Strona 31 z 46
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
: 07 paź 2014, 16:21
autor: badziak
Mam pytanie po remoncie generalnym odpaliłem w końcu maszynę i zagadał odrazu pochodził jakąś godzinę albo i dłużej, ciśnienie trzymało praktycznie cały czas 3 na średnich obrotach i zauważyłem że po tej godzinie w kolektorze wydechowym znajduje się najprawdopodobniej olej... Czy mam się martwic czy to jest normalne po remoncie.?
Jeżeli już zdecydowałeś pisać się z polskimi znakami to używaj ich w każdym wyrazie a nie w wybranych. Rozumiem cały post bez polskich znaków bo są przypadki gdy nie mamy możliwości ich użyć.
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
: 07 paź 2014, 19:14
autor: Bolszewik
Po 5 - 10 mth (czyli dotarciu) powinno zniknąć jeśli nie to głowica do roboty.
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
: 07 paź 2014, 21:46
autor: vauxhall
Moga byz tez zuzyte prowadnice zaworow.
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
: 08 paź 2014, 20:39
autor: Belarus
remont generalny czyli co..?
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
: 11 paź 2014, 7:23
autor: badziak
aha jasne, a jak najlepiej docierać ?? przy jakiej temperaturze ??głowica raczej nie bo nowe.. generalny znaczy praktycznie prawie wszystko oprócz bloku wymienione..
ps. sorry dk za pisownie,ale akurat pisałem wtedy z komórki na szybkiego i tak wyszło..
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
: 11 paź 2014, 8:53
autor: pop
Czasami zbyt "gruba"siatka honownicza powoduje,że przez pierwsze kilka ,kilkanaście mth część oleju przedostaje się nad tłok,ale częściej jest to wina złej jakości pierścieni"owal".Warto sprawdzić jak pierścień" leży "w tulei nim założy się go na tłok.Jestem zwolennikiem łagodnego docierania przez kilkanaście mth.Po tym okresie dobrze jest wymienić olej i najlepiej przepłukać silnik.Filtr odśrodkowy gorzej niż papierowe usuwa ze środowiska oleju cząstki stałe.Obecnie w starych konstrukcyjnie silnikach(ze słabym systemem filtrowania)montuję drobne siatkowe filtry na smok pompy oraz magnesy neodymowe w miskach,ale to tylko taka ciekawostka dla lubiących technikę zabytkową.
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
: 12 paź 2014, 18:10
autor: Bolszewik
Do Przedmówcy dodam tylko że pierścienie są kierunkowe i tego należy przestrzegać.
Ponadto zamki pierścieni powinny być obrócone co 120 st. (uszczelniające),
180 st. (olejowe).
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
: 13 paź 2014, 20:51
autor: krzychu2805
Potrzebuję wymiary oryginalnej wkładki dławiącej na wentylator. Jeśli ktoś ma jakieś fotki gdzie dokładnie ją montowano to prosiłbym o podesłanie.

RE: T-25 Władimirec - różne problemy
: 13 paź 2014, 21:01
autor: Bolszewik
Ktoś kiedyś dawał zdjęcia, poszukaj może jeszcze są.
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
: 13 paź 2014, 21:12
autor: krzychu2805
Ok, będę szukał.
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
: 13 paź 2014, 21:16
autor: Vesto43
http://www.sklepkisiel.pl/o,13505,T_25_ ... y_Typ.html
Witam, korzysta ktoś z takiego przekaźnika? Chciałbym nim zastąpić stary oryginał. Obecnie jest taki problem że pod obciążeniem (podczas rozruchu zimnego silnika) rozłącza styki i odcina rozrusznik i ponownie go załącza. Powoduje to nieprzyjemne strzelanie. Fakt faktem akumulatory są nienajlepsze, kilkuletnie 2x6V 195Ah. Rozrusznik z przekładnią. Na krótko odpala bez problemów.
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
: 13 paź 2014, 23:44
autor: pop
Oryginalny przekaźnik rozrusznika był odpowiednio kalibrowany i miał nie pozwalać na włączenie rozrusznika przy niskim napięciu akumulatorów.Nie będę się rozpisywał jaki był tego sens(nie głupi)chyba,że ktoś zechce.Jeśli nie zależy Ci na pozostawieniu go w instalacji lub jest on wadliwy,to można bez problemu zastosować jakikolwiek przekaźnik np,typ 541 lub jego odpowiednik czyli coś co chcesz kupić.Z uwagi na dość duży prąd jaki pobiera elektromagnes niektóre byleprzekaźniki wytrzymują jeden rozruch.
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
: 14 paź 2014, 19:04
autor: Vesto43
I tego się obawiałem że taki przekaźnik może być tylko na kilka razy.
Na filmikach widziałem że niektóre rozruszniki ledwo kręciły, ledwo były w stanie przełamać silnik, ale kręciły. U mnie na krótko kręci jak szalony, a ze stacyjki, albo strzela rozrusznikiem albo nic nie robi, tylko ciche tyknięcie słychać po przekręceniu kluczyka. Podłącze ładowarkę z Lidla na 10 minut i z kluczyka odpala jak nowy.
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
: 14 paź 2014, 19:14
autor: hari123
Chłopaki dzisiaj doszczętnie rozebrałem silnik z t25 i mam odnośnie tego kilka pytań:
1. Jaki zestaw naprawczy zakładać ST czy NT ?
2. Patrząc na korbowody i popychacze zaworów nie widać oznak zużycia wymieniać ?
3. Warto pakować wał za 800 zł do ruskiego co rocznie max zrobi 40 Mth ?
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
: 14 paź 2014, 19:24
autor: grzegorz 1969
Odnośnie 1. jakie głowice taki zestaw, bo w pewnej kombinacji tłoki będą uderzać w zawory, albo mniejsza kompresja. Jak coś jest dobre to lepiej zostaw bo oryginalne były lepszej jakości, wał również.
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
: 14 paź 2014, 20:12
autor: Bolszewik
1. Nie wykombinuj tylko że jeden będzie ST drugi NT.
2. Zostaw.
3. Jeśli wymieniać to na najlepszy z możliwych. Mój robi ok. 25 mth/rok. Mało używasz więc maszyna nigdy się nie zwróci finansowo. Używasz sporadycznie, ale potrzebujesz "trach i pali" ....
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
: 14 paź 2014, 21:58
autor: hari123
Co do pierwszego to czytałem coś że lepiej montować nt cylindry i głowice bo coś zyskują na mocy czy to prawda ?
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
: 15 paź 2014, 16:52
autor: klepka07
Również dołączam się do pytania

i kolejne pytanie czy wiecie panowie co może być przyczyną dymienia t25 na czarno podczas jazdy? dodam że końcówki wtryskiwaczy wymienione i ustawnione także wszystkie filtry łącznie z powietrznym.
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
: 15 paź 2014, 19:27
autor: pop
Czarny kolor spalin to:
-mało powietrza(zatkany filtr,rura,kanały dolotowe itp.)odczuwalny wyraźny spadek mocy
-zbyt duża dawka paliwa (zła reg. pompy lub uszkodzenie,zatkane przewody nadmiarowe)
Panowie przestańcie poszukiwać mitów o mocy T-25.Nowy czy stary typ,to zawsze będzie T-25.W N.T zastosowano najnowsze światowe trendy *hilarious*czyli świeca żarowa w głowicy.
Vesto43 napisał/a:
I tego się obawiałem że taki przekaźnik może być tylko na kilka razy.
Na filmikach widziałem że niektóre rozruszniki ledwo kręciły, ledwo były w stanie przełamać silnik, ale kręciły. U mnie na krótko kręci jak szalony, a ze stacyjki, albo strzela rozrusznikiem albo nic nie robi, tylko ciche tyknięcie słychać po przekręceniu kluczyka. Podłącze ładowarkę z Lidla na 10 minut i z kluczyka odpala jak nowy.
Rozruszniki przekładniowe są o wiele sprawniejsze i tutaj ruska logika przekaźnika-ogranicznika na niewiele się przydaje,a wręcz może przeszkadzać.Jeśli radzisz sobie nieco z techniką możesz poregulować oryginalny przekaźnik(należy zmniejszyć siłę odwodzącą styk ruchomy)wówczas przekaźnik będzie "odpadał" przy niższym napięciu lub zastosować inny na prąd 20-30A ważne,by był jako takiej jakości.
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
: 16 paź 2014, 21:59
autor: hari123
Czy te oto panewki -->
http://allegro.pl/rolnex-panewki-glowne ... 32994.html są oryginalne ? Mam do wyboru kupno tych panewek lub też oryginalnych jak podaje sprzedawca za 80 zł.
Linki umieszczamy w znacznikach .