Strona 32 z 61

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 23 paź 2013, 21:54
autor: Mars
Andrzeju, na podstawie dwóch ;) wiem, wiem ...
CHodzi tylko o to, że po co ktoś odłupywał by kawałek obudowy sprzęgła, żeby zmieścić rozrusznik ?"informacja podana na liście numerów skrzyń powiązanych z rocznikiem produkcji"
czy możesz mi tą listę przesłać ?

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 24 paź 2013, 9:33
autor: Ursus
Instalacje były 6 V - w latach 1946-48.
Później montowano rozruszniki, od numeru ok. 6000 i instalacja była 12V tylko i wyłącznie wtedy. No i zaczęto montować rozruszniki od 1948 roku.

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 24 paź 2013, 10:04
autor: Jacek ze Skansena
Bez rozrusznika coś koło do nr 5500.

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 07 lis 2013, 10:01
autor: Mars
Dzięki Panowie, nie poruszam już więcej tego tematu ;)



Czy ktoś ma na sprzedaż taki napis ?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 77a2a.html

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 11 lis 2013, 10:07
autor: jarekstryszawa
Takie świąteczne pytanko na szybko- czy w obudowie odśrodkowego regulatora obrotów ma być olej z silnika czy ma on pracować na sucho?

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 11 lis 2013, 10:16
autor: chrapek3011
No musi być olej.

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 11 lis 2013, 15:54
autor: jarekstryszawa
Czyli jest OK, w jednym moim weteranie lał się olej spod obudowy i myślałem, że padł simering na wyjściu wałka z silnika.
Olej wpada tam rozbryzgowo i wlewa się do misy czy jakoś pod ciśnieniem?



Chyba oleum wlewa się do obudowy od strony sterowania sekcji pompy wtryskowej, a do bloku wraca okrągłym otworem w przodzie bloku. Rozbryzg zapewniają wirujące ciężarki regulatora odśrodkowego.
Tak to działa?

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 11 lis 2013, 17:28
autor: Mars
Jak widzę Wasze problemy z Zetorkiem, to aż strach pomyśleć co mnie czeka ;) a mam trzy sztuki ;) przy pierwszej, to was zamęczę pytaniami ;)

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 18 lis 2013, 14:22
autor: hazi
Witam,
na wstępie chciałbym powiedzieć że nie znam się na Zetorze 25 choć kiedyś ojciec takiego miał. Chciałbym pomóc kumplowi w odbudowie tego traktorka i stąd moje pytanie:
Czy jest możliwość dostania gdzieś panewek wału korbowego?
Z pewnością będzie tego więcej ale na razie pytam oto.
Pozdrawiam

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 18 lis 2013, 18:55
autor: Ursus
hazi napisał/a:
Witam,
na wstępie chciałbym powiedzieć że nie znam się na Zetorze 25 choć kiedyś ojciec takiego miał. Chciałbym pomóc kumplowi w odbudowie tego traktorka i stąd moje pytanie:
Czy jest możliwość dostania gdzieś panewek wału korbowego?
Z pewnością będzie tego więcej ale na razie pytam oto.
Pozdrawiam
Tak, np. w Danrolu, ale nie są to tanie części. Jakbyś potrzebował jakichś części albo pomocy - pisz lub dzwoń :)

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 23 lis 2013, 7:30
autor: SEBRIGHT
Dorzucę swoje dwa pytania :)

1. Jaki powinien być przekrój przewodu biegnącego od solniczki do świec żarowych oraz przewodów idących do reflektorów? Korzystając z w miarę sprzyjającej pogody i rozgrzebanego Zetorka planuję wymienić te przewody, które są przepalone, sztukowane w kilku miejscach lub z uszkodzoną izolacją.

2. Rozrusznik wybija przy każdej próbie uruchomienia, ale nie zawsze zazębia. Przyczyną będzie zużyty bendiks (stan jak na zdjęciu) czy coś innego?
Obrazek

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 23 lis 2013, 8:59
autor: chrapek3011
Cały układ przewodów zasilających do świec nie powinien być cieńszy jak 6mm2.Tzn. od ,,plusa,,zasilania do stacyjki ,,30,, , od ,,15,, stacyjki do ,,15,, przełącznika świec i rozrusznika,od ,,17,, przełącznika świec i rozrusznika do jednego zacisku solniczki,z drugiego zacisku solniczki do pierwszej świecy.Solniczkę,świece i spiralę grzejną w kolektorze ssącym oczywiście łączymy szeregowo.

Do reflektorów warto zastosować na światła krótkie i długie przewód o przekroju 1,5mm2,a do żarówki światła postojowego wystarczy 0,75-1mm2.

Na zębatce bendixa widać podjechane zęby,na kole zapewne też są.Stąd nie zawsze Ci zakręci,tylko zęby polecą po zębach koła.

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 23 lis 2013, 14:43
autor: SEBRIGHT
U mnie przewód od solniczki o świec żarowych wykonany był z kabla dwużyłowego, na oko 2x1,5mm2 *rolleyes*

Na kole zamachowym też są lekko zjechane zęby, zdjęcia niestety nie mam jak zrobić bo cały silnik jest aktualnie u Pawła. Wymiana samego bendiksa cokolwiek pomoże przy pozostawieniu tego samego koła zamachowego, czy nie warto zawracać sobie głowy?

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 23 lis 2013, 20:09
autor: chrapek3011
Na krótką metę będzie chodził,ale problem ze zgrzytem podczas zazębiania będzie nadal...jak już to wieniec obrócić,wymienić bendiks,lub chociaż na bendiksie zęby podszlifować.

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 26 lis 2013, 11:01
autor: Ursus
Jak się uda to zrobimy to u nas ;)

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 27 lis 2013, 14:56
autor: SEBRIGHT
Paweł dużo roboty jest z odwracaniem wieńca?

Powoli zaczynam myśleć o poszukiwaniu wykonawcy nowego bendiksa. Pod Krakowem jest gość, który dorabia koła zębate, muszę podjechać spytać czy by się podjął, i co najważniejsze - za ile $ :p

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 27 lis 2013, 16:29
autor: chrapek3011
Michał.Jakbyś chciał to mam bendiks,wirnik rozrusznika i głowicę rozrusznika do Zetorka 25...ale sprzedam w komplecie.Cena do dogadania na PW.

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 27 lis 2013, 21:24
autor: Ursus
SEBRIGHT napisał/a:
Paweł dużo roboty jest z odwracaniem wieńca?

Powoli zaczynam myśleć o poszukiwaniu wykonawcy nowego bendiksa. Pod Krakowem jest gość, który dorabia koła zębate, muszę podjechać spytać czy by się podjął, i co najważniejsze - za ile $ :p
No trochę jest. Dlatego na razie nic nie obiecuję.

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 06 gru 2013, 15:28
autor: SEBRIGHT
Sławek zobaczę co mi powie gość dorabiający koła zębate i pogadamy jak będę wiedział na czym stoję, ok? Oczywiście jeszcze się nie zmobilizowałem żeby pojechać, bo mam do niego trochę nie po drodze ;p

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 11 gru 2013, 19:28
autor: jarekstryszawa
Mam pytanie- jak powinna być mocowana miska siedzenia? Mam 2 sztuki, obie inaczej pokombinowane niestety, a chciałbym je remontować zgodnie z wzorcem.