otwory nawiercone miedzy zębami koła zębatego. Fajnie to wszystko jest pomyslane. :)

RE: holder

: 04 cze 2008, 20:38
autor: Deleted_User
Ja również mam rozpołowiony silnik... nie mam łożyska oporowego na sprzęgło, wiec kombinuje i dotaczam wałek prowadzący na zastępcze łożysko... Dużo kombinacji :( Jeżeli znacie numer lub oznaczenie w/w łozyska to proszę o pomoc.

RE: holder

: 05 cze 2008, 18:41
autor: rafal
U mnie na szczęscie te łozysko jest w dośc dobrym stanie. Ale był dziś mechanik i obejrzał to co zostało w skrzyni. Niestety czeka mnie również wyciaganie całego wałka pośredniego Jego gdyż łożyska również długo nie pochodzą :mad: