Remont kapitalny C4011 - dobór części
: 20 cze 2024, 15:57
Witam kolegów.
Jestem w trakcie remontu kapitalnego silnika C4011. Z dotychczasowych prac udało się wykonać:
-regeneracja głowic,
-regeneracja bloku silnika, zostało wykonane osiowanie bloku oraz zamontowane wstawki pod tuleje cylindra w miejscach gdzie przegnił blok.
-szlif wału korbowego, wydał na 2 szlif choć brakowało nawet 0,1 do nominału. Był zużyty na szczęście nie katastroficznie.
-czyszczenie bloku, jestem w trakcie, ma być jak w aptece. Podobnie kiedyś podszedłem do remontu silnika benzynowego i chodzi tip top.
Mam trochę ból głowy z doborem części. Krąży wiele opinii że to wszystko nowe to szmelc. Wiele osób radzi aby zostawić stare korby, jednak jedna korba jest całkowicie inna, silnik chodził tak przez lata ale teraz trzeba zrobić zgodnie ze sztuką. Na pozostałych owal 0,05-0,1 na stopie plus duży luz na główce która niby można by zregenerować, ale jeśli dojdzie jeszcze regeneracja stóp korby to w mojej opinii jest to nieopłacalne i podjąłem decyzje o zakupie nowych korbowodów. Tylko co tu wybrać. Jeśli macie jakieś sprawdzone zestawy naprawcze i korby to proszę o poradę co kupić. Nie chcę szukać dziadowskich oszczędności, tylko zrobić wszystko ja się należy.
Wiem że jest już podobny temat, jednak nie chcę mieszać komuś i tutaj skupiłbym się bardziej na doborze części.
Jestem w trakcie remontu kapitalnego silnika C4011. Z dotychczasowych prac udało się wykonać:
-regeneracja głowic,
-regeneracja bloku silnika, zostało wykonane osiowanie bloku oraz zamontowane wstawki pod tuleje cylindra w miejscach gdzie przegnił blok.
-szlif wału korbowego, wydał na 2 szlif choć brakowało nawet 0,1 do nominału. Był zużyty na szczęście nie katastroficznie.
-czyszczenie bloku, jestem w trakcie, ma być jak w aptece. Podobnie kiedyś podszedłem do remontu silnika benzynowego i chodzi tip top.
Mam trochę ból głowy z doborem części. Krąży wiele opinii że to wszystko nowe to szmelc. Wiele osób radzi aby zostawić stare korby, jednak jedna korba jest całkowicie inna, silnik chodził tak przez lata ale teraz trzeba zrobić zgodnie ze sztuką. Na pozostałych owal 0,05-0,1 na stopie plus duży luz na główce która niby można by zregenerować, ale jeśli dojdzie jeszcze regeneracja stóp korby to w mojej opinii jest to nieopłacalne i podjąłem decyzje o zakupie nowych korbowodów. Tylko co tu wybrać. Jeśli macie jakieś sprawdzone zestawy naprawcze i korby to proszę o poradę co kupić. Nie chcę szukać dziadowskich oszczędności, tylko zrobić wszystko ja się należy.
Wiem że jest już podobny temat, jednak nie chcę mieszać komuś i tutaj skupiłbym się bardziej na doborze części.