Strona 1 z 1
C 330 olej do zwolnic
: 04 mar 2025, 18:05
autor: waldi
Mam problem? Nie wiem jak dolać(wymienić)olej w zwolnicach. Mam chyba stary typ c 330 z siatkowym filtrem oleju w silniku. Zdemontowałem podstawę akumulatora i nie widzę korka wlewu oleju. Jest tylko dekielek przy skrzyni o wym. w przybliżeniu 10cm x 10cm. .Możliwe jest smarowanie ze skrzyni?
Re: C 330 olej do zwolnic
: 04 mar 2025, 18:20
autor: Absentmided
Korek wlewu jest pomiędzy felga a błotnikiem
Re: C 330 olej do zwolnic
: 04 mar 2025, 18:45
autor: bergman31
Z góry (10) masz korek wlewowy (także odpowietrzający). Z boku korek kontrolny (37) poziomu oleju. Od dołu jest korek spustowy (37).
Do zwolnicy wlej 1 litr oleju.
Ten dekielek 10x10, to pewnie chodzi Ci o pokrywę mechanizmu blokującego (7) na poniższym zdjęciu.

Re: C 330 olej do zwolnic
: 04 mar 2025, 19:20
autor: waldi
Jutro sprawdzę. Z tamtej strony nie sprawdzałem.
Re: C 330 olej do zwolnic
: 07 mar 2025, 18:29
autor: waldi
Przyjrzałem się tym zwolnicą. Po lewej stronie jest wszystko ok, ale po prawej jakby była założona zwolnica lewostronna i obrucona . Korek kontrolny jest u góry. Same cuda z tą trzydziestką.
Re: C 330 olej do zwolnic
: 07 mar 2025, 19:46
autor: bergman31
Ktoś miał uszkodzoną zwolnicę prawą, więc wymienił na taką, jaką udało mu się zdobyć, czyli lewą.
Spuść olej z tej "prawej" zwolnicy i wlej 1 litr oleju. Powinien być dobry poziom oleju.
Re: C 330 olej do zwolnic
: 08 mar 2025, 8:50
autor: waldi
Dziękuję za radę . Tak zrobię.
Re: C 330 olej do zwolnic
: 20 mar 2025, 17:08
autor: RysiuM
waldi pisze: ↑07 mar 2025, 18:29
Przyjrzałem się tym zwolnicą. Po lewej stronie jest wszystko ok, ale po prawej jakby była założona zwolnica lewostronna i obrucona . Korek kontrolny jest u góry. Same cuda z tą trzydziestką.
Chyba to powszechne zjawisko. U mnie też jedna zwolnica jest odwrotnie, ale ponieważ odlew prawej i lewej jest ten sam, to ktoś nawiercił i nagwintował dodatkowy otwór pod korek przelewu (poziomu oleju). Jedyna niedogodność to nowy korek spustowy (który był korkiem odpowietrzającym) musi być bez otworu odpowietrzającego (ma szczęście pasuje tu korek spustowy oleju skrzyni biegów), a w korku odpowietrzającym (który był korkiem spustowym) musiałem nawiercić otwór odpowietrzający (bo oryginalnie nie było). Ten korek jest mniejszy od oryginalnego korka odpowietrzającego (inny gwint) więc trzeba było kombinować.
Re: C 330 olej do zwolnic
: 20 mar 2025, 21:26
autor: Grigs
Poza otworami przelewowymi różnią się także otworami rewizyjnymi w części bębna.