Strona 37 z 85

RE: Majorek Sławka.

: 08 mar 2014, 19:46
autor: jarekstryszawa
Podziwiam staranność z jaką odbudowujesz maszynę- wielki szacun!

RE: Majorek Sławka.

: 08 mar 2014, 19:47
autor: chrapek3011
Podziękował.Pozdrawiam.

Jak robić coś to dobrze...a jak licho robić to lepiej wcale nie robić!!!

RE: Majorek Sławka.

: 08 mar 2014, 20:17
autor: jacek0106
Witam. Doktorze Frankenstein i znowu kolejna Zetorowa istota dostanie nowe życie. Sławny genetyk Czeskiej techniki w burzową noc zepnie te dwa iskrzące sie kable i krzyknie Majorze Ożyj!!! Zyj!!!. A on przemówi jeszcze mocniej niż jak urodził się pierwszy raz. Bo nie będzie już zwykłym wielkoseryjnym tworem składanym na szybkiego, tylko ręczną robotą z duszą mistrza, ojca wielu Zetorowych braci którzy od dnia zmartwychwstania żyją juz wiecznie i cieszą oko i ucho swojego zbawiciela. Pozdrowienia.

RE: Majorek Sławka.

: 08 mar 2014, 20:22
autor: chrapek3011
O ja cie pier...ale tekst zajebisty...Dziękuję Jacku!!!

RE: Majorek Sławka.

: 08 mar 2014, 20:26
autor: Wicher
Amen! :D

RE: Majorek Sławka.

: 14 mar 2014, 22:56
autor: chrapek3011
Na razie nic w temacie nowego,bo jestem zajęty innymi tematami,w tym też zetorowym,tylko,że w bardzo dużym kalibrze...(16245).Pozdrawiam.Coś nowego będzie po niedzieli.

RE: Majorek Sławka.

: 26 mar 2014, 17:10
autor: Ursus c-325
Obrazek

RE: Majorek Sławka.

: 26 mar 2014, 17:15
autor: bossmann
Pieknie.

RE: Majorek Sławka.

: 26 mar 2014, 19:21
autor: damber
Ooo... widzę Chrapek, że też wzięło Cię na prace wiosenne :) Ja też wczoraj woziłem trochę szlaki na drogi polne, bo dziury, że szok, a dziś gruz wywiozłem do dalszego sąsiada, bo będzie oborę powiększał.

Zgrabną masz tą przyczepkę. Też by mi się przydała taka, bo czasami wóz za duży, a taka w sam raz. Chyba będzie trzeba jakieś materiały zacząć szykować i zrobić coś podobnego *yes*

RE: Majorek Sławka.

: 26 mar 2014, 19:29
autor: chrapek3011
Trochę prac podwórzowych.Trzeba było przyczepkę opróżnić bo dziś za Passatem pojechała po płyty na dalsze ocieplanie garażu.Na razie w temacie majorkowym przerwa,bo w garażu sodoma i gomora.

RE: Majorek Sławka.

: 26 mar 2014, 19:48
autor: damber
Czasami trzeba porządek zrobić. Wiem jak u mnie po remoncie ciapka wyglądało - masakra. Na pewno nie będę już nic szlifierką czyścił w warsztacie czy garażu, bo w każdym zakamarku syf. Teraz czyszczenie tylko na zewnątrz jak będzie pogoda, bo warsztat mam świeżo wymalowany, wszystko pomyte i tak ma zostać. Jak wiosenne prace polowe będę miał zrobione, to biorę się za malowanie garażu.

PS. że tak zapytam, a co tej 16'ce dolegało?

RE: Majorek Sławka.

: 26 mar 2014, 20:08
autor: chrapek3011
Prądy Panie,prądy...od 1993 roku nikt z tych pseudo elektryków nie potrafił nawet masy wyczyścić.Światła słabe,alternator ładował tylko bez obciążenia.Przełącznik 12/24 raz działał raz nie działał...Stan ciągnika techniczny i wizualny jak na rok produkcji 1993 oceniam na bdb oprócz tych elektrycznych mankamentów.Instalacja elektryczna oraz oświetlenie pozostało oryginalne.Wymieniliśmy tylko alternator na nowy,i oczywiste czyszczenie wszystkich połączeń z masą.

Kolejny w kolejce był ciągnik C-360 na prądnicy,którego ładowanie bolało bardzo dawno.Przyczyną tylko zużyty ze starości regulator napięcia.Rocznik 1985 w oryginale.

Następny C-330M 1987 prądnica i regulator.

Następny 1614 elektryka kompletna.

Na naszym terenie brak już od dawna elektryka samochodowego,ale znawcy tematu.

Wczoraj spawałem rozsiewacz nawozów Amazone 600l.Zgnił ze starości.

U mnie zawsze jest coś do roboty.

Ściany w garażu już prawie zostały docieplone.Do momentu kiedy majstry przyjdą ocieplać dach znów prace przy Majorku posuną się dalej.Na razie w garażu mydło i powidło,aż nie chce się tam iść...jutro na silniku zamontuję pompę olejową i obudowę rozrządu.Żeby na silniku zamontować pokrywę tylną i koło zamachowe trzeba go zdjąć niestety z tego stojaka.Te sprawy łącznie z miska olejową zostawię na koniec.Teraz została mi jeszcze do regeneracji przednia oś.Czasu co raz mniej a błotników oryginalnych tylnich nigdzie nie widać!!!

RE: Majorek Sławka.

: 26 mar 2014, 20:17
autor: damber
To u Ciebie dzieje się sporo. Jak nie ma elektryka, to pewnie nie narzekasz na nadmiar czasu wolnego *annoy*
Z błotnikami będzie ciężko. Nawet MAJOR'ka z oryginalnymi błotnikami już ciężko trafić. W większości jak obserwuję, to już z 60'tek mają pozakładane. Szkoda, że z 60'ki nie da się jakoś pomniejszyć *no*

RE: Majorek Sławka.

: 26 mar 2014, 20:22
autor: chrapek3011
A właśnie,że da się pomniejszyć!!!Ja mam z czego wymiary zdjąć.Tylko,że ja zawsze będę czuł ten niedosyt,że jednak są przerabiane.

Niektórzy próbują przerabiać błotniki sześćdziesiątkowe w większym jednak stopniu nieudolnie...to trzeba zrobić tak,żeby wymiary były zdjęte z oryginału a nie na pałę...W ostateczności i tak będę zmuszony...

RE: Majorek Sławka.

: 26 mar 2014, 20:25
autor: Ursus c-325
W Czechach 300zł jeden. Współczesna produkcja.
http://www.zetorobchod.cz/ceskenaradi/e ... -3011-4011

RE: Majorek Sławka.

: 26 mar 2014, 20:27
autor: chrapek3011
Mateusz,ja pomierzyłem swoje oryginalne błotniki i to nie są oryginalne błotniki.To są zwykłe duże błotniki takie jak do C-360...

RE: Majorek Sławka.

: 26 mar 2014, 20:30
autor: Ursus c-325
No jak sprzedają do 2011/3011/4011 to nie ma siły... Ty wiesz najlepiej, że to się różni.

RE: Majorek Sławka.

: 26 mar 2014, 20:31
autor: chrapek3011
Numer początkowy...004011...nie mam więcej pytań.

RE: Majorek Sławka.

: 26 mar 2014, 20:33
autor: Ursus c-325
A na to nie spojrzałem nawet. Teraz bezapelacyjnie.

RE: Majorek Sławka.

: 26 mar 2014, 20:34
autor: chrapek3011
Ale wymiary i tak przemawiają za dużymi niestety nawet i bez numeru.