Strona 49 z 61
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 22 lip 2016, 21:25
autor: scatman
Poskładam z powrotem tak jak jest, przetestuję skrzynię i resztę. Jeżeli reszta ok to zrobię kompleksowy remont silnika ze szlifem wału.
Na olx znalazłem nowy wał za 1500 zł oraz ktoś oferował nową głowicę z zapasów za 2500 zł. Ceny obłędne

Będę szukał dalej.
A tak przy okazji to ogłoszenia któregoś użytkownika forum?
http://olx.pl/oferty/uzytkownik/Lmff/
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 26 lip 2016, 23:09
autor: szpec155
Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie rozrządu w zetoze, a mianowicie jak ustawić koło na wałku (na tych dwóch klinach). Składam silnik po kompletnej naprawie pozdrawiam
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 27 lip 2016, 23:22
autor: Ursus
Wrzucałem tu na forum już kilka razy schemat ustawienia rozrządu

Teraz nie mam dostępu do dysku, ale jak nie znajdziesz to wrzucę.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 28 lip 2016, 1:16
autor: szpec155
Witam. znaki na kołach są ale na wałku i koło nie wiem jak ustawić i tu mam problem,z góry za pomoc dziękuję
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 29 lip 2016, 22:08
autor: Ursus
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 31 lip 2016, 20:37
autor: szpec155
Witam. I z góry dziękuje za pomoc Ursus ,rysunki bardzo mi pomogły bo brakowało mi tego ustawienia wałka i koła względem siebie. Jeszcze raz wielkie dzięki .
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 01 sie 2016, 0:42
autor: Ursus
Nie ma problemu. W razie co masz poniżej mój numer telefonu.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 18 wrz 2016, 13:07
autor: Wiesiek
Znowu pytanie dla zaawansowanych...podobno kto pyta ten nie błądzi.
W obudowie pompy wtryskowej u Zetorka jest wykonany mały kanał prowadzący do śruby mocującej korpus pompy. Z koleji ta śruba jest też odpowiednio przewiercona i posiada otwór do komory silnika. Domyślam się, że ma to służyć do odprowadzenia oleju. Ale z kąd ten olej? No.... smarowanie sekcji byłoby wskazane. Natomiast w przypadku jakichkolwiek przecieków paliwa, bedzie się ono dostawać do oleju. Udrożniłem ten kanałek i śrubę, ale mam watpliwości co do tego systemu.
Może mi ktoś wyjasnić co nieco....
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 18 wrz 2016, 13:11
autor: Ursus
Olej się dostaje chociażby przez popychacze do obudowy pompy. Jego nadmiar na odpływać właśnie przez tą śrubę (dolna, bliższa regulatora), do bloku. Jeśli paliwo przepuszcza - to również dostanie się do oleju - więc trzeba robić tak, żeby się nie dostało. Jak ten odpływ nie będzie drożny, to ciągle będziesz miał przecieki oleju z pompy.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 18 wrz 2016, 14:23
autor: Wiesiek
Jak zwykle "Ursus"... niezawodny.. dzieki za odpowiedż. Myślę że na poczatku zaślepię ten otwór, aby sprawdzić czy pompa jest szczelna i nie przepuszcza paliwa.Tego najbardziej sie obawiam.
Zetorek już zaklekotał poskładany po trudnym remoncie. Nie wiem czy zdąże pomalować go w tym roku. Na dodatek jak zwykle pewne niespodzianki wystapią. Nie ma lekko....

RE: Wszystko o Zetorze 25
: 18 wrz 2016, 14:26
autor: Rs 09
Witam. Kupiłem Zetora 25 za grosze. Stał 10 lat nieodpalany odziwo odpalił bez większych problemów lecz zachwile zaczął ciężko chodzić i go zgasiłem okazuje się że niema smarowania, z podstawy filtrów oleju do zegara nie dochodzi olej. Mogła pompa się zastać ?
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 19 wrz 2016, 9:00
autor: drandrzej
zalej pompę przez zawór ze sprężynką (butelka 0,5 litta + wężyk , po wzalani szybko wkręc srubkę na miejsce i OK), ona sama cięzko zasysa , przed ta akcją zdejmij miskę olejową i wyczyść smok , może być zalepiony brudem i nie zaciaga
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 19 wrz 2016, 20:44
autor: Ursus
Wiesiek napisał/a:
Jak zwykle "Ursus"... niezawodny.. dzieki za odpowiedż. Myślę że na poczatku zaślepię ten otwór, aby sprawdzić czy pompa jest szczelna i nie przepuszcza paliwa.Tego najbardziej sie obawiam.
Zetorek już zaklekotał poskładany po trudnym remoncie. Nie wiem czy zdąże pomalować go w tym roku. Na dodatek jak zwykle pewne niespodzianki wystapią. Nie ma lekko....
Tak, zdecydowanie lepiej wypróbuj i dopiero maluj

RE: Wszystko o Zetorze 25
: 20 wrz 2016, 18:41
autor: grzegorz 1969
Gratuluję kolegom z Obornik Śląskich występu w agrobiznesie.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 20 wrz 2016, 20:45
autor: Ursus
Dziękuję

ale nie rozwijajmy tematu tutaj

RE: Wszystko o Zetorze 25
: 26 wrz 2016, 20:42
autor: Wiesiek
Może mi ktoś powiedzieć, doradzić...chcę odkazić chłodnicę i blok silnika łącznie z głowicą z kamieni i wszelkkich naleciałości w Zetorku. Kupiłem sodę kaustyczną, slyszałem też że ocet dobrze sobie radzi z takimi problemami. Może ktoś się podzieli doświadczeniami, ale nie teorią.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 26 wrz 2016, 21:44
autor: Majo
Z doświadczenia.
Kwasem cytrynowy w ilości ok. 300g na jeden pełny układ chłodzenia na rozgrzanym silniku. Z każdym następnym zalaniem trochę kwasku mniej.
Wykonałem ok. 5-6 cykli aż do uzyskania czystej wody. Przy pierwszym razie trochę pojeździłem bez obciążenia i potem pracował ok. 30 min na średnich obrotach.
Dzisiaj traktor jest zalany płynem chłodniczym i jedynym mankamentem są współczesne g*****nej jakości zaworki spustowe.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 28 wrz 2016, 19:09
autor: Wiesiek
Kwasek? czy nie za delikatnie jak na 60 letni kamien???
Z jakiego materiału zrobiona jest chłodnica w Zetorze? Ul jest z miedzi czy mosiądzu?
Przy okazji...może ktoś podrzuci fotkę jak rozwiązany jest gaz reczny. Chodzi mi o pręt łączący dzwignię gazu ręcznego z nożnym. Jesliktoś ma to proszę.*music*
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 28 wrz 2016, 20:01
autor: Majo
Da radę, a jak nie da to powtarzasz
Gaz jest tak połączony, ze pchając ręczną dźwignię w dół naciskasz na pedał tak samo jak nogą tyle, że drążek naciska go bliżej osi obrotu pedału.
Chyba miedź, ale nie dam sobie głowy uciąć...
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 29 wrz 2016, 21:12
autor: Ursus
Mosiężne chłodnice najczęściej, ale spotkałem się też ze stalowym wkładem. Nie radzę stosowania odkamieniaczy - miałem fajny płyn do instalacji CO i efekt był taki, że chłodnica stała się drożna w kilkudziesięciu miejscach
