Strona 1 z 1
Silnik 1ca90 s10
: 19 lut 2025, 9:14
autor: Venum
Staram się dać drugie życie swojemu esiakowi, kiedyś miałem problem z odpalaniem a problem był z rozrusznikiem i zajechanym filtrem paliwa. Poświęciłem dzień aby samemu trochę zaczepnąć wiedzy i postanowiłem wymienić wszystkie filtry, malowanie itp. ale pytanie do posiadaczy tego o to silnika czy to jest pompa wtryskowa jak na załączniku ? Jeśli tak to czy mogę sprawdzić czy jest okej ? Bo gdzieś czytałem że nie można czyścić


a drugą sprawą jeśli wtrysk jest taki czarny zajechany jak świeca

to nadaje się do wyrzucenia czy taki ma być ? Zdjęcie podeślę po pracy.

Re: Silnik 1ca90 s10
: 20 lut 2025, 22:00
autor: Borekk17
pompy bym raczej nie ruszał tam niema co się zepsuć wtryskiwacz daj komuś do sprawdzenia na maszynce przy jakim cisnieniu się otwiera i czy przypadkiem nie leje
prawidłowe cisnienie otwarcia wtryskiwacza to 210-215bar
zobacz przy okazji luzy zaworowe
te silniki jeżeli mają chociaż trochę kompresji i wtrysk ładnie pyli to jeden obrót korbą i gada
Re: Silnik 1ca90 s10
: 23 lut 2025, 10:59
autor: Venum
Borekk17 pisze: ↑20 lut 2025, 22:00
pompy bym raczej nie ruszał tam niema co się zepsuć wtryskiwacz daj komuś do sprawdzenia na maszynce przy jakim cisnieniu się otwiera i czy przypadkiem nie leje
prawidłowe cisnienie otwarcia wtryskiwacza to 210-215bar
zobacz przy okazji luzy zaworowe
te silniki jeżeli mają chociaż trochę kompresji i wtrysk ładnie pyli to jeden obrót korbą i gada
Dzięki za podpowiedź, musze popytać kogoś

a co do jednego obrotu to u mnie było ciężko

znaczy być może siły nie miałem ale np rękę odbijało i trzeba było chłopa fest. Może jakieś rady gdzie można np żeby to lżej chodziło ?
Re: Silnik 1ca90 s10
: 23 lut 2025, 11:26
autor: marek
Nie ma odprężnika? Taka wajcha na deklu zaworów.
Re: Silnik 1ca90 s10
: 24 lut 2025, 7:02
autor: Venum
marek pisze: ↑23 lut 2025, 11:26
Nie ma odprężnika? Taka wajcha na deklu zaworów.
Jeśli mowa o tym to jest.

Re: Silnik 1ca90 s10
: 24 lut 2025, 8:52
autor: marek
Tak. Jeżeli to przestawiasz i nic się nie zmienia czyli nie spada kompresja to możesz mieć ścięty klin.Krzywka w deklu uchyla zawór ssący i wtedy lekko się kręci. Gdy rozkręcisz koło zamykasz odprężnik i koło zamachowe da sobie radę.
Re: Silnik 1ca90 s10
: 24 lut 2025, 9:47
autor: MARCIN149
Venum pisze: ↑19 lut 2025, 9:14
Staram się dać drugie życie swojemu esiakowi, kiedyś miałem problem z odpalaniem a problem był z rozrusznikiem i zajechanym filtrem paliwa. Poświęciłem dzień aby samemu trochę zaczepnąć wiedzy i postanowiłem wymienić wszystkie filtry, malowanie itp. ale pytanie do posiadaczy tego o to silnika czy to jest pompa wtryskowa jak na załączniku ? Jeśli tak to czy mogę sprawdzić czy jest okej ? Bo gdzieś czytałem że nie można czyścić


a drugą sprawą jeśli wtrysk jest taki czarny zajechany jak świeca

to nadaje się do wyrzucenia czy taki ma być ? Zdjęcie podeślę po pracy.
A próbowałeś odpalać z przyśpieszaczem?