Strona 1 z 2
Problem z pompą paliwa
: 21 lis 2009, 21:08
autor: S 60 bombaj
Witam wszystkich którzy interesują się starymi silnikami.Mam takie pytanie jak naprawić pompę paliwa z silnika S 60(problem tkwi w tym że pompa nie ma ciśnienia podaje za małe ciśnienie do wtryskiwacza co jest efektem silnego kopcenia z rury wydechowej i silnik po prostu zalewa.)Ja jestem w tym laikiem i proszę o pomoc co z tym mogę uczynić czy mam wymienić całą pompę czy co i gdzie w ogóle można dostać taką kupić bo to raczej antyk?Proszę o pomoc


.Pozdrawiam:):)
RE: Problem z pompą paliwa
: 21 lis 2009, 21:25
autor: Bolszewik
Napisz lepiej w dziale Silniki Stacjonarne bo sprawa jest o silnik nie ma znaczenia czy stoi na wózku czy jest zamontowany gdzie indziej.
Drandrzej ma chyba taki silnik.
RE: Problem z pompą paliwa
: 21 lis 2009, 21:37
autor: MarekSkansen
Sekcja pasuje od pompy do esa 320 możesz ją dostać jak będziesz miał problem to ci to mogę załatwić
RE: Problem z pompą paliwa
: 21 lis 2009, 22:21
autor: S 60 bombaj
A gdzie to dostał bym kupić

RE: Problem z pompą paliwa
: 21 lis 2009, 22:51
autor: Bolszewik
RE: Problem z pompą paliwa
: 21 lis 2009, 23:22
autor: hubert
Najlepiej jest do nich zadzwonić: 033-876-22-93 albo wysłać e-mail:
centrumhandlowe@andoria-mot.com.pl
Jak zamówisz, wyślą ci kurierem, za przesłaniem. Producentem elementów tłoczących do "esów" jest chyba WUZETEM, można też tam "uderzyć", wiem, że w Tarnowie jest jakiś magazyn, hurtownia, firma, wytwórnia, mniejsza o to, stamtąd ściągają też sekcje do pomp.
RE: Problem z pompą paliwa
: 21 lis 2009, 23:24
autor: S 60 bombaj
Ok sprawdzę ten adres tej strony serdecznie dziękuję.Pozdrawiam
RE: Problem z pompą paliwa
: 22 lis 2009, 7:35
autor: MarekSkansen
Piotrków Trybunalski był producentem pomp do wszystkich esów jak będziesz miał problem to załatwimy sprawę .
RE: Problem z pompą paliwa
: 22 lis 2009, 9:58
autor: S 60 bombaj
Ok jak by coś to się odezwę,a taką pompę można jakoś naprawić czy to są pompy jedno razowe ?

RE: Problem z pompą paliwa
: 22 lis 2009, 10:18
autor: hubert
Jak kadłub pompy jest dobry, to można naprawić poprzez wymiane elementu tłoczącego (sekcji), zaworku ciśnieniowego.
RE: Problem z pompą paliwa
: 22 lis 2009, 12:24
autor: S 60 bombaj
Tak kadłub jest dobry,a gdzie dostane kupić taką sekcję teko elemętu tłoczącego?

RE: Problem z pompą paliwa
: 22 lis 2009, 13:48
autor: hubert
Wyżej sa namiary do Andori, z tego co stwierdził Marek, element pasuje od S-320. Mozesz spróbowac napisać do Tarnowa, ale nie pamietam nazwy tego zakładu, z tym, że w zakładach produkujących skecje najlepiej jest znać model, pod wieczór sprawdze czy nie mam w książkach modelu, jak coś dam znać.
P.S. Pamietąj, żeby nie kupować części ze wschodu, indjskich, chińskich, kosztują taniej, ale ja się już kilka razy na tym przejechałem. Są poprostu wykonane z gorszych materiałów, dla porównania końcówka wtryskiwacza do 1 HC 102: polska - 45 zł (WUZETEM), 20 zł - indyjska (indyjska rozpylała przez 1 rok, polska działa bez zarzutu już 1,5 roku. Tak samo jest ze wszystkimi innymi częsciami.
RE: Problem z pompą paliwa
: 22 lis 2009, 15:56
autor: S 60 bombaj
Tak z tym to się zgodzę na 100% już się tak samo przekonałem czekam do wieczór a do Andrychowa napiszę .Pozdrawiam
RE: Problem z pompą paliwa
: 22 lis 2009, 20:00
autor: hubert
Przeprasza, ale nie mogę znaleźć tej pmpy w tabeli.
RE: Problem z pompą paliwa
: 22 lis 2009, 20:20
autor: S 60 bombaj
O to nie dobrze a może mi Pan powiedzieć jak się nazywają fachowo te sekcje do tej pompy paliwa bo na stronie z Andrychowa jest tam kilka części do tej pompy tylko nie wiem które to mają być

Pozdrawiam
RE: Problem z pompą paliwa
: 22 lis 2009, 20:35
autor: Bolszewik
RE: Problem z pompą paliwa
: 22 lis 2009, 20:37
autor: hubert
http://sklep.andoria-mot.pl/?pid=produc ... ocid=11860
Odrazu dobrze byłoby wymienić sprężyne i zawór ciśnieniowy. Co to zamawiania, to bardziej polecam przez e-mail. Szybciej i bezpieczniej, kilka osób już narzekało na ten sklep. Dobrze by było oddać jeszcze wtrysk do sprawdzenia, ew. wymiany końcówki.
P.S. Prosiłbym bez Pana:)
RE: Problem z pompą paliwa
: 22 lis 2009, 22:06
autor: S 60 bombaj
Końcówka wtrysku już jest wymieniona a cały wtryskiwacz już sprawdzony i ustawiony.Pozdrawiam:)
RE: Problem z pompą paliwa
: 24 lis 2009, 15:28
autor: hubert
Dobre wieściB)B)B)
Wczoraj jeszcze raz przekopałem książki wieczorem i znalazłem:D Otóż pompy w S60 i S320 są identyczne:
- Oznaczenie elementu tłoczącego: A505-2z
- Średnica tłoka e. tłoczącego: 8,0 mm
- Skok krawędzi sterującej e. tłoczącego: 20 mm
- Oznaczenie zaworu tłoczącego: A505-3z
- Średnica i skok grzybka zaworu: 6/1,73
- Objętośc odciążenia: 50 mm^3
Książka to poradnik użytkownik cz.II "Aparatura paliwowa silników wysokoprężnych - NAPRAWA" Wydawnictwa Komunikacji Łączności Warszawa 1978 (str. 69)
RE: Problem z pompą paliwa
: 24 lis 2009, 16:39
autor: Jacek ze Skansena
Hubert wydaje mi się, że nie są takie same.