Tyle o nim wiem co widać na zdjęciu. Średnica czopa na wale to 34mm ale mógł być kiedyś robiony gdyż są znaki na wale wypunktowane.
Tłoka też nie mam więc w ogóle szukam czegoś o podobnej długości żeby móc cokolwiek zrobić. Wygląda na to, że ten silnik to rosyjski dziadek naszych silników S111 czy S101, S101M. Tak jakbyśmy modernizowali taki silnik.
Ogólnie rzecz ujmując, to ciekawy przedmiot. Wyprodukowany w 1950r, ciekawy układ smarowania oraz fakt, że ma duży skok tłoka. Teraz się takich nie projektuje. Garść informacji które znalazłem na rosyjskich stronach:
Oznaczenie silnika Л-3/2
Pojemność 298
Moc 3KM
Obroty 2200
Jeden cylinder dolnozaworowy
Chłodzenie wodne grawitacyjne
Średnica cylindra 65
Skok tłoka 90
Stopień sprężania 4,5-5
Klasa oleju AK10 AK6 (cokolwiek to znaczy) w ilości 1.6L
Zapłon przez magneto M-27B lewy obrót
Obroty magneta 1100
Świeca zapłonowa M12-20 18mm
Gaźnik K-12GB (jak w naszym S101M tyle, że wykonany z żeliwa)
Kontrola prędkości - regulator odśrodkowy
Wysokość osi wału korbowego od płaszczyzny mocowania skrzyni korbowej 150
Wymiary Dł x szer x wys 625x515x780
Waga 80kg
Wiem, że tłok jest stalowy bez pierścienia olejowego
Posłuchać jak pracuje można tutaj:
https://youtu.be/DxztU-dFvNQ?si=x3GFiBjSJKt_xytP
Niestety, właściciele nie mają już tych silników