Strona 4 z 5

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 19 wrz 2015, 22:47
autor: AndrzejD21
No uszczelka chyba lipna, i cieknie. B)

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 20 wrz 2015, 8:37
autor: tygrysek93
może z płaszczyzną bloku albo tulejami jest coś nie tak?

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 20 wrz 2015, 8:42
autor: chrapek3011
Oczywiście też,niedociągnięte głowice,głowica odkształcona od nieumiejętnego dociągania i ostatnie i najlepsze pęknięty blok pomiędzy tulejami u góry.

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 20 wrz 2015, 10:10
autor: tygrysek93
głowice były dociągane na krzyż kluczem dynanometrycznym z siła jaką mi podałeś a jak zlokalizować takie pęknięcie bloku? a może być tak że tuleja za bardzo wystaje z bloku? i czy zestawy naprawcze tj. tuleje itd. pasują do c-360?




panowie i jeszcze jedno pytanie ile może kosztować generalka takiego silnika?

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 20 wrz 2015, 10:38
autor: chrapek3011
Wyciągałeś tuleje z tego silnika?Jak nie wyciągałeś to nie ma opcji żeby za wysoko wystawały...bo ten silnik chodził...

Pisałem o tym nie raz,że zestawy naprawcze,panewki,korbowody,rozrząd,głowice,wtryskiwacze to wszystko można bez zastanawiania stosować w silnikach Majorka.


Zależy czy tryb oszczędnościowy czy full opcja np.z nowym czeskim wałem.

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 20 wrz 2015, 12:34
autor: tygrysek93
wał wolałbym szlifować jak się da.. a tuleji nie wyciągałem. jeżeli powierzchnia bloku jest nie równa można ją planować?



a gdzie można ewentualnie dostać takie oryginalne czeskie części?

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 20 wrz 2015, 12:56
autor: chrapek3011
Można planować.

Szlif wału to 300-500zł.Osiowanie bloku kolejne 300zł.Planowanie płaszczyzny podgłowicowej też myślę około 100-200zł w zależności od zakładu.Głowica po regeneracji 100-200zł sztuka zależy co było robione.


Resztę da radę zrobić samemu z nowych części.

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 21 wrz 2015, 7:23
autor: tygrysek93
głowice już mam nowe także tyle mniej. na razie dziękuje za otrzymane rady



głowice nie powinny być dokręcone siłą 15kgm?

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 21 wrz 2015, 12:38
autor: chrapek3011
W Ursusach C-4011,C-355,C-360 dokręca się głowicę 14-15 kgm.

W Zetorach 2011/3011/4011 10-12kgm.Ogólnie to zastanawiam się czym to jest podyktowane skoro konstrukcyjnie bliźniacze silniki.

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 21 wrz 2015, 19:04
autor: tygrysek93
no właśnie raz podają tak raz tak a i tak głowice te same



majorek nadal bierze wodę do oleju mimo nowych głowic i uszczelek. co proponujecie sprawdzić teraz i jak?



podejrzewam że jest coś nie tak na styku głowic z blokiem bo za każdym ich zdjęciem tam właśnie było mokro od wody pomieszanej z olejem

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 21 wrz 2015, 20:45
autor: chrapek3011
Wżery na powierzchni podgłowicowej bloku lub dalej będę obstawał za pęknięciem bloku pomiędzy tulejami.Przyjrzyj się temu dobrze.

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 21 wrz 2015, 21:51
autor: tygrysek93
wolałbym lżejszą awarie np. pęknięta tuleje czy oring...... czyli według pana to najczęstsza awaria w tych silnikach? w takim razie jak ją sprawdzić i czy da się naprawić bo coś słyszałem o klejeniu...

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 21 wrz 2015, 21:55
autor: jacek0106
Tylko czy ta siła dokręcenia wyżej podana zastosowana na zimnym silniku pozostaje niezmieniona po rozgrzaniu? Z mojego doświadczenia wychodzi znaczna różnica i trzeba dociągać o 45 stopni. Producenci uszczelek obecnie stosowanych tak zalecają. Jak blok zniszczony to niestety żadna siła nie pomoże.

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 22 wrz 2015, 11:18
autor: tygrysek93
wiem na pewno że woda idzie również na tłoki bo jak go rano odpalę to dymi na biało

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 22 wrz 2015, 11:33
autor: Mariuszczs
Ja odpalam Jumza na jakiś czas a stoi on rok bez wody i też po odpaleniu kopci na biało . Także nic pewnego z tą wodą .

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 22 wrz 2015, 14:05
autor: jacek0106
Stare przegrzane szpilki też się naciągają i katalogowa siła dociągnięcia spada po rozgrzaniu. Jak idą bulki w chłodnicy, to trzeba sprawdzić czy na gorąco to się nie nasila.

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 22 wrz 2015, 16:08
autor: chrapek3011
tygrysek93 napisał/a:
wolałbym lżejszą awarie np. pęknięta tuleje czy oring...... czyli według pana to najczęstsza awaria w tych silnikach? w takim razie jak ją sprawdzić i czy da się naprawić bo coś słyszałem o klejeniu...
Nie jest to najczęstsza awaria...według mnie najgorsza opcja...tuleja ani oring nie będzie puszczać wody pod głowice tylko od razu do oleju...powierzchnia bloku,uszczelki i głowice---to tu bym cały czas szukał problemu.

A z tym momentem to jest tak,że i gwinty słabe,i szpilki słabe i uszczelki różnej jakości.

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 22 wrz 2015, 19:52
autor: tygrysek93
głowice i uszczelki są nowe także je wykluczam....poz tym dawniej nie wszędzie był klucz dynanometryczny i było dobrze chodź ja specjalnie taki kupiłem.... także z tego co widzę pozostaje powierzchnia bloku do splanowania czyż tak????

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 22 wrz 2015, 20:45
autor: jacek0106
Trzeba wymierzyć liniałem i szczelinomierzem, może obejdzie się bez planowania, tylko powierzchnie lekko przeszlifować papierkiem. To wierny silniczek bo każda głowica ma osobne szpilki i lepiej to trzyma niż nowoczesne budżetowe konstrukcje.

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 23 wrz 2015, 8:28
autor: chrapek3011
Trzeba się przyjrzeć kanałom wodnym i kanałom komory popychaczy.