Strona 5 z 14
RE: Mój zetor 25 A
: 17 lut 2012, 19:51
autor: dawid25
Witam dzisiaj jeszcze raz podłączałem wszystko do nowa i można powiedzieć że chyba jest ok. Ale tak drut w żarniku jest kanthal D 1.8 mm nawinąłem podobnie jak na świecy żarowej, czyli 2 zwoje to jakieś 10 cm i w kolektorze jest dość spora ta spirala jakieś 6 zwoii, może i dlatego spirala w kolektorze nagrzewa się dość opornie. Ale przeglądałem wszystko raz jeszcze, połączyłem i było już ok wszytko nagrzewało się dłużej lecz spirala była tylko lekko czerwona a świece żółte więc odłączyłem wszystko i tak już zostawiłem .Drut w kolektorze wygląda tak i żarnik który wygląda na przerabiany poniżej foto

dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b ... 71345.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6bc ... c32f0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/325 ... 0a932.html
RE: Mój zetor 25 A
: 17 lut 2012, 20:39
autor: chrapek3011
Ten żarnik kontrolny to taka rzeźba czyli radosna twórczość któregoś z poprzednich właścicieli.Oryginalna obudowa została,,wyczyszczona,,że tak powiem,wspawana nakrętka i zastosowana świeca żarowa powiedzmy na pierwszy rzut oka od Stara28,Wistuli(to to samo)raczej się nie mylę.Jeżeli to działa no to nie ma problemu.Lecz takie rozwiązanie zawsze nosi jakieś znamiona prowizorki.Pozdrawiam.
RE: Mój zetor 25 A
: 19 lut 2012, 14:40
autor: dawid25
Tak myślałem że żarnik jest jakąs samoróbką, ale tak zrobili i chodził bez problemu więc na razie tak zostanie. Mam do was parę pytań odnośnie kilku rzeczy przy zetorku a mianowicie na pierwszym zdjęciu nie wiem do czego jest tak śruba. A na drugim zdjęciu bodajże filtr oleju sprężarki tak mi sie wydaje będę chciał wyczyścić a nie chce rozkręcić i żeby się mi coś nie wysypało dlatego proszę o radę. jak już jestem tu to jak jest z filtrami oleju są dwa, wystarczy wypłukać je czy trzeba by nowe kupić, Zamierzam spuścić olej i zalać go nowym przed uruchomieniem. Nie chcę by stary olej dostał się do pompy po regeneracji. Informacje jaki olej do silnika znalazłem ale ze skrzynią biegów jakos nie i nie wiem jaki olej wlać czy hipol lub hydrol. Z góry dziękuje za pomoc
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9bf ... 58354.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/627 ... 6dd19.html
RE: Mój zetor 25 A
: 19 lut 2012, 14:42
autor: chrapek3011
Do skrzyni Hipol.
RE: Mój zetor 25 A
: 22 lut 2012, 0:49
autor: dawid25
Od początku stawiałem na Hipol ale wolałem się upewnić

:)
RE: Mój zetor 25 A
: 23 lut 2012, 23:33
autor: agrohippika_pl
wracając do grzania świec to po jakim czasie u Was robi się czerwona?
u mnie jak robiłem próbę tylko że bez jednej świecy bo była spalona to ok 18sek.
z tym nieodizolowaniem śrubki spirali w kolektorze to racja u mnie stara tulejka się rozsypała i robiło zwarcie
RE: Mój zetor 25 A
: 23 lut 2012, 23:37
autor: Ursus
Hmm... musiałbym zmierzyć. Mam teraz Zetora trochę zastawionego, więc odpalał go nie będę, ale jak mi nie wyleci z głowy to ze stoperem go zmierze

RE: Mój zetor 25 A
: 23 lut 2012, 23:46
autor: agrohippika_pl
dawid25 napisał/a:
w kolektorze jest dość spora ta spirala jakieś 6 zwoii, może i dlatego spirala w kolektorze nagrzewa się dość opornie
jeżeli wszystkie odcinki drutu oporowego (świece, kontrolka i spirala w kol.) są takiej samej grubości i z takiego samego stopu to powinno się grzać równomiernie niezależnie od długości odcinków
drut 1,6 robi się o prawie połowę szybciej czerwony niż 1,8 dlatego lepiej nie przekombinować

Ursus napisał/a:
Hmm... musiałbym zmierzyć. Mam teraz Zetora trochę zastawionego, więc odpalał go nie będę, ale jak mi nie wyleci z głowy to ze stoperem go zmierze

ale z praktyki kiedy najlepiej odpala - jak świece (kontrolka) zrobią się czerwone czy jeszcze trochę czekacie ?
RE: Mój zetor 25 A
: 23 lut 2012, 23:59
autor: Ursus
Jak zrobią się czerwone (takie aż pomarańczowe bym powiedział) to czekam ze 2-3 sekundy i odpalam. Instrukcje podają oczekiwanie nawet do ok. 1 minuty! Ale tyle czasu nigdy nie czekałem. Nie wiem dokładnie w ile czasu się u mnie nagrzewa cały układ, ale na pewno dużo szybciej, a że zawsze po takim grzaniu odpalał to nie kombinowałem z dłuższym oczekiwaniem.
RE: Mój zetor 25 A
: 24 lut 2012, 0:01
autor: Jacek ze Skansena
Ja z doświadczenia przy Fendt Farmer w silne mrozy czekam kilka sekund nawet do kilkunastu na czerwonej spirali i dopiero pale.
RE: Mój zetor 25 A
: 25 lut 2012, 20:18
autor: dawid25
sorki za posty z błędami ale pisałem z tel bo mam kompa w naprawie dlatego aktualizuje je. Ze świecami powinno być już wszystko ok. dzisiaj załozyłem pompę wtryski ale robota stanęła na regulatorze obrotów nie mogę dojśc co moze byc przyczyną że nie chce się otwierać.
Założone jest wszystko tak jak ma być jak dodaje gazu do oporu w ogóle się nie otwiera dopiero jak ściągnę cięgno i od chyle aż do pompy to wtedy sie dopiero otwiera a tak to nie. Sprawdzałem sprężynę w tym o góry i wszystko w porządku a regulator nie otwiera się.
Dodam ze pompa w gdy ujmuje się gazu odchyla sie w lewo a gdy dodaje się odchyla się w prawo. Może z pompa jest coś nie tak . proszę o rady bo dzisiaj już by zetorek chodził gdyby nie ten problem
Zapomniałem dodać jeszcze jak odpowietrzyc pompę i filtr paliwa ??
RE: Mój zetor 25 A
: 26 lut 2012, 15:02
autor: Ursus
Na filtrze paliwa masz odpowietrznik na górze, odkręcasz i czekasz, aż zacznie lecieć paliwo bez pęcherzyków. Następnie zakręcasz tą śrubkę (czasami jest to taka motylkowa), i teraz na pompie wtryskowej, na środku masz śrubkę na śrubokręt płasku (chyba, że ktoś zmienił) i tak samo postępujesz. Nie ruszaj natomiast dwóch sąsiednich śrubek.
RE: Mój zetor 25 A
: 29 lut 2012, 20:03
autor: dawid25
ok czyli to bym wiedział już jak zrobić, . A co z regulatorem obrotów co to moze być za problem pisalem co się dzieje wyżej, nie wiem jak to usunąc może trzeba pokręcić czymś aby zaczął działać
Dziś wieczorem dalej siedziałem nad tym regulatorem jednak bez jakich kolwiek rezultatów. Już sie zastanawiam czy w ogóle pompa jest dobrze złożona bo już sam nie wiem. Poniżej fotki złożonego regulatora może ktoś do strzeże coś co złożyłem źle.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/73a ... 86372.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/358 ... ab194.html
Poniżej fotki pompy nie pamiętam jak ona chodziła bo teraz jest tak że pozycja 0 jest na górze
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fdf ... 19614.html
po dodaniu gazu pozycja się przesuwa w lewo
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/65d ... 12431.html
Nie wiem czy tak powinno być czy może jakos inaczej
Ursus a co do odpowietrzania to jak zwykle wydaje mi się że cała obudowa filtra paliwa jest inna u mnie na górze jest śruba łączaca całość na klucz 27 bo dajże a w niej nie duży filtr filcowy i niema żadnej śrubki od góry, tylko na dole, ale to do spuszczenia paliwa.
Witajcie jestem z dzisiejszego dnia bardzo zadowolony, ponieważ uruchomiłem Zetorka. Myślałem ze będzie gorzej a tu po paru podejsciach
zapalił. ładnie teraz chodzi wszystko cacy, pali też ładnie. Jedyne to jaki problem to nie mogę dodac gazu nogą jedynie po ściągnięciu cięgna i regulowaniu ręcznie gaz działa. Na tej wajsze na którą zakłada cię cięgno jest luz akurat w tym miejscu gdzie powinno moim zdaniem być jakis opór dzięki któremu dodawało by się gazu normalnie i bez problemu

:) Dziekuje wszystkim za pomoć bez waszej pomocy nie udało by mi sie uruchomić Zetorka jestem wam niesamowicie wdzięczny

:)
RE: Mój zetor 25 A
: 29 lut 2012, 20:37
autor: Ursus
No to fajnie, że udało Ci się go uruchomić.
Odnośnie filtra - wrzuć fotkę , zobaczymy czy oryginał.
RE: Mój zetor 25 A
: 02 mar 2012, 20:04
autor: dawid25
Witam dziś sprawdziłem co nie co przy zetorku. Stał dwa dni nie palony i było go ciężko zapalić, łapał łapał i po dłuższym kręceniu rozrusznikiem złapał . Po godzinie stania cięzko palił ale za drugim kręceniem zapalił. Jak myślicie co to może być, może opóźniony zapłon, tak mi sie wydaje. Oprócz tego silnik ładnie pracuje na zimnym ciśnienie oleju 5 na ciepłym 3 . Ponizej umieszczam krótki filmik z pracy zetorka oceńcie jego pracę

:)
http://www.youtube.com/watch?v=itmVnHsG ... e=youtu.be
Ursus fotki filtra wrzucę jutro dziś zapomniałem zrobić

RE: Mój zetor 25 A
: 05 mar 2012, 23:04
autor: agrohippika_pl
akurat jestem w trakcie naprawy regulatora, i się zastanawiam dlaczego na tym filmiku nie widać oleju w pompie?
u mnie jest dużo ale dlatego chyba że nie mam oryginalnej (drążonej) śruby w pompie gdzie odpływa olej z pompy do bloku
RE: Mój zetor 25 A
: 06 mar 2012, 19:41
autor: dawid25
Nie ma oleju bo nie wlewałem jeszcze do pompy

z mojego punktu widzenia nie ma jak aby olej dostał się do pompy i osobiście trzeba go będzie nalać. Mogę się mylić jesli ktoś wie niech podzieli się informacją.
RE: Mój zetor 25 A
: 06 mar 2012, 20:22
autor: Ursus
Oleju się nie nalewa, dostaje się tam sam przez popychacze. Nadmiar odpływa śrubą z przelotem. Można przewiercić sobie do bloku otworek.
RE: Mój zetor 25 A
: 07 mar 2012, 10:19
autor: dawid25
To ile powinno zająć aby olej dostał się do pompy?? Ciągnik był odpalany już 2 razy i jak na razie olej się nie dostał. Stan oleju w silniku jest

RE: Mój zetor 25 A
: 07 mar 2012, 17:23
autor: Ursus
Tam nie musi być oleju tak, żeby sekcje były zanurzone. Sama sekcja w sumie smarowana jest paliwem, a popychacze pompy zawsze jakiś tam olej wyłapią

Gorzej jak jest nadmiar oleju w pompie, bo nie odpływa i się leje po silniku
