Strona 1 z 1
Zgrzyt i wycie tylnego mostu w c 328
: 08 lis 2023, 6:49
autor: Bartek1993
Witam. Jestem nowy na tym forum, ale mam nadzieję, że uda mi się tu znaleźć pomoc. Otóż, remontowałem skrzynię i tylny most w c 328. Wszystkie łożyska, uszczelniacze, koła zębate ( oczywiście parami ), wałek atakujący z kołem talerzowym. Problem pojawił się od razu po złożeniu ciągnika. Najpierw było to wycie w tylnym moście, luz na ataku ustawiany chyba z 10 razy, nic nie pomogło ( albo nie umiem, albo robię coś źle), później doszło jeszcze takie dziwne "rzężenie". Najgłośniej słychać je na wstecznym, lecz występuje ono na każdym biegu, jak również przy pracy wom. Obstawiam na łożysko nj2210, może zbyt mocno lub za slabo dokręcone, a może po prostu nowe (SKF), a felerne. Czy któryś z Forumowiczów miał coś podobnego? Proszę o pomoc, bo już mnie szlag trafia. Z góry dziękuję.
Re: Zgrzyt i wycie tylnego mostu w c 328
: 08 lis 2023, 7:48
autor: Ursus
A jakiej firmy koła stosowałeś? Czy na luzie, na postoju też słychać ten dźwięk? Jaki olej?
Re: Zgrzyt i wycie tylnego mostu w c 328
: 08 lis 2023, 22:14
autor: Bartek1993
Olej hipol GL 4, koła skropol, na luzie słychać tylko przy załączonym wałku wom.
Re: Zgrzyt i wycie tylnego mostu w c 328
: 09 lis 2023, 18:00
autor: Grigs
Obserwowałeś przy zdjętych pokrywach podczas jazdy co sie dzieje?.
Czy nawet przy podniesionym jednym kole, pokręcić korbą na biegu jedna osoba kręci a druga patrzy co tam.
Re: Zgrzyt i wycie tylnego mostu w c 328
: 10 lis 2023, 6:05
autor: Bartek1993
Próbowałem sprawdzić na różne sposoby (jazdy bez pokryw akurat nie) i podczas prób nie było ani widać, ani słychać niczego dziwnego czy niepoprawnego. Powiedzcie mi, jak wy ustawiacie atak?
Re: Zgrzyt i wycie tylnego mostu w c 328
: 10 lis 2023, 21:30
autor: Czeslaw
Oba koła stożkowe powinny być montowane jako fabryczny komplet od jednego producenta.Koła te są hartowane i szlifowane jako para. Nie można montować kół z różnych źródeł. Wieńce (szerokości) kół powinny być równo ustawione (nie przesunięte jedno względem drugiego). Luz między zębami można sprawdzić paskiem papieru o odpowiedniej grubości.Koła za mocno dociśnięte, bez luzu będą wyć. Za luźno, będzie słychać stuki zębów.. Zęby mają przenosić napęd na całej szerokości i cicho pracować.Dla sprawdzenia unieść jedno z kół.Jeśli są zużyte , wymienić na nowy komplet.Sprawdzać poziom oleju.
Re: Zgrzyt i wycie tylnego mostu w c 328
: 12 lis 2023, 16:39
autor: Bartek1993
No to u mnie, żeby ustawić znak prawidłowo musiałem wałek wysunąć poza koło talerzowe. Wydawało mi się to niepoprawne, więc starałem się ustawić oba koła równo, przy zachowaniu odpowiedniego zazębiania i okazało się to niemożliwe. Luz był ustawiany na kartkę. Nie przecięło. Komplet nowy firmy Skropol. Poziom oleju odpowiedni. Brakuje mi już pomysłów.