Silnik 1hc102 s15 problem po wymianie tulei
: 10 gru 2025, 19:27
Witam.
Silnik 1hc102 dmuchał ciśnieniem przez korek wlewu oleju, decyzja zapadła o wymianie tulei i tłoka.
Wrzuciłem do silnika nową tuleje tłoka pierścienie i panewki wału.
Po złożeniu silnik nadal dmucha przez korek, słychać dosyć mocne syczenie w trakcie pracy tłoka, ale przez korek oleju a nie przez dolot.
Czy jest możliwe żeby kompresja uciekała trzonkami zaworów bądź korkami bezpieczeństwa bezpośrednio na korek wlewu?
Dodam że głowica była tylko zalana ropą na noc do dolotu i wydechu w celu sprawdzenia. Tak wiem powinno się to robić naftą ale nie było pod ręką. Po 24 godzinach zawory od spodu były suche dlatego głowica poszła znowu na silnik bez dalszego sprawdzania. Przy montażu jedynie przetarte papierkiem pod uszczelkę głowicy i sama uszczelka położona na wazelinie technicznej.
Starzy mechanicy robili na towocie i tak też doradzali żeby posmarować przed założeniem głowicy
Silnik 1hc102 dmuchał ciśnieniem przez korek wlewu oleju, decyzja zapadła o wymianie tulei i tłoka.
Wrzuciłem do silnika nową tuleje tłoka pierścienie i panewki wału.
Po złożeniu silnik nadal dmucha przez korek, słychać dosyć mocne syczenie w trakcie pracy tłoka, ale przez korek oleju a nie przez dolot.
Czy jest możliwe żeby kompresja uciekała trzonkami zaworów bądź korkami bezpieczeństwa bezpośrednio na korek wlewu?
Dodam że głowica była tylko zalana ropą na noc do dolotu i wydechu w celu sprawdzenia. Tak wiem powinno się to robić naftą ale nie było pod ręką. Po 24 godzinach zawory od spodu były suche dlatego głowica poszła znowu na silnik bez dalszego sprawdzania. Przy montażu jedynie przetarte papierkiem pod uszczelkę głowicy i sama uszczelka położona na wazelinie technicznej.
Starzy mechanicy robili na towocie i tak też doradzali żeby posmarować przed założeniem głowicy

