Strona 1 z 1

Układ paliwowy 1HC102 a S231

: 16 cze 2024, 21:59
autor: anim7991
Słuchajcie, mam pewien dylemat. W starym S231 z pompy do filtra paliwa szły dwa przewody. Jeden z zasilanie pompy a drugi powrót z pompy. Wczoraj jak zdjąłem przewód zasilający pompę to paliwo zamiast lecieć z przewodu leciało z pompy (opadowe). Zwróciłem więc na to uwagę bo w pompie te dwa otwory są połączone kanałem. Wychodzi na to, że tam paliwo jest niefiltrowane (przypuszczenie).
Obrazek

Obrazek

Na zdjęciu widać silnik S231 z dwoma wyjściami z pompy. Na drugim obudowy filtrów (dwa typy). W nowszej wersji ten przewód bliżej bloku jest usunięty a otwory zaślepione śrubami.

Pytanie dokąd prowadzi ten otwór w filtrze, przed czy za wkład filtrujący

Re: Układ paliwowy 1HC102 a S231

: 16 cze 2024, 21:59
autor: anim7991
Ta czerwona strzałka na pierwszym zdjęciu nie ma związku z tematem, zdjęcie ściągnięte z internetu.

Re: Układ paliwowy 1HC102 a S231

: 17 cze 2024, 9:22
autor: marek
A filtr gdzie masz wpięty w instalację pomiędzy zbiornikiem a pompą? Jeżeli tak to paliwo musi przejść przez filtr.Przynajmniej takie podłączenie widać na filmikach youtube.

Re: Układ paliwowy 1HC102 a S231

: 17 cze 2024, 13:05
autor: pop
Pisałem o tym w drugim wątku.Na mój nos ułatwia to odpowietrzenie,a że opadowo zasilane to może być i tak i tak.Na logikę wszystko jest po stronie czystej.

Re: Układ paliwowy 1HC102 a S231

: 17 cze 2024, 13:12
autor: anim7991
No fotka powinna wyjaśnić.
Obrazek
Po odkręceniu paliwa szybciej paliwo leci z pompy niż z filtra więc można przypuścić, że filtr jest omijany. Nie mam teraz czasu żeby go rozebrać i sprawdzić bo maszyna pracuje. Stąd to pytanie.

Re: Układ paliwowy 1HC102 a S231

: 17 cze 2024, 13:17
autor: anim7991
Ten przewód który jest w S231 a którego nie ma już w 1HC102 to nadmiar paliwa z pompy. Sekcja ma cały czas ten sam skok więc część paliwa jest puszczana na przelew zależnie od zapotrzebowania. Na logikę, powinien być połączony przed filtr żeby to paliwo przeszło przez niego jeszcze raz. Ale w przypadku, że te dwa króćce w pompie są połączone kanałem to paliwo idzie tam, gdzie mu wygodniej i więc z pominięciem filtra - pytanie, czy ten króciec w obudowie filtrów prowadzi przed czy za materiał filtrujący oraz dlaczego w późniejszej wersji został zaślepiony.

Re: Układ paliwowy 1HC102 a S231

: 17 cze 2024, 13:26
autor: pop
Z Twojego opisu zrozumiałem ,że oba kanały i tak są połączone,to jest układ bezciśnieniowy ,więc nadmiar spokojnie może być pchnięty na zasilanie.

Re: Układ paliwowy 1HC102 a S231

: 17 cze 2024, 13:30
autor: anim7991
Nadmiar może być pchnięty na zasilanie oczywiście i pewnie tak jest ale to zasilanie może być też brane z nadmiaru. W tym układzie nie musi być zachowany kierunek przepływu. Pompa może brać sobie paliwo z króćca "powrotu" jak i z "zasilania". Pytanie, czy króciec powrotu paliwa z pompy wchodzi przed wkład filtrujący czy za. Jeżeli za to spoko, jeżeli przed to lipa. No i pytanie czemu po odpięciu zasilania paliwo szybciej leciało z pompy niż z filtrów.

Re: Układ paliwowy 1HC102 a S231

: 30 lip 2024, 23:27
autor: anim7991
Hej! dzisiaj wymieniałem filtry! Silniki S231 mają więc wadę fabryczną która polega na tym, że pompa bierze sobie niefiltrowane paliwo przed filtra paliwowego. Żeby to ominąć trzeba zrobić tak jak w 1HC102 czyli zrezygnować z drugiego przewodu "powrotnego" pompy wtryskowej (wkręcić zaślepki).

A swoją drogą... niezłych mieliśmy tych "inżynieróFF" którzy potrafili polec na tak prostym układzie. Wstyd wielki.