Strona 1 z 1
					
				1hc102 S15 regeneracja pompy oleju
				: 06 wrz 2024, 20:18
				autor: Blusik
				Cześć 
Czy ktoś w warunkach domowych regenerował pompę oleju do tego silnika? Wiem że też S231 ma taką samą pompe
			 
			
					
				Re: 1hc102 S15 regeneracja pompy oleju
				: 08 wrz 2024, 9:55
				autor: piorun1234
				Przy pompach zębatych najbardziej wycierają się ścianki boczne na obudowie pompy jak i kołach zębatych przez co traci ciśnienie. W warunkach domowych to najlepiej sprawdza się szlifierka kontowa do takiej precyzyjniej pracy. Daje nam 100% gwarancję  że  po takim zabiegu możemy ją wyrzucić na złom.
			 
			
					
				Re: 1hc102 S15 regeneracja pompy oleju
				: 08 wrz 2024, 11:00
				autor: Czeslaw
				Pompy zębate regeneruje się szlifując powierzchnie boczne na szlifierce do płaszczyzn. Koła zębate szlifuje się na szlifierce do wałków. Jeśli ktoś ma w domu te maszyny i wie jak to zrobić  to nie widzę problemu.Może jednak być zużyta środkowa część pompy, gdzie znajdują się koła zębate . Wtedy już nic nie pomoże.
			 
			
					
				Re: 1hc102 S15 regeneracja pompy oleju
				: 08 wrz 2024, 11:45
				autor: piorun1234
				Dokładnie, czasami że względu na nietypowy odlew ciężko ustawić na szlifierce  do płaszczyzn.
			 
			
					
				Re: 1hc102 S15 regeneracja pompy oleju
				: 08 wrz 2024, 18:27
				autor: bergman31
				Czeslaw pisze: ↑08 wrz 2024, 11:00
Może jednak być zużyta środkowa część pompy, gdzie znajdują się koła zębate . Wtedy już nic nie pomoże.
 
Pracowałem w przedsiębiorstwie gdzie oprócz produkcji elementów hydrauliki siłowej, zakład miał dział regeneracji. Korpusy pomp zębatych były w środku napawane i następnie wytaczane na obrabiarkach numerycznych. Tak regenerowane były głównie pompy hydrauliczne do C-360 i podobne do Zetorów oraz pompy hydrauliczne aluminiowe. Korpusy żeliwne napawane były mosiądzem.