s 301 d dymi na czarno-co robić?
: 30 sie 2009, 21:06
Witam mam pytanie do znawców w/w silnika.
Otóż od jakiegoś czasu strasznie dymi mi na czarno przy dodawaniu gazu i przy obciążeniu,jest też jakby słabszy i pali chyba troche więcej, wymieniłem końcówkę wtrysku wraz z ustawieniem konta wtrysku w warsztacie,wszystkie filtry ustawione zawory na 0,2 mm ustawiony początek wtrysku,wszystko na tip top a jednak dalej dymi, myślałem zże może pompa jeszcze szwankuje ale pytając się fachowca w zakładzie,który robi z takimi silnikami czy można coś zrobić z pompą,powiedział że w tym silniku sie w pompie nic nie reguluje i jeżeli podaje paliwo to znaczy że jest dobra,można wymienić sekcje tłoczącą i zaworek odcinający ale to w przypadku gdyby nie podawała paliwa. Moje pytanie brzmi czy to prawda co powiedział ten gość?A jeśli nie to czy może np.osłabnąć ciśnienie w pompie albo czy może ona w wyniku wyeksploatowania podawać większą dawkę paliwa niż normalnie?
Pytam bo nie wiem czy wymieniać te rzeczy w pompie i inwestować w to kasę czy szukać przyczyny gdzie indziej np, w słabej kompresji,przedmuchach zaworowych itp. Prosze o rade jak sprawdzić taką pompę i co do tego jest potrzebne?
Otóż od jakiegoś czasu strasznie dymi mi na czarno przy dodawaniu gazu i przy obciążeniu,jest też jakby słabszy i pali chyba troche więcej, wymieniłem końcówkę wtrysku wraz z ustawieniem konta wtrysku w warsztacie,wszystkie filtry ustawione zawory na 0,2 mm ustawiony początek wtrysku,wszystko na tip top a jednak dalej dymi, myślałem zże może pompa jeszcze szwankuje ale pytając się fachowca w zakładzie,który robi z takimi silnikami czy można coś zrobić z pompą,powiedział że w tym silniku sie w pompie nic nie reguluje i jeżeli podaje paliwo to znaczy że jest dobra,można wymienić sekcje tłoczącą i zaworek odcinający ale to w przypadku gdyby nie podawała paliwa. Moje pytanie brzmi czy to prawda co powiedział ten gość?A jeśli nie to czy może np.osłabnąć ciśnienie w pompie albo czy może ona w wyniku wyeksploatowania podawać większą dawkę paliwa niż normalnie?
Pytam bo nie wiem czy wymieniać te rzeczy w pompie i inwestować w to kasę czy szukać przyczyny gdzie indziej np, w słabej kompresji,przedmuchach zaworowych itp. Prosze o rade jak sprawdzić taką pompę i co do tego jest potrzebne?