C-330 zgrzyta

Wszystko o naszych Ursusach
CiapekS312
Posty: 5
Rejestracja: 05 cze 2023, 9:27

C-330 zgrzyta

Post autor: CiapekS312 »

Witam, szukam pomocy w temacie sprzęgła mojego ursusa. Zgrzytało więc zrobiłem mu remont sprzęgła, wymienione zostało wszystko oprócz tarcz dociskowych, ponieważ nie wydawały mi się zużyte. Po tym remoncie nie ma absolutnie żadnej poprawy, prawie idealnie jest zaraz po odpaleniu (zimny olej?), a później znowu to samo. Samo sprzęgło wydaje się dobrze wyregulowane (I stopień 8mm, II stopień 13mm). Po pedale wydaje się, że drugi stopień mogły brać niżej, ale to chyba nie ma znaczenia? Nie mam pojęcia co może być nie tak, czy winny jest docisk? Czy może złożyłem coś źle? Sprzęgło jest nowego typu.
Z góry dziękuję za pomoc.
Awatar użytkownika
Majo
Posty: 843
Rejestracja: 11 sty 2014, 9:41

Re: C-330 zgrzyta

Post autor: Majo »

A przepraszam co zgrzyta?
CiapekS312
Posty: 5
Rejestracja: 05 cze 2023, 9:27

Re: C-330 zgrzyta

Post autor: CiapekS312 »

Majo pisze: 10 cze 2023, 22:55 A przepraszam co zgrzyta?
Skrzynia, włączam bieg to wrzeszczy
Awatar użytkownika
Majo
Posty: 843
Rejestracja: 11 sty 2014, 9:41

Re: C-330 zgrzyta

Post autor: Majo »

Wcisniesz sprzęgło i od razu zgrzyta? Czekasz chwilę i zgrzyta, przy jeżdzie podczas zmiany biegu?
CiapekS312
Posty: 5
Rejestracja: 05 cze 2023, 9:27

Re: C-330 zgrzyta

Post autor: CiapekS312 »

Zgrzyta tylko i wyłącznie kiedy włączam bieg na postoju albo zmieniam/redukuje podczas jazdy. Najsprawniej podczas jazdy wchodzi 5 bieg kiedy zsynchronizuje się prędkość i obroty silnika, a reszta biegów czy to na postoju czy przy jeździe wrzeszczy przy zmianie
Awatar użytkownika
Majo
Posty: 843
Rejestracja: 11 sty 2014, 9:41

Re: C-330 zgrzyta

Post autor: Majo »

Ciezko pomoc jak tego nie widac i nie slychac... to tak naraz sie zaczelo czy od poczatku
CiapekS312
Posty: 5
Rejestracja: 05 cze 2023, 9:27

Re: C-330 zgrzyta

Post autor: CiapekS312 »

Odkąd pamiętam, sądziłem że tarcze do wymiany i minie ale nic z tego
Awatar użytkownika
Majo
Posty: 843
Rejestracja: 11 sty 2014, 9:41

Re: C-330 zgrzyta

Post autor: Majo »

To cwiczyc, cwiczyc, cwiczyc. 30tka nie ma synchronizatorow wiec trzeba sie nauczyc jezdzic zeby nie gryzlo zebow.
bergman31
Posty: 1235
Rejestracja: 29 wrz 2011, 20:49

Re: C-330 zgrzyta

Post autor: bergman31 »

Na postoju nie powinno zgrzytać, nawet jak ktoś nie ma doświadczenia z C-330.
Awatar użytkownika
Majo
Posty: 843
Rejestracja: 11 sty 2014, 9:41

Re: C-330 zgrzyta

Post autor: Majo »

Na postoju jak silnik chodzi to wałek sprzęgłowy też się kręci. Wciśnij sprzęgłi i poczekaj 5s to bieg wejdzie od razu. Albo odpal na sprzęgle i daj bieg to tak samo. Jak odpalisz bez sprzęgła to wałek sprzęgłowy musi wyhamować.
pop
Posty: 758
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

Re: C-330 zgrzyta

Post autor: pop »

Nie wysprzęgla całkowicie :
-zła regulacja sprzęgła (jaki masz ruch jałowy pedału w stosunku do całkowitego ?)
-krzywe tarcze,albo luźne okładziny
-tarcza klinuje się na wałku
-najmniej prawdopodobne ,ale możliwe -zatarte łożysko wałka.
Awatar użytkownika
Pronar 82A
Posty: 257
Rejestracja: 20 mar 2008, 22:51
Lokalizacja: Opole

Re: C-330 zgrzyta

Post autor: Pronar 82A »

pop pisze: 14 cze 2023, 15:26 Nie wysprzęgla całkowicie :
-zła regulacja sprzęgła (jaki masz ruch jałowy pedału w stosunku do całkowitego ?)
-krzywe tarcze,albo luźne okładziny
-tarcza klinuje się na wałku
-najmniej prawdopodobne ,ale możliwe -zatarte łożysko wałka.
dodałbym jeszcze
-odwrotnie założona tarcza
-nieodpowiedni olej w skrzyni
Grigs
Posty: 634
Rejestracja: 17 cze 2008, 12:50

Re: C-330 zgrzyta

Post autor: Grigs »

Standard w nowym typie sprzęgła to wytarte kołki oporowe i wybicia w postaci rowków od nich w tarczy dociskowej drugiego stopnia przez co tarcza dociskowa I stopnia nie odbija do końca, nawet pomimo dobrego ustawienia łapek.

Części wymienne pod typ sprzęgła kupuje się tzw. kompletny, nie na raty.
CiapekS312
Posty: 5
Rejestracja: 05 cze 2023, 9:27

Re: C-330 zgrzyta

Post autor: CiapekS312 »

pop pisze: 14 cze 2023, 15:26 Nie wysprzęgla całkowicie :
-zła regulacja sprzęgła (jaki masz ruch jałowy pedału w stosunku do całkowitego ?)
-krzywe tarcze,albo luźne okładziny
-tarcza klinuje się na wałku
-najmniej prawdopodobne ,ale możliwe -zatarte łożysko wałka.
Łożysko zostało wymienione, regulację skoku jutro sprawdzę, tarcza na wałek wchodziła dosyć lekko, może pod obciążeniem blokują zużyte frezy na wałku i nie odbija? reszty nie jestem w stanie stwierdzić ale tarcze kupione nowe oryginał więc nie powinny być krzywe
Pronar 82A pisze: 14 cze 2023, 21:35 dodałbym jeszcze
-odwrotnie założona tarcza
-nieodpowiedni olej w skrzyni
Tarcza poprawnie założona bo pilnowałem tego, a olej zmieniony na wiosnę (przekładniowy)
Grigs pisze: 14 cze 2023, 21:48 Standard w nowym typie sprzęgła to wytarte kołki oporowe i wybicia w postaci rowków od nich w tarczy dociskowej drugiego stopnia przez co tarcza dociskowa I stopnia nie odbija do końca, nawet pomimo dobrego ustawienia łapek.

Części wymienne pod typ sprzęgła kupuje się tzw. kompletny, nie na raty.
Kołki zostały wymienione, w docisku były delikatne wybicia, ale praktycznie niezauważalne, sądziłem że nie będzie miało to wpływu, ale na zimę chyba trzeba będzie znowu rozebrać i wymienić.
ODPOWIEDZ