C360 generalny remont skrzyni - części
: 19 maja 2024, 16:53
Witam serdecznie,
Nie wiem czy jest lepsze miejsce na tego typu pytanie. Niestety, po wielu latach odwlekania tego tematu, w końcu muszę wziąć się za skrzynię w mojej 60'tce. Tłucze już coraz mocniej, w końcu co innego się rozleci. Temat odwlekany kilka lat nie ze względu na brak funduszy tylko ze względu na fakt, że mam jeszcze tą skrzynię oryginalną a brałem udział przy kilku remontach skrzyń w tym ciągniku gdzie pomagałem znajomym i niestety efekt był taki, że skrzynia może i była sprawna ale pracowała głośniej niż przed remontem. Stąd też, nie chciałem tego ruszać póki chodzi. Ale teraz już muszę. Nie mam wyjścia. Możliwe że problem w remontach o których wspomniałem był taki, że były to remonty budżetowe. Zakładane nowe tryby razem ze starymi bo te które były jeszcze ok to zostawały. Części też wątpliwej jakości. Ja u siebie na pewno nie chcę oszczędzać. Nie zostawiam starego nic. Wszystko, wszystkie koła, wałki i łożyska wylatują i wjeżdża nowy zestaw tej samej firmy bo wychodzę z założenia że stare z nowym, nigdy nie będzie ze sobą grało jak należy. I tu dochodzimy do sedna - jakiej firmy części wybrać? Czy jest w ogóle jakaś godna polecenia firma produkująca części do skrzyni do tego ciągnika, które ze sobą współgrają i ta skrzynia pracuje ciszej niż przed remontem? Sporo już na ten temat czytałem i z wniosków które sam wyciągnąłem, wydaje mi się, że na pierwszym miejscu jest Skropol. O Korursie opinie są takie, że nie są to złe części ale Skropola koła i wałki są twardsze. Ciężko znaleźć sensowną opinię o częściach Waryńskiego sygnowanych logiem ursusa. Wiadomo że oni tego nie robią ale kto to dla nich klepie tego nie wiem. Przez moment nawet pomyślałem, żeby skompletować sobie zestaw z zetora np 4011. Ale o oryginalne zetoroskie części bardzo ciężko. Jak już to trzeba szukać za granicą. Nie da się kompletnie kupić całego zestawu kół czy wałków oryginalnych zetora takich jak np sprzedaje Skropol. Czyli kupuję cały kompletny zestaw i nic mnie nie interesuje. Mogę jedynie kompletować sobie taki zestaw sam, pojedynczo ale to i tak nie daje mi gwarancji, że uda mi się dostać wszystko potrzebne części oryginalne zetora bo może np czegoś brakować. A dokładanie kół czy wałków innego producenta może wiązać się z głośniejszą pracą. Wystarczy że będzie inny profil zęba i to już nie będzie ze sobą grało jak należy. Poza tym nie oszukujmy się, cena oryginalnych części zetora też nie jest niska. Jak sobie popatrzyłem że jeden wałek potrafi kosztować w granicach 2 tysięcy to ja podejrzewam że jakby chciał tak skompletować wszystko to tam 15 tysięcy może być mało. Oczywiście oszczędzać nie chcę bo ten ciągnik ma u mnie dożywocie bo jest w rodzinie od nowości i jeszcze dziadek osobiście przyprowadzał go z Ursusa. Znam w nim każdą śrubkę i za nic w świecie go nie sprzedam. I dlatego właśnie że robię go dla siebie, nie zamierzam tam kłaść byle czego. Ehh, trochę się rozpisałem. Mam nadzieję że pomożecie w wyborze części i poradzicie na którego producenta postawić. A może ktoś ma jakieś nagrania z pracy takiej skrzyni przed remontem i po i mógłby się podzielić to byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam.
Nie wiem czy jest lepsze miejsce na tego typu pytanie. Niestety, po wielu latach odwlekania tego tematu, w końcu muszę wziąć się za skrzynię w mojej 60'tce. Tłucze już coraz mocniej, w końcu co innego się rozleci. Temat odwlekany kilka lat nie ze względu na brak funduszy tylko ze względu na fakt, że mam jeszcze tą skrzynię oryginalną a brałem udział przy kilku remontach skrzyń w tym ciągniku gdzie pomagałem znajomym i niestety efekt był taki, że skrzynia może i była sprawna ale pracowała głośniej niż przed remontem. Stąd też, nie chciałem tego ruszać póki chodzi. Ale teraz już muszę. Nie mam wyjścia. Możliwe że problem w remontach o których wspomniałem był taki, że były to remonty budżetowe. Zakładane nowe tryby razem ze starymi bo te które były jeszcze ok to zostawały. Części też wątpliwej jakości. Ja u siebie na pewno nie chcę oszczędzać. Nie zostawiam starego nic. Wszystko, wszystkie koła, wałki i łożyska wylatują i wjeżdża nowy zestaw tej samej firmy bo wychodzę z założenia że stare z nowym, nigdy nie będzie ze sobą grało jak należy. I tu dochodzimy do sedna - jakiej firmy części wybrać? Czy jest w ogóle jakaś godna polecenia firma produkująca części do skrzyni do tego ciągnika, które ze sobą współgrają i ta skrzynia pracuje ciszej niż przed remontem? Sporo już na ten temat czytałem i z wniosków które sam wyciągnąłem, wydaje mi się, że na pierwszym miejscu jest Skropol. O Korursie opinie są takie, że nie są to złe części ale Skropola koła i wałki są twardsze. Ciężko znaleźć sensowną opinię o częściach Waryńskiego sygnowanych logiem ursusa. Wiadomo że oni tego nie robią ale kto to dla nich klepie tego nie wiem. Przez moment nawet pomyślałem, żeby skompletować sobie zestaw z zetora np 4011. Ale o oryginalne zetoroskie części bardzo ciężko. Jak już to trzeba szukać za granicą. Nie da się kompletnie kupić całego zestawu kół czy wałków oryginalnych zetora takich jak np sprzedaje Skropol. Czyli kupuję cały kompletny zestaw i nic mnie nie interesuje. Mogę jedynie kompletować sobie taki zestaw sam, pojedynczo ale to i tak nie daje mi gwarancji, że uda mi się dostać wszystko potrzebne części oryginalne zetora bo może np czegoś brakować. A dokładanie kół czy wałków innego producenta może wiązać się z głośniejszą pracą. Wystarczy że będzie inny profil zęba i to już nie będzie ze sobą grało jak należy. Poza tym nie oszukujmy się, cena oryginalnych części zetora też nie jest niska. Jak sobie popatrzyłem że jeden wałek potrafi kosztować w granicach 2 tysięcy to ja podejrzewam że jakby chciał tak skompletować wszystko to tam 15 tysięcy może być mało. Oczywiście oszczędzać nie chcę bo ten ciągnik ma u mnie dożywocie bo jest w rodzinie od nowości i jeszcze dziadek osobiście przyprowadzał go z Ursusa. Znam w nim każdą śrubkę i za nic w świecie go nie sprzedam. I dlatego właśnie że robię go dla siebie, nie zamierzam tam kłaść byle czego. Ehh, trochę się rozpisałem. Mam nadzieję że pomożecie w wyborze części i poradzicie na którego producenta postawić. A może ktoś ma jakieś nagrania z pracy takiej skrzyni przed remontem i po i mógłby się podzielić to byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam.