Strona 38 z 61
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 12 paź 2014, 12:12
autor: Mars
Jacek ze Skansena napisał/a:
U mnie jest cosi koło 2000
Jacku, a symbol odlewni jest ? Jaki ?
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 12 paź 2014, 14:24
autor: Jacek ze Skansena
A gdzie to się patrzy na ten symbol odlewni?
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 12 paź 2014, 14:49
autor: Grigs
Z prawej strony skrzyni.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 12 paź 2014, 17:37
autor: Mars
Wysłałem Pawłowi zdjęcia moich Zetorów z opisem i przykładem jak robić zdjęcia. Mam nadzieję, że dzisiaj będą na forum.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 12 paź 2014, 18:37
autor: Jacek ze Skansena
No to będzie wskazówka. Ok. Tam jest wiele jakiś znaków. A twoje Zetorki to z jakimi numerami są Marku?
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 12 paź 2014, 18:58
autor: Mars
Wysłałem Pawłowi dwa moje Zetory. Jeden jest z numerem 5460 , a drugi 9529. Tylko jeszcze nie wiem z jakiego są roku wg tych numerów.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 13 paź 2014, 17:16
autor: Wicher
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 13 paź 2014, 18:45
autor: Mars
Dzięki Wicher
O takie zdjęcia mi chodzi.
Czy ktoś wie i powie, co oznacza ta litera "P" przy numerze 9529 skrzyni biegów ?
Paweł, Jacek miał dobry pomysł z tym przypomnieniem nam numerów skrzyń biegów w odniesieniu do rocznika Zetora. Podrzucisz coś ?
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 14 paź 2014, 0:13
autor: Ursus
Jacku, jak masz coś koło 2000 numeru to masz rok 1947, 5 lub 6 seria. Od 1606 numeru jest już silnik z pompą wtryskową jaką znamy z późniejszych Zetorów 25.
Mars, Twój ciągnik to w takim razie nie 47 rok, a 48 i to końcówka. 9529 to 22 seria - od tego momentu zaczęto rozruszniki już montować.
5460 również z 48 roku, bez rozrusznika powinien być, ale to też z połowy roku niemal, z kierownicą już 3 ramienną.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 14 paź 2014, 6:25
autor: Jacek ze Skansena
Gdzieś miałem książkę z numeracją i wydaje mi się, że trochę były inne dane jak podaje Paweł ale poczekajmy jak znajdę literaturę. Chodzi mi o wersje bez rozrusznika. wydaje mi się, że produkowane były do nr coś około 5500. Potem już z rozrusznikiem. Muszę to odszukać.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 14 paź 2014, 8:26
autor: Mars
Paweł, czy mógłbyś pokazać wszystkie numery produkcji ? Przecież nie chodzi nam o identyfikację naszych Zetorów, a o identyfikację wszystkich Zetorów 25 i ustalenie cech kolejno produkowanych maszyn.
Pomyślałem również o badaniach nad silnikami. Mam ich 4 sztuki. Zobaczę cechy odlewni, numery i cechy zewnętrzne. Rozjaśnimy trochę tą mgłę niewiedzy

RE: Wszystko o Zetorze 25
: 14 paź 2014, 23:38
autor: Ursus
Ja mam ok. 5200 i jest z 1948 roku.
Co do rozrusznika - Jacku, masz rację, on w 48 roku od ok. 5800 chyba był montowany.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 14 paź 2014, 23:39
autor: lepper_pl
a tak w ogóle to ktoś wie ile było rodzajów wałka atakującego. na początku słyszałem o krótkim i długim za teraz to już 5 różnych długości poznałem. co jest prawdą
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 15 paź 2014, 9:08
autor: Mars
Dziwne masz podejście do sprawy Paweł. Co to za pomysł, że cyt. : "Mars, ja wrzucę cokolwiek, jak zaprezentujesz efekty swojej pracy" jak to się ma do badań ? W takim razie oświadczam, że nie będę prezentował swoich Zetorów w najbliższym czasie.
Tym czasem działamy dalej.
Na razie udało mi się ustalić, że były trzy lub cztery odlewnie. Ich cechy postaram się dzisiaj zaprezentować.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 15 paź 2014, 9:43
autor: Ursus
lepper_pl napisał/a:
a tak w ogóle to ktoś wie ile było rodzajów wałka atakującego. na początku słyszałem o krótkim i długim za teraz to już 5 różnych długości poznałem. co jest prawdą
No tego nie słyszałem - możesz coś więcej napisać? Wałki z tego co mi wiadomo wszystkie były jednakowe, aczkolwiek nigdy nie mierzyłem dokładnie.
Mars napisał/a:
Dziwne masz podejście do sprawy Paweł. Co to za pomysł, że cyt. : "Mars, ja wrzucę cokolwiek, jak zaprezentujesz efekty swojej pracy" jak to się ma do badań ? W takim razie oświadczam, że nie będę prezentował swoich Zetorów w najbliższym czasie.
Nijak - po prostu na razie tylko handlujesz - nic nie pokazałeś z efektów pracy - więc chciałbym zobaczyć jej efekt. Skoro Ty oczekujesz, żebym podał Ci dane swoich Zetorów, to ja w zamian chciałbym zobaczyć co udało Ci się przez dłuższy już czas zrobić przy Zetorku. Szkoda byłoby takiego materiału zmarnować jaki trafiłeś.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 15 paź 2014, 10:31
autor: Jacek ze Skansena
Jeśli chodzi o długości wałków to na pewno są dwa. I na pewno jest przynajmniej trzy rodzaje zębów. Pierwsze były proste a późniejsze łukowate ale grubsze i cieńsze co przekładało się na ilość zębów. To tak od Jacka z doświadczenia.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 15 paź 2014, 10:55
autor: Mars
Nijak - po prostu na razie tylko handlujesz - nic nie pokazałeś z efektów pracy - więc chciałbym zobaczyć jej efekt. Skoro Ty oczekujesz, żebym podał Ci dane swoich Zetorów, to ja w zamian chciałbym zobaczyć co udało Ci się przez dłuższy już czas zrobić przy Zetorku. Szkoda byłoby takiego materiału zmarnować jaki trafiłeś.
Paweł, sprzedaż nadwyżek chyba nie jest niczym złym ? Dzięki temu kilku naszych chłopaków ma oryginalne lampy, wskaźniki temperatury i oleju, automaty stopu, stacyjki, kluczyki itp. i z tego co widziałem, raczej są zadowoleni, że udało się skompletować Zetora.
Jak chcesz zobaczyć efekt, to kolejny już raz napisałem, że możesz przyjechac i zobaczyć. Daleko nie masz.
Nie oczekuję danych Twoich Zetorów, jeśli ich nie chcesz podać, a chodzi jedynie o tabelę produkcji i numerów seryjnych, o którą Jacek Cię prosił, a nie ja.
Wolałbym się skupić na badaniach Zetora 25, niż na tym co, kto, jak z kim i za ile robi, bo to prywatna sprawa każdego z nas.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 15 paź 2014, 11:14
autor: Ursus
Wyjaśniłem Ci na PW Mars - nie będę robił tu spamu. Handel Twój mnie nie interesuje, bo to nie moja sprawa.
Z wałkiem to się zgapiłem... nie wiem czemu, ale przeczytałem, że wałek WOM!!
Atakujący oczywiście, 3 rodzaje zazębienia, i dwa rodzaje - na 2 albo na 3 łożyska
Dodam, że stary typ wałka ataku jest cieńszy.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 15 paź 2014, 13:30
autor: Mars
Poniżej drugi w kolejności produkowany silnik Zetora 25 o numerze 4177 i charakterystycznym owalu na bloku, w miejscu gdzie inne odlewnie mają swoje symbole.
Kolejny silnik, przy czym nieco starszy, lecz z innej odlewni bez owalu oraz symbolu odlewni. Silnik o numerze PK 4014. Nie jestem pewny co do liter, więc może okazać się, że ten silnik jest późniejszy. Pokazuję tylko model bloku i różnice pomiędzy odlewniami.
Następny silnik z charakterystycznym symbolem odlewni o numerze 8681
Oraz drugi z tej samej odlewni z charakterystycznym symbolem odlewni, przy czym ten o numerze 31825
Na tej zasadzie można określić dokładnie jaki silnik stosowano w danym czasie i do jakiego modelu. W ten sposób zamierzam zestawić ze sobą wszystkie główne cechy skrzyń biegów, co pozwoli nam z dokładnością do jednego tygodnia określić rok produkcji Zetora 25. Będziemy mogłi również stwierdzić, czy odlewnie miały własny system numeracji silników i skrzyń biegów, czy były one zależne wyłącznie od fabryki Zetora.
Zachęcam ponownie do wysyłania zdjęć do mnie, a po zakończonych badaniach ... będzie niespodzianka

RE: Wszystko o Zetorze 25
: 15 paź 2014, 13:49
autor: SEBRIGHT
W kwestii zaprezentowania efektów prac przy Zetorkach nie wiem w czym problem, no ale każdy ma inne podejście...
A wracając do tematu, w wolnej chwili przelecą poszukać numerów i symbolu odlewni na skrzyni, natomiast zdjęcia na pewno nie wcześniej niż w sobotę - muszę pożyczyć aparat od Stokrotki :p