Strona 1 z 1
Identyfikacja silnika
: 21 gru 2009, 15:24
autor: Jar
RE: Identyfikacja silnika
: 21 gru 2009, 16:21
autor: Jacek ze Skansena
Jarek masz silnik Łucznika.
RE: Identyfikacja silnika
: 22 gru 2009, 14:33
autor: Jar
to już coś , a może lata produkcji lub typ ?Czy Łucznik produkował silniki spalinowe ?
RE: Identyfikacja silnika
: 22 gru 2009, 17:36
autor: Jacek ze Skansena
Lata 50-te. Na korpusie masz odlew Ł3/2 coś koło tego. Potwierdź.
RE: Identyfikacja silnika
: 22 gru 2009, 23:06
autor: Jar
Sprawdziłem jeszcze raz i brak oznaczeń na silniku tylko na chłodnicy są małe cyfry 31 w kółku .Zastanawiające jest to że gaźnik jest wykonany z żeliwa a powinien być z mosiądzu lub aluminium .
Pozdrawiam Jarek
RE: Identyfikacja silnika
: 23 gru 2009, 12:04
autor: Jacek ze Skansena
Jarek co chcesz z nim robić? Odrestaurować czy odsprzedać może?
RE: Identyfikacja silnika
: 23 gru 2009, 13:53
autor: Jar
Oczywiście będę go remontować i nie jest na sprzedaż w związku z tym poszukuje fotografii lub jakiejkolwiek dokumentacji która była by pomocna w odtworzeniu brakujących elementów .
RE: Identyfikacja silnika
: 23 gru 2009, 15:05
autor: Jacek ze Skansena
Jarek sprawdź na korpusie patrząc od strony korby( jej nie ma ale jest wejście) po prawej stronie kadłuba przy gaźniku powinien być odlew Ł 2/3 lub podobny
RE: Identyfikacja silnika
: 23 gru 2009, 18:02
autor: Jar
Zero oznaczeń . Zastanawiam się czy to nie będzie jakiś radziecki silnik z okresu wojny gdzie z braku metali kolorowych odlewali gaźnik z żeliwa .
Resztki farby tez na mogą wskazywać .

RE: Identyfikacja silnika
: 23 gru 2009, 18:15
autor: Jacek ze Skansena
Jarek niebawem dostaniesz kilka fotek od Pawła to porównaj czy to jest podobne Oki?
RE: Identyfikacja silnika
: 23 gru 2009, 18:51
autor: Ursus
RE: Identyfikacja silnika
: 09 lut 2010, 23:30
autor: Jar
Silnik poza paroma detalami wygląda na taki sam . Co jest na tabliczce znamionowej i jaki w nim jest iskrownik ?myślę że ta aukcja rzuci nowe światło co do pochodzenia silnika . Moim zdaniem mamy tego samego producenta w wersji sinika dwucylindrowego .
http://www.allegro.pl/item916645088_sil ... 1956r.html
RE: Identyfikacja silnika
: 13 mar 2014, 18:49
autor: Jacek ze Skansena
Rosyjskie silniki były podobno takie same ale nie miały oznaczeń. Ja mój silnik dałem koledze bo on siedzi w silnikach a ja to tylko troszkę. Nie mam gdzie tego trzymać.
RE: Identyfikacja silnika
: 13 mar 2014, 19:20
autor: vauxhall
Witam.
To nie jest Lucznik, Oznaczenie LC (nie mam polskiej ani cyrylicowej klawiatury) po rosyjsku oznacza Loszadiennych Sil -Koni Mechanicznych,byc moze tym napåisem sugeruje sie Jacek.Taki silnik produkowany byl w Lodzi (POLMO),jego nastepca byl chlodzony powietrzem (stosowany w agregatach pradotworczych,chlodniach,na PKP jako mechaniczny klucz do podkladow) nie pamietam typu ale chyba S-101.
Silniki Jarka i Jacka maja wspolny amerykanski rodowod (Land -Lease),prawdopodobnie jest to Wisconsin.
Rosjanie skopiowali silnik ktory wystepowal w 3 wersjach
-jedno cylindrowej
-2 cylindrowej
-4 cylindrowej (taki widzialem z logo Ford i Wisconsin)
wersja 2 -cylindrowa ma rosyjskie oznaczenie AWZD,jednoczesnie poza karterem pasuje wszystko od silnika rozruchowego Caterpillar i jakzeby inaczej- S-100 (Staliniec).
Wracajac do tematu 1-cylindrowego-w rosyjskiej wersji wystepuja 2 rodzaje:jeden z nich ma nieosloniete popychacze zaworow.
Prawdopodobnie,ale musze sie upewnic (mam tez taki silnik) jest to S-111, lub S-101
Iskrownik Katek .Pasuje od silnika rozruchowego DT-75 lub 150k.
Jarek-masz najprawdopodobniej oryginalna amerykanska wersje,mam silnik Wisconsin,chlodzony powietrzem ,2 cylindrowy z agregatu spawalniczego i jest przy nim dokladnie taki sam gaznik.