Strona 1 z 1
Różne koła zamachowe w 1HC102 oraz S-230 - różne wykonania
: 15 paź 2024, 20:01
autor: anim7991
Jako, że zamieniam koło zamachowe pod rozrusznik nie może obejść się bez problemów. Okazuję się, że nasze silniki 1HC102 oraz S-231 wychodzą w różnych wykonaniach.
Wykonania są różne czyli odsadzenie A - duże bądź małe, Rozstaw otworów B oraz C (bądź brak któregoś). I to nie jest tak że one są zależne czyli odsadzenie w różnej konfiguracji z ilością i rozstawem śrub:
Oraz wykonania mi nieznane czyli to:
Czy ma ktoś z was informacje pod co było duże i małe odsadzenie oraz ilość i rozstaw otworów gwintowanych pod koło pasowe?
Re: Różne koła zamachowe w 1HC102 oraz S-230 - różne wykonania
: 16 paź 2024, 19:49
autor: Czeslaw
Różne wykonania kół zamachowych to alternatywa do różnych zastosowań. Niektóre otwory służą do ściągnięcia z wału. Inne mogą służyć do przykręcenia kół na paski klinowe lub płaski. Musiałbym zobaczyć jak jest u mnie ( 1HC102,jest wieniec zębaty i rozrusznik).
Re: Różne koła zamachowe w 1HC102 oraz S-230 - różne wykonania
: 16 paź 2024, 22:32
autor: piorun1234
Niektóre silniki napędzały przez sprzęgła kłowe bezpośrednio spawarki i także miały inne oddalenie w kołe zamachowym. Wiem bo sam kupiłem takie koło zamachowe od s320 z wieńcem zębatym i zdemontowałem z takiej spawarki
Re: Różne koła zamachowe w 1HC102 oraz S-230 - różne wykonania
: 17 paź 2024, 8:12
autor: anim7991
Zrobiłem mały research to wyszło mi, że to jeżeli silnik miał prądnicę, to koło było przesunięte w stronę silnika o 21mm - żeby pasek szedł blisko koła zamachowego.
I tak dalej jeżeli przylgnia na kole zamachowym była duża (większa niż rozstaw otworów ściągacza) to była przystosowana do montażu dużego koła napędowego prądnicy. I to ma sens bo prądnica wymaga obrotów a silnik kręci się bardzo wolno.
Najprawdopodobniej mamy trzy typy otworów mocujących koło odbioru mocy:
1. Mały - pod pas transmisyjny bo wtedy śruby trzymające w środku koła.
2. Średni - Pod koło pasków klinowych - śruby są na zewnątrz koła
3. Duży - Pod koło z napędem dla prądnicy - śruby są na zewnątrz koła
Były silniki które miały koła tylko pod prądnice - myślę, że napęd szedł wtedy z wałka reduktora.
No i pewnie dodatkowe wykonania specjalne jak kolega wyżej napisał do sprzęgieł kłowych czy motopomp.
Jeżeli ma ktoś jakieś zdjęcia fabrycznych, nieprzerabianych kół albo silnika to niech wrzuci.
Re: Różne koła zamachowe w 1HC102 oraz S-230 - różne wykonania
: 17 paź 2024, 8:19
autor: anim7991
Tu jest przykładowo koło pasowe pod duży rozstaw ale bez paska prądnicy - fabryczne.
Opis:
Andoria 1HC102 (S15).Koło zachowało się z oryginalnym fabrycznym logo i lakierem.
Kołnierz zewnętrzny - 230 mm
Średnica zewn od strony pasków - 170 mm
Otwory montażowe w kołnierzu - 145 mm mierzone od środka do środka poziomo i pionowo ten sam wymiar.
Paski napędowe -17 mm
Re: Różne koła zamachowe w 1HC102 oraz S-230 - różne wykonania
: 17 paź 2024, 22:34
autor: piorun1234
Sam jestem ciekawy jak jest z tym.
Jak robiłem rębak to oryginalne żeliwne koło pasowe na silnik S 320 było na 4 paski 20mm. ( dziadek kupił silnik jako nowy i miał trzy różne koła na pas płaski, i to jedno na cztery paski 20) Dorobiłem na rębak koło pasowe aby było odpowiednie przełożenie ale jak poszedłem do sklepu po paski klinowe to bardzo mały był wybór i wszystko na zamówienie.
Re: Różne koła zamachowe w 1HC102 oraz S-230 - różne wykonania
: 18 paź 2024, 18:40
autor: anim7991
Ciekawa historia. Mam wrażenie, że na obecne czasy wszystko w sklepach jest na zamówienie. Już dawno nauczyłem się zamawiać wszystko w internecie - przynajmniej od momentu gdy zwroty są również za darmo. Dodatkowo, jak czasem chcesz coś dopasować czy zobaczyć to sprzedawcy kręcą nosem - dla nich najlepiej wejść kupić i wyjść.
Paski 20tki to już duży kaliber.
Re: Różne koła zamachowe w 1HC102 oraz S-230 - różne wykonania
: 18 paź 2024, 21:05
autor: anim7991
Kilka odpowiedzi na te pytania jest w katalogu części do (tym nowszym do dwóch typów).
To koło zamachowe z niskim "gzymsem" (czarne koło w pierwszym poście) oraz otwory blisko środka służą do montażu sprzęgła kłowego:
I są cztery typy koła zamachowego:
