Strona 1 z 1

RE: Filtr wydechowy mokry - andoria

: 17 lut 2010, 15:12
autor: olowaty
A jakbyś chciał to rozwiązać? Pomyślałeś o tym, że silnik może wodę zaciągnąć przez tłumik?

RE: Filtr wydechowy mokry - andoria

: 17 lut 2010, 15:32
autor: olowaty
http://www.port21.pl/calanaprzod/article_229.html
Obrazek
Może to coś wyjaśni. Ogólnie poszukaj jakichś informacji na temat wydechów w kutrach, jachtach. A gdzie używasz ciągniczka (jeżeli można wiedzieć), że planujesz takie coś?
Rysunek jest wydechu z jachtu, w twoim wypadku rury będą na odwrót (ta od kolektora zanurzona w wodzie, a wydechowa ponad poziomem wody).
Pozostaje problem materiału. Stal nawet nierdzewna, nie wspominając o kwasoodpornej, jest droga. Zwykła blacha średnio to wytrzyma (związki azotu i innych rozpuszczone w wodzie).

RE: Filtr wydechowy mokry - andoria

: 17 lut 2010, 15:53
autor: olowaty
Na początek może zmniejsz dawkę paliwa, sprawdź czy wtrysk "nie leje", sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu.

RE: Filtr wydechowy mokry - andoria

: 17 lut 2010, 16:04
autor: olowaty
Raczej zwykła beczka nie wytrzyma. Rura musiałaby być dość długa, aby wygubić po drodze ciepło. Temperatura spalin często przekracza grubo ponad 400 st.

RE: Filtr wydechowy mokry - andoria

: 17 lut 2010, 17:17
autor: olowaty
Co do plucia iskrami, to na 99 proc wypalone lub pęknięte gniazdo zaworu.

RE: Filtr wydechowy mokry - andoria

: 17 lut 2010, 17:30
autor: Bolszewik
Gdyby takie płuczki były skuteczne nikt nie robił by widlaków na gaz.
W motorówkach to co innego bo tam zazwyczaj wyprowadza się proste rury bez żadnych tłumików pod lustro wody. Za tłumik robi woda. Więc strata mocy się równoważy nie ma tłumika (w sensie fizycznym) jest opór wody na jedno wychodzi.

RE: Filtr wydechowy mokry - andoria

: 17 lut 2010, 18:36
autor: krypton
Popieram Bolszewik! Na tym rysunku od olowatego spaliny pełnią jeszcze rolę pompy zenzowej. W trakcyjnych silnikach chyba nie bedzie to proste. Dlaczego stosuje się filtry cząsteczek stałych, a nie takie proste rozwiązanie? Rzecz to bardzo złożona, o której nie będę pisał ze względu na znaczne wibracje mózgu,sdiagnozowane przez jednago z forumowiczów.

pozdro

RE: Filtr wydechowy mokry - andoria

: 17 lut 2010, 19:34
autor: olowaty
Akurat co do rysunku wklejonego przeze mnie, to spaliny nie pełnią roli pompy zęzowej. Ten mały dinks niebieski, co jest połączony do rury wydechowej, to dodatkowa pompa podająca wodę w celu chłodzenia spalin. Na stronce, co link do niej podałem, jest to wyjaśnione. ;)

RE: Filtr wydechowy mokry - andoria

: 17 lut 2010, 20:13
autor: krypton
Sorry olowaty! Wnuki okulary mi schowały gdzieś i nie doczytałem linku. Ale myślę że nadmiar wody też można wypompowywać za pomocą spalin.

pozdrawiam

RE: Filtr wydechowy mokry - andoria

: 17 lut 2010, 20:15
autor: marek
Witam. Wydaje mi się że taki ,,tłumnik"napewno będzie łapał iskry ,ale czy wszystkie sadze to wątpię ,bo spaliny będą się wydobywać bąblami ,czyli to co dędzie w środku bąbla i tak wyleci na zewnątrz.Tak myślę ale mogę się mylić.

RE: Filtr wydechowy mokry - andoria

: 17 lut 2010, 20:41
autor: olowaty
Co do iskier, to należy założyć iskrochron vel. iskrołap. U mnie do lasu na zrywkę bez nich nie wpuszczają. ;)
http://www.sklep-grene.pl/product_info. ... s_id/10299
W sumie to śmieszny jest w środku, bo jest tam coś w stylu czyścika metalowego do garów.

RE: Filtr wydechowy mokry - andoria

: 18 lut 2010, 22:04
autor: Bolszewik
Szukaj w firmach które obsługują górnictwo.
Obawiam się jednak że taki "proszek" nie koniecznie jest tani i dostępny w ilościach detalicznych.

RE: Filtr wydechowy mokry - andoria

: 19 lut 2010, 8:25
autor: olowaty
http://www.zanam-legmet.pl/
Obecnie firma nazywa się Zanam.
http://raghavendraenterprises.com/Exhau ... ffler.html
Producent tłumików wodnych do widlaków.
Zasada działania:
Spaliny z silnika, zawierając e niedopalone węglowodory oraz inne zanieczyszczenia jak związki siarki i aldehydy są przepuszczane przez tłumik wodny.
Spaliny przechodzą przez perforowaną rurę, umieszczona w wodzie niesymetrycznie. Spaliny są oczyszczane podczas „bulgotania” wody, zanim trafią do atmosfery.
Układ wykonany ze stali nierdzewnej w gatunku 316.

RE: Filtr wydechowy mokry - andoria

: 19 lut 2010, 9:22
autor: Bolszewik
Oryginalnie silnik S-301D ma 7KM.
Twój jest zużyty więc ma powiedzmy 5 KM.
Przydusisz go jeszcze wodą/płynem z katalizatorem to zostanie 4 KM.
Powodem tego będzie nie tylko opór wody ale jeszcze pewne niekorzystne inne zjawiska zachodzące w silniku tak pracującym.
Raczej mija się to z celem.

RE: Filtr wydechowy mokry - andoria

: 19 lut 2010, 9:29
autor: olowaty
Zawsze coś jest kosztem czegoś. Po poszukaniu na zagranicznych stronach, systemy są stosowane głównie w silnikach diesla. Osobiście zacząłbym od remontu silnika. Zakup materiału na tłumik będzie porównywalnym kosztem, jak nie większym.
p.s. nie doczytałem nigdzie że chodzi o silnik s301d. ;)