Strona 4 z 11
RE: MF70 z przyczepką
: 30 mar 2016, 7:54
autor: drandrzej
tabliczka jest przynitowana na odlewie - w jego najszerszej części - tam gdzie kreci się dmuchawa - mniej więcej na godzinie 10-11 jak z tyłu stoisz (albo na 1-2 - nie pamietam z ktorej strony ).
jak będe w domu przed nastaniem ciemności to zrobie zdj
RE: MF70 z przyczepką
: 30 mar 2016, 8:02
autor: SEBRIGHT
Dzięki za info

Teraz już z grubsza wiem gdzie powinienem jej szukać

RE: MF70 z przyczepką
: 30 mar 2016, 18:40
autor: Adasiek123
Jeżeli po dość dokładnych oględzinach nie znalazłeś tabliczki,to pewnie jej nie ma.Powinna być właśnie na płaszczu wentylatora,nie trzeba się specjalnie natrudzić aby ją znalezć (jeżeli jest).
RE: MF70 z przyczepką
: 31 mar 2016, 7:23
autor: SEBRIGHT
Andrzej, Adasiek - mieliście rację. Wymieniłem przewód WN, jeszcze raz przeczyściłem wszystko ekstrakcyjną skoro miałem zapłon na wierzchu, poskładałem i odpalił

Może też pomogło mu 'przewietrzenie' silnika, gdyż przez 2 tygodnie stał z wykręconą śrubą w karterze i wykręconą świecą. Od razu przełożyłem mu też prawą oponę bo była bieżnikiem tył do przodu, umyłem z oleju z kurzem, podpiąłem przyczepkę i poujeżdżałem z godzinę, z ciekawości testując go na różnych przeszkodach terenowych *flower* Muszę przyznać że nieźle sobie radzi, chociaż może to zasługa balastu w postaci moich 100kg
Przy okazji pojawiło mi się kilka pytań, które dla ułatwienia ponumeruję.
1. dotyczy sprzęgła. Otóż wszystkie biegi wchodzą, ale zawsze jak wrzucam jedynkę jest lekki zgrzyt. Dwujka i wsteczny wchodzą cichutko. Poza tym przy obciążeniu (np jak traktorek zacznie buksować) zdarza się że nie wysprzęgla całkowicie. Teraz pytanie - regulacja sprzęgła jest tylko na lince przy dźwigience:? Podejrzewam że po podciągnięciu w.w. objawy powinny się uspokoić.
2. dotyczy kranika paliwa. Ma 3 położenia zamknięty - dźwigienka do przodu, rezerwa - dźwigienka w dół, otwarty - dźwigienka w tył. Jak coś pokręciłem poprawcie mnie

Otóż sęk w tym że działa tylko pozycja zamknięty i rezerwa. Przy dźwigience w tył nie puszcza ani kropli paliwa, więc skutek jest taki, że przy połowie zbiornika się zapowietrza. Czy rurka od rezerwy jest wspawana w zbiornik paliwa, czy wykręci się razem z kranikiem:? W drugim przypadku myślałem ją po prostu przyciąć i po problemie.
3. mam problem z przelewaniem gaźnika. Odkąd założyłem filterek paliwa, żeby przelać gaźnik muszę odkręcić wlew paliwa i mocno dmuchnąć w zbiornik. Metoda ciut niewygodna i na dłuższą metę pewnie niezdrowa... To będzie wina filterka, czy może po prostu przewód paliwowy idzie zbyt pozioma i paliwo cofa się do filtra:?
Na razie tyle pytań/problemów zw z MFką
Acha, wygląda że tabliczki znamionowej nie mam ;(
RE: MF70 z przyczepką
: 31 mar 2016, 9:05
autor: chrapek3011
Dziurka w korku paliwa zapchana...
...u Jarka tylko zrobiłem iskrę...do gaźnika nie zaglądałem...wczoraj pojechał ...
Kranik oryginalny Ikov ma tak lewo-prawo zamknięty,dół otwarty,góra rezerwa.
RE: MF70 z przyczepką
: 31 mar 2016, 9:34
autor: drandrzej
1) na sprzegle ma zostac leciutki luz
2)kranik wykreca się z rurkami , ustawioenie zbiornika przeszkadza w przekreceniu na rezerwę - wytnij rurke rezerwy , inaczej ze zabuiornika paliwo całkowicie nie wypłynie jak go obrocisz
3)filterek moze daj siatkowy wiekszy - nie mikro do chińczyka , choć ja nie zaklładam wcale po wyczyszczeniu zbiornika
w kraniku jest guma z dziurkami - czasami fragmenty tej gumy wpadaja w kanalik - rozbebesz to sobie na spokojnie , wyczyśc , popraw dziurki jak trzeba , i kanaliki jak zarosły - bo to znal który się utlenia w proszek i zarastya -jak w gażniku czasami - a kranik rzadko się czyści
tablicznki nie masz to Ci Cobrax zmajstruje albo na necie kupisz jak Ci brak doskwiera wybitny :p
RE: MF70 z przyczepką
: 31 mar 2016, 11:30
autor: chrapek3011
Nowy kranik z Jawy CZ...taki jest oryginalnie...
RE: MF70 z przyczepką
: 31 mar 2016, 15:10
autor: wojtek12321
Tylko jak byś ucinał rurkę od rezerwy, tak jak pisał ktoś w poście wyżej, to nie wycinaj jej całkowicie, tylko w taki sposób aby jej końcówka była około 1 - 1,5 centymetra powyżej dna zbiornika, Gdy rurki przy kraniku byś przyciął na równi z dnem zbiornika to wszystkie brudy i osady w paliwie trafią do kranika i następnie do gaźnika i powodują zapychanie jednego jak i drugiego, gdybyś tak zrobił to nie raz byś przeklinał to "przycięcie rurek" czyszcząc co chwilę zapchany kranik i gaźnik...*sarcasm*
RE: MF70 z przyczepką
: 01 kwie 2016, 16:40
autor: Adasiek123
"MF"-ka jest wdzięczną maszynką...Jeżeli chodzi o regulację sprzęgła,to oprócz tej przy rączce (nie przy wszystkich jest taka możliwość,zależnie od typu rączki),masz jeszcze na drugim końcu linki,przy skrzyni-tam sobie wyreguluj.Nie naciągaj tylko za mocno...Co do pozostałych pytań,to koledzy wytłumaczyli już.Tylko tyle,że jednak filterek lepiej zostaw.A może masz go odwrotnie zamontowane?Na początku przygotuj się na częste czyszczenie kranika i gaznika(po dłuższej przerwie w eksploatacji,chociaż nie wiem ile czasu stał nieużywany),to normalne).
RE: MF70 z przyczepką
: 01 kwie 2016, 19:01
autor: SEBRIGHT
Dziękuję wszystkim za porady

Na dorabianie tabliczki nie mam parcia, najbardziej gryzła mnie ciekawość jaki to jest rok produkcji

Dziurkę w korku jutro sprawdzę. Rurkę rezerwy utnę ze 2cm nad dnem zbiornika, ale najpierw pasuje wyjeździe nieco paliwa, bo ostatnio zalałem go pod korek, więc pewnie ze 2 tygodnie mi zajdzie zanim będę go rozeszła. Filterek mam ten średni siatkowy - najmniejszego nie brałem z obawy żeby nie tamował przepływu paliwa. Kierunek przepływu sprawdzałem, mam dobrze założony. Regulację sprzęgła wydaje mi się że mam tylko przy silniku, z tym na dniach będę walczył, bo mnie denerwuje zgrzytanie przy wbijaniu jedynki

RE: MF70 z przyczepką
: 01 kwie 2016, 22:13
autor: Adasiek123
To czemu napisałeś,czy regulacja jest tylko przy dzwigience?Zgrzytanie to nie tylko nerwy,ale głównie chodzi o koła zębate (zużywają się).Spokojnie, wszystko opanujesz.Sprawdzałeś już napęd z przodu czy działa?Co do dorabiania tabliczki-bez sensu,jeśli już to kup sam płaszcz chłodzący (obudowę wentylatora) z tabliczką i wymień .
RE: MF70 z przyczepką
: 02 kwie 2016, 1:36
autor: chrapek3011
W oryginalnym kraniku IKOV jest siatka na długości rurek tak samo jak w Jawie CZ...Więc tylko płukanie i dmuchanie...na pewno lepsze jak w polskich...
RE: MF70 z przyczepką
: 17 kwie 2016, 11:24
autor: SEBRIGHT
Mój błąd, wyraziłem się nieprecyzyjnie mając na myśli dźwigienkę która wychodzi z obudowy sprzęgła.
Muszę przyznać że w kranik ach Ikov mieli dobry patent na filtrowanie paliwa
Dzisiaj przewoziłem MFa i zrobiłem mały test czy wejdzie bez rozpinania z przyczepką i po rozłożeniu przedniej burty zmieścił się dosłownie na centymetry

Jedyny minus że z tyłu wystaje jakieś 60-70cm ...
Jak będę miał możliwość zapodam fotki z transportu
***************************************************************************************************************
Ze zdjęciami pokonały mnie problemy techniczne - jak próbuję dodawać coś się w kompie zacina i jako laik nijak nie umiem tego przeskoczyć :/
No, ale wracając do właściwego tematu, wczoraj ujeżdżałem MFką dobre pół godziny w lekko trudnym terenie, tak więc zagrzał się porządnie , jak wróciłem do domu zostawiłem go na chwile na wolnych obrotach, po czym po kilkunastu sekundach zaczął sam zwiększać obroty silnika aż do maksymalnych, tak że trudno było go w ogóle zgasić. Po 10-15 minutach postoju znów zachowywał się normalnie. Przy gaźnik wszystko szczelne, może więc łapie lewe powietrze przez uszczelniacze na wale jak się zagrzeją:? Możliwe to jest:?
RE: MF70 z przyczepką
: 18 kwie 2016, 8:26
autor: drandrzej
raczej nie , prędzej coś z paliwem się dzieje - skądś musi brac mieszanke żeby sie rozpędzać , na wolnych bez obciążenia niewiele trzeba
RE: MF70 z przyczepką
: 18 kwie 2016, 19:54
autor: Wicher
Pływak Ci się w gaźniku nie przywiesił/nie podlazł syf pod zaworek?
RE: MF70 z przyczepką
: 24 kwie 2016, 10:48
autor: SEBRIGHT
Wczoraj wieczorem odkręciłem komorę pływakową, przeczyściłem zaworek, trochę obniżyłem poziom paliwa i zobaczę co się będzie działo. Wczoraj nie przejawiał ochoty do wkręcania się na wyższe obroty.
W przyszłym tygodniu, jak trawa trochę podrośnie i pogoda pozwoli będą pierwsze testy z kosiarką listwową. Zobaczymy czy to w ogóle kosi *flower*
Przy okazji: w MFie była oryginalnie montowana jakaś lampa robocza, czy cewka oświetleniowa służyła jedynie do zasilania lampek w przyczepce:?
RE: MF70 z przyczepką
: 24 kwie 2016, 10:57
autor: chrapek3011
Cewka tylko do lampek na przyczepce.Jarkowego MF-a wzbogaciłem o przednie lampki.Żeby nie były za duże zastosowałem czeskie szperaczyki od Majorka.
RE: MF70 z przyczepką
: 24 kwie 2016, 11:17
autor: SEBRIGHT
Sławek - masz jakieś fotki MFa jak wygląda z majorkowymi szperaczami? To te małe prostokątne:?
Kusi mnie zamontować u siebie jakąś lampę roboczą, ale nie chciał bym żeby kłuła w oczy wielkością albo samym wyglądem...
RE: MF70 z przyczepką
: 24 kwie 2016, 11:35
autor: chrapek3011
Mam...Zaraz poślę do Mateusza to wstawi tutaj.
RE: MF70 z przyczepką
: 24 kwie 2016, 12:05
autor: Ursus c-325