Strona 35 z 61
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 04 lut 2014, 19:47
autor: chrapek3011
O tych świecach to pisałem już nie jeden raz.Według oryginału i na oryginalnych częściach tylko i wyłącznie łączy się w szeregu.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 04 lut 2014, 21:50
autor: jarekstryszawa
A widzisz- tuleje wtrysków, czyli element z gwintem przykręcany na 4 śrubki M6 do głowicy? Pod sam wtryskiwacz dajemy zatem czy nie?
Co do zestawu testowego do świec to dobrze piszesz.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 04 lut 2014, 21:52
autor: chrapek3011
Pod sam wtryskiwacz daje się podkładkę miedzianą.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 04 lut 2014, 22:38
autor: Wiesiek
Tuleje wtrysków, czyli element z gwintem wkręcamy bezpośrednio w komorę sprężania. Tam moim zdaniem powinno być jakieś uszczelnienie.?? Natomiast z zewnątrz tę tuleję uszczelniamy tak, jak pisze Przemo. Oring fi 36 i blacha zabezpieczająca przykręcana na 4 śruby M6. Można wspomóc ewentualnie trochę silikonem. Blacha z tym sześciokątnym wycięciem dociska oring i jednocześnie zabezpiecza tuleję wtrysku przed wykręceniem.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 08 lut 2014, 9:06
autor: SEBRIGHT
Kolejne pytanie do znawców tematu: Od czego można podpasować gałki przy drążku poprzecznym w 25K?
Czy do przykręcenia przednich kół można zastosować nakrętki Żukowskie? Otwór na szpilkę w Żuku ma średnicę 16mm, a w felgach Zetorkowych waha się od 19-20mm (każdy inny) i zastanawiam się czy nie będą za małe?
Dotychczas miałem 5 żukowskich, 2 mniejsze - pod klucz 19mm i 1 większa pod klucz 30mm z ząbkami na zawleczkę. Były to kombinacje poprzedniego właściciela.

RE: Wszystko o Zetorze 25
: 08 lut 2014, 9:47
autor: chrapek3011
Jak otwory w piastach???Nie porozbijane???Weź sobie nowe szpilki z nakrętkami od C-330/360...będzie tak jak w oryginale.Pomiędzy piastę a felgę ja stosuję jeszcze podkładki zwykłe dość grube żeby przy dokręcaniu nie wyciskać felgi.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 08 lut 2014, 18:35
autor: jarekstryszawa
Ma ktoś może fotki bądź schemat jak powinno wyglądać rozmieszczenie skrzynki bezpieczników oraz reglera w skrzynce narzędziowej? Mam 3 sztuki i każda ma inaczej to zmotane...
Nie wiem także jak powinna wyglądać zaślepka tylnej części skrzynki- podejrzewam, że ma tam iść jakaś fikuśna blaszka.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 08 lut 2014, 23:02
autor: SEBRIGHT
chrapek3011 napisał:
(...)
Weź sobie nowe szpilki z nakrętkami od C-330/360...będzie tak jak w oryginale.
(...)
Czyli problem rozwiązany. Dzięki
Podając średnice miałem na myśli otwory w felgach, przez które przechodzą szpilki. U mnie szpilki za wyjątkiem jednej są ok, za to nakrętki kombinowane i felgi mają powyciskane otwory. Ktoś kto poprzednio przykręcał koła ratował się podkładkami...
jarekstryszawa powinna być blaszka, której zazwyczaj nie ma. Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale chyba Paweł miał obfotografowanego brązowego Zetorka w którym była zachowana ta blaszka plus sporo innych detali

RE: Wszystko o Zetorze 25
: 11 lut 2014, 19:18
autor: jarekstryszawa
Zaraz polukam- mam te foty ściągnięte ku pamięci.
Wiesiek napisał/a:
Tuleje wtrysków, czyli element z gwintem wkręcamy bezpośrednio w komorę sprężania. Tam moim zdaniem powinno być jakieś uszczelnienie.?? Natomiast z zewnątrz tę tuleję uszczelniamy tak, jak pisze Przemo. Oring fi 36 i blacha zabezpieczająca przykręcana na 4 śruby M6. Można wspomóc ewentualnie trochę silikonem. Blacha z tym sześciokątnym wycięciem dociska oring i jednocześnie zabezpiecza tuleję wtrysku przed wykręceniem.
Spod tych tulei przy pracy silnika cieknie woda- czy to świadczy o uszkodzonej głowicy, czy wystarczy na nowo osadzić tuleje na oringu z silikonem?
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 15 lut 2014, 18:31
autor: Wiesiek
Odkręć tę blachę na 4śruby M6. Pod nią na pewno był sznurek albo coś w rodzaju oringa. Wyczyść dobrze gniazdo i dobierz w miarę grubszy oring, wzmocnij trochę silikonem i dokręć to blachą na cztery śrubki. U mnie było podobnie, ciekła woda spod wtryskiwacza i świecy, sądziłem że głowica uszkodzona, rozebrałem wszystko. Przy okazji wykręcania uszkodziła się tuleja wtryskiwacza, no i wpakowalem się trochę w kłopoty. Lepiej tego nie wykręcaj jak siedzi dobrze.
. Złożyłem to z powrotem, ale dalej nie jestem pewien czym były uszczelnione tuleje przy wkręcaniu w komorę spalania. Ja zastosowałem podkładki miedziane...
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 15 lut 2014, 19:05
autor: jarekstryszawa
Dzięki za info- już się z tym uporałem.
http://youtu.be/6_m8UvfwGeU
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 15 lut 2014, 19:13
autor: chrapek3011
Jaras...to Twój???Już polakierowany???
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 15 lut 2014, 19:39
autor: jarekstryszawa
Na razie zrobione body, a kapoty u blacharza

RE: Wszystko o Zetorze 25
: 15 lut 2014, 19:43
autor: chrapek3011
I tak na ten czas bardzo pozytywnie.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 03 maja 2014, 8:08
autor: grzegorz
Witam,potrzebuje pomocy w złożeniu przednich piast zetora 25,dokładnie chodzi o kolejność elementów.Sprawa niby prosta a jednak,patrząc od strony uszczelnienia mam:metalowy talerzyk,filc,kolejny talerzyk,łożysko pierścień metalowy następnie z drugiej strony kolejne łożysko i nakrętka.Teraz moje pytanko czy to właściwa kolejność oraz czy ten pierścień metalowy powinien tam być? jeśli będzie potrzeba zrobię zdjęcia.
Pozdrawiam.Grzegorz.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 05 maja 2014, 20:48
autor: Ryszardt25
Sprzedam części do ciągnika Zetor T25, K25
1. Błotniki 2 szt. - 120 zł
2. Filtr powietrza – 80 zł
3. Wał korbowy z panewkami głównymi – 250 zł
4. Miska olejowa – 40 zł
5. Obudowa termostatu – 15 zł
6. Blok silnika – 200 zł
7. Belka przednia – 150 zł
8.Półoś prawa z obudową - 150 zł
kontakt:
bbkontakt@op.pl
tel 723 977 161
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 11 maja 2014, 22:25
autor: jarekstryszawa
daj proszę foty błotników.
Witam- jaki jest symbol oryginalnej żarówki? Myślałem, że podejdzie z T25, ale ma inny cokół. Ma ktoś może namiar na tanie źródło tych żarówek?
To chyba symbol 12V 45/40W BA20D.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 11 maja 2014, 22:32
autor: chrapek3011
Takie powinny być.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 12 maja 2014, 20:52
autor: Majo
grzegorz napisał/a:
Witam,potrzebuje pomocy w złożeniu przednich piast zetora 25,dokładnie chodzi o kolejność elementów.Sprawa niby prosta a jednak,patrząc od strony uszczelnienia mam:metalowy talerzyk,filc,kolejny talerzyk,łożysko pierścień metalowy następnie z drugiej strony kolejne łożysko i nakrętka.Teraz moje pytanko czy to właściwa kolejność oraz czy ten pierścień metalowy powinien tam być? jeśli będzie potrzeba zrobię zdjęcia.
Pozdrawiam.Grzegorz.
Ja miałem tak: metalowa podkladka z ramką filcu, filc, łożysko, piasta, łożysko, nakrętka, zabezpieczenie, pokrywka. Teraz zamiast podkładki z filcem mam simmering z wargą przeciwpyłową.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 13 maja 2014, 23:13
autor: grzegorz
Witam,dziękuję ci Majo za zainteresowanie czyli mogę składać bez tych podkładek bo musiał to być kolejny patent.Postaram się założyć te talerzyki i filc bo już nowy dorobiłem.Pozdrawiam Grzegorz.