Strona 50 z 61
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 30 wrz 2016, 10:44
autor: Wiesiek
Dzieki za podpowiedzi. U mnie jest tak, że jak nacisnę pedał hamulca trochę głebiej to zahacza mi za dzwignię gazu nożnego i dodaje gazu.
Natomiast reczna dzwignia gazu była mocowana bezposrednio na kolumnie kierownicy , czy na wsporniku mocowanym do kolumny? Mam ten wspornik, ale jakoś mi to nie pasuje do całości...
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 30 wrz 2016, 12:16
autor: Majo
Byl wspornik. Dźwignia była odsunięta od kierownicy ok. 25cm
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 30 wrz 2016, 19:56
autor: Ursus
Wiesiu wrzuć fotki. Może masz coś przerobione? Jakbyś miał np. stary typ pedałów hamulca - które zachodzą na skrzynię (konkretnie lewy) to wtedy gazu nożnego w ogóle nie powinno być.
Jak wrzucisz fotki będzie nam łatwiej doradzić.
Gaz ręczny czy starszy czy nowszy - zawsze miał wspornik.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 02 paź 2016, 10:41
autor: Rs 09
WItam. Ma ktoś z was może na zbyciu łożysko zmiany biegów do zetora 25a? Mam tak wyrobione że nie można znaleźć biegu. Albo może wiecie od czego podpasować?
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 02 paź 2016, 10:50
autor: Ursus
Łożysko zmiany biegów? Chodzi Ci o tą kulisę na dźwigni? W pewnych przypadkach można ją zregenerować z bardzo dobrym skutkiem

RE: Wszystko o Zetorze 25
: 03 paź 2016, 21:06
autor: Wiesiek
Wrzucam fotki
Chyba Ursus masz rację. W tym modelu był tylko reczny gaz. Ale jak tu jeżdzić bez nożnego?
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 03 paź 2016, 21:41
autor: Rs 09
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 03 paź 2016, 23:04
autor: Ursus
Dokładnie Wiesiu masz to o czym pisałem - z tymi pedałami nigdy nie było gazu nożnego

To stary typ. Później były żeliwne też, ale takie:
Zmienili je nie tyle z powodu dodania gazu nożnego (chociaż też to miało później wpływ), ale z tego, że źle wyregulowane hamulce jak były to nie dało się zahamować, bo pedał zatrzymywał się na pokrywie skrzyni biegów. Było to przyczyną też niebezpiecznych sytuacji.
W nowszych wersjach pedały były też odgięte, ale już spawane, stalowe.
No a ręczny gaz jest okej, cięgno idzie na dół do tego elementu, który naciska na pedał gazu.
Chociaż jak zostaniesz przy tych pedałach i będziesz chciał zrezygnować z gazu nożnego - to ręczny gaz ma inny kształt. Tam na zdjęciu Twoim poniżej masz przykręcony wspornik od gazu ręcznego, gdzie nie ma nożnego pedału.

<br><br><br><br>
Nie mam tego, ale rozbierz sobie dźwignię i zobacz czy nie dasz rady tego zregenerować

RE: Wszystko o Zetorze 25
: 04 paź 2016, 21:36
autor: Rs 09
Mam jeszcze jedno pytanie jaki rozmiar opon ma z tyłu zetor 25A ? u mnie są założone felgi od c 45 z oponami 11,2x 28. I czy świece żarowe są jeszcze dostępne do niego?
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 05 paź 2016, 1:39
autor: Majo
Zetor miał w oryginale 11.25-24.
Świec nowych już chyba nie ma, bo dorabia się tuleje pod montaż tych z nowszych Zetorów na przykład.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 05 paź 2016, 18:58
autor: Ursus
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 05 paź 2016, 20:48
autor: Majo
A i nowość! A myślałem że już nie da rady kupić świec do Zetora

RE: Wszystko o Zetorze 25
: 16 lis 2016, 19:15
autor: Wiesiek
Witam!
Paweł - jesli masz to podeslij dokładniejse fotki jak wyglądało to siedzenie starego typu. Takie , które w pierszej fotce widać tylko fragment. Chodzi mi o wygląd podstawy , jej mocowanie i jakie siedzisko. Może wiesz, gdzie mogę dokladnie przyjrzeć się pierwszym modelom Zetora, rok 49 i 50. Podeslij jakiś link. Z góry wielkie dzieki.

:p
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 16 lis 2016, 19:26
autor: Ursus
Okej, znajdę chwilkę to przygotuję pakiet fotek

RE: Wszystko o Zetorze 25
: 24 gru 2016, 11:20
autor: Ursus
Nie! Olej na łożysko wyciskowe sprzęgła się wpuszcza w specjalną rurkę ale obok rewizji sprzęgła, na obudowie sprzęgła. To co wyżej zaznaczyłem to odlew na bloku silnika

Gdzie tu chciałbyś olej wpuścić?
**********************************************
Dyskusje na temat głowicy jakiś czas temu skłoniły mnie do wykonania pewnego eksperymentu - długo zbierałem się z opracowaniem tego w jakiś sposób - pewnego wieczoru powstał taki filmik - może nieco przydługi, ale nie mogłem się zdecydować z czego zrezygnować - każda informacja wydaje się cenna z punktu widzenia posiadacza Zetora 25.
https://www.youtube.com/watch?v=v8eIAgEsuRk
Fotka na zachętę do obejrzenia filmu

RE: Wszystko o Zetorze 25
: 26 gru 2016, 11:35
autor: Wiesiek
Paweł, bardzo dobry materiał edukacyjny.
Na Twoim filmie, gdzieś w okolicach 11 i 18 minuty, widać to wyraznie. Widać tam, że między zaworami ta grubość wcale taka mała nie jest. To dobra wiadomośc dla mnie ponieważ mam własnie taką głowice. Na prezentowanej przez Ciebie głowicy, pęknięcie a raczej spawanie wystepuje nie między zaworami, a obok zaworu. Tam owszem ta ścianka jest bardzo cienka. Jest jeszcze dla mnie jedna ciekawa rzecz. Otóż chciałbym widzieć jak wygląda sytuacja po założeniu wtryskiwacza i świecy żarowej oryginalnej. Czy czasami paliwo z wtryskiwacza częściowo nie zahacza o spiralę świecy?
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 26 gru 2016, 21:55
autor: SEBRIGHT
Paweł, bardzo fajny i pouczający filmik

RE: Wszystko o Zetorze 25
: 27 gru 2016, 18:04
autor: Ursus
Masz rację Wiesiek. A odnośnie wtrysku i świecy - jak tylko wydobędę tulejki z innej głowicy i je poświęcę na przekrój to postaram się to przyłożyć do zdjęcia chociaż. Bo do przekroju trochę daleka droga

RE: Wszystko o Zetorze 25
: 07 lut 2017, 18:31
autor: Rs 09
Witam. Tym razem poszukuję sworzni zwrotnic a właściwie sworzni z ośką pod piastę do Zetorka 25 A, jakby ktoś miał niewypracowane chętnie odkupię U mnie są dość mocno zużyte. Oraz czy jest możliwość dostania końcówek drążków ew. od czego dopasować. Bardzo proszę o pomoc .
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 07 lut 2017, 19:37
autor: Majo
W sprawie zwrotnic może być ciężko, a co do końcówek drążków kierowniczych to podejdź do sklepu z częściami do widłowców to Ci coś dopasują. Bo z końcówek rolniczych ciężko coś dopasować a u mnie dobrali z jakiegoś widłowca, ale nie pamiętam jakiego. Tyle, że chyba są innego gwonty do rury drążka.