Strona 3 z 3

Re: Dzik 2 - remont

: 18 sty 2024, 0:47
autor: Ursus
Jak znajdę chwilę to zrobię fotki w tym tygodniu i wyślę

Re: Dzik 2 - remont

: 24 sty 2024, 17:00
autor: piorun1234
Kupilem nowe oponki Mitas 600-16 bo nie mieli 650. Porównuję w domu do starych 600-16 okazuje że są wązsze od starych o 3,5 cm mierząc suwmiarką. Mierzyłem szerokość bieżnika. Masaka jaka wizualna różnica.

Re: Dzik 2 - remont

: 24 sty 2024, 21:45
autor: Ursus
A możesz pokazać jak mierzysz? Nowe opony luzem często wydają się cieńsze przed napompowaniem. Chociaż nie wiem jaka akurat tu jest różnica.
Możesz wrzucić fotkę porównawczą?

Re: Dzik 2 - remont

: 28 sty 2024, 16:39
autor: piorun1234
Oryginalne Degumy 14,5, Mitas 12.7

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Dzik 2 - remont

: 13 lut 2024, 22:32
autor: piorun1234
Opony kupione Kabat 700 x 16 cali niedużo szersze niż oryginały.
Nowe szpilki do piast gotowe, korki spustowe do skrzyni biegów dostały magnesy neodymowe, nowe tulejki do uszczelnienia półosi wytoczone z 40 HM za hartowane w piecyku i do oleju, kolega mi je przeslifowal. Są gotowe tuleje o nazwie IR z utwardzonej stali łożyskowej o różnych wymiarach. Koszt takiej jak do Dzika 45 x 50 x 25 to17 zł za sztukę więc nie opłaca się robic.
Wczoraj z tonę złomu przewaliłem ale znalazłem jakie były oryginalne linki do sprzęgła i hamulca. Długość pancerza 145mm średnica linki 3 mm i końcówka fi 8mm na 15. Z drugiej strony ktoś chyba przerabiał bo końcówka na z boku śrubkę blokując linkę. Ale jak się urwie to szybki sposób naprawy i co jakiś czas można linkę w środku przesmarować jak podaje instrukcja obsługi. Ale od gazu wcielo, choć i tak z racji innego silnika będzie dłuższa.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Dzik 2 - remont

: 09 mar 2024, 16:32
autor: piorun1234
Nowe serducho do Dzika dojechało. Hatz e780 będzie napedędzal zwierzynę.
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Jakby ktoś mnial wieniec i rozrusznik elektryczny do niego to chętnie kupię.
Ewentualnie wie ktoś coś na temat dynostartu, taka prądnica z możliwością rozruchu silnika.

Re: Dzik 2 - remont

: 16 mar 2024, 20:39
autor: piorun1234
Ciepło się zrobiło, powyjmowałem wszystkie walki, zębatki ( wypatrzyłem zwierzynę ;-)) i się okazało że mechanizm różnicowy wymaga kasacji luzów i trzeba dorobić podkładki, wymienić tulejkę na wałku pośrednim na największym kole zębatym od trzeciego biegu. Jeszcze do weryfikacji zostaje rozebranie walka atakującego i sprawdzenie w jakim stanie jest ten nieszczęsny hamulec.
Jaka masę uszczelniająca polecacie na uszczelnienie skrzyni biegów?

Re: Dzik 2 - remont

: 25 mar 2024, 21:53
autor: piorun1234
Wie ktoś może jaka jest pojemność skokowa silnika hatz e780? Średnica nominalna tloka to 82mm.

Re: Dzik 2 - remont

: 26 mar 2024, 9:11
autor: marek
Masz srednicę . Zmierz skok i obliczysz z objętości walca. O wzór mnie nawet nie pytaj! Zgaduje że pojemność to 780.

Re: Dzik 2 - remont

: 28 mar 2024, 22:43
autor: piorun1234
Jak bym miał rozebrany silnik to nie problem.
Na razie walczę z dorobieniem kryzy aby to wszystko połączyć. Średnica obudowy silnika e 780 to aż 330mm a wszystko musi minac przedni dekielek odwalka napędu bo inaczej nie wejdzie z wysokości.

Re: Dzik 2 - remont

: 01 kwie 2024, 8:54
autor: piorun1234
Hatz e780 ma pojemność 502 CM³, waga 67 kg pojemność zbiornika 9 l ON , olej 10w40 wchodzi 2 l, ciśnienie wtrysku 135- 140 atm. Jak by ktoś szukał info. Przednie obciążniki w Dziku będą niepotrzebne 😉

Re: Dzik 2 - remont

: 14 kwie 2024, 8:38
autor: piorun1234
Ma ktoś może na czasie rozebranego Dzika, potrzebuje aby ktoś zmierzył ile oryginalnie chowa się przednia lamela od sprzęgła względem obudowy sprzęgła. Poprzedni właściciel tak czesto używał hamulca że aż zastał się na wałku.
Regenerował ktoś może tarcze od sprzęgła. Kupiłem w dobrej cenie trzy sztuki, nówki nie śmigane ale okładziny popękane ze starości że masakra.

Re: Dzik 2 - remont

: 19 kwie 2024, 22:11
autor: piorun1234
Pytanie za 100 punktów, od czego pasują gumowe rączki do kierownicy?

Re: Dzik 2 - remont

: 23 kwie 2024, 21:47
autor: piorun1234
Wałek atakujący przy stworzył wiele problemów, ramiona ściągacza do łożysk okazały się za krótkie i musiałem się udać do gościa na prasę aby ściągnąć ostatnie koło zębate. Juz miałem dać sobie spokój ale ciekawy byłem w jakim stanie jest stożkowy hamulec.
Zatarty był że szok. Musiałem przetoczyć obudowę w której pracuje i dorobić nowy. Okazuje się że jest z żeliwa szarego, z pomocą przyszedł tata, dobrze za miał zachomikowany kawałek bo by był problem.

Obrazek

Obrazek
Zostało naciąć z zewnątrz i wydlutowac na klin.
Kąt wewnątrz 12 stopni



Obrazek
W takim stanie było łożysko w obudowie, jeszcze chwilę i rozwaliłoby małe koło atakujące.
Pozdrawiam miłośników renowacji.

Re: Dzik 2 - remont

: 24 kwie 2024, 9:02
autor: SEBRIGHT
Coś mi się wydaje że będzie to mechanicznie najstaranniej odrestaurowany Dzik :)

Re: Dzik 2 - remont

: 24 kwie 2024, 16:42
autor: piorun1234
Hmm... Pod względem mechanicznym może i tak, ale nie będzie to oryginał... Piasty, półosie, silnik, kryza do silnika, obudowa sprzęgła będą niestety inne.
Kolega przywiózł części z piaskowania i przysnął podkładem, niestety na dole maski wyszlo parę dziurek.
Mam na zbyciu dwa tłoki. Jeden nowy oryginalny, nominalny tłok do Dzika. Na drugi ktoś założył dwa pierscienie i w jednym miejscu są chycone ale jest 0,5 nadwymiarowy.

Re: Dzik 2 - remont

: 08 maja 2024, 21:48
autor: piorun1234
Dzisiaj składałem bestie. Masakra z tymi walkami i zabezpieczeniami do regulacji. Zostało wyregulować luz na przekładni głównej i na polosiach. Z tego wszystkiego nie zrobiłem zdjęcia po skreceniu całości.
Jeszcze zostaje zrobić wałek łączący silnik że sprzęgłem.


Obrazek

Obrazek

Obrazek
Dorobiłem kolo pasowe do alternatora. Założenie alternatora wymaga przerobienia rury wydechowej do tlumnika. Ciekawe czy spasi przełożenie, bo w pokrywie przedniej nie ma wyjścia wału, tylko napęd jest brany z koła rozrządu a tam przełożenie 1 do 4.
Obrazek

Re: Dzik 2 - remont

: 09 maja 2024, 8:37
autor: marek
Przełożenie rozrządu to 2x1 więc wałek rozrządu obraca się dwa razy wolniej niż wał korbowy.Jeżeli na kole pasowym rozrządu a alternatorem będzie 1x4 bo chyba o tym przełożeniu piszesz to altek będzie się obracał 2 razy szybciej niż wał korbowy.Powinno wystarczyć.