Strona 1 z 1
Pomoc
: 03 mar 2010, 20:07
autor: kposy
RE: Pomoc
: 03 mar 2010, 21:19
autor: kposy
A wał nie jest czasem taki jak w k25?
RE: Pomoc
: 04 mar 2010, 17:07
autor: Ursus
No ciekawe. Próbowałem to do czegoś dopasować, ale nie udało mi się. Spróbuję jeszcze później.
RE: Pomoc
: 04 mar 2010, 17:14
autor: kposy
hehe ok dzieki
RE: Pomoc
: 04 mar 2010, 17:35
autor: vauxhall
Gdzie zostal ten blok nabyty?
Apropos walu korbowego na lozysku-dosc ciekawa konstrukcje walu korbowego ma np.Tatra lub Skoda .
W Skodzie RTS ( Kazdy chyba pamieta autobus ,,ogorek,,Jelcz RTO)
silnki ma 6 cylindrow.Ma tzw.kadlub tunelowy-wal korbowy mozna wyjac wysuwajac go wzdluz bloku do przodu lub tylu kadluba.jest skrecony srubami ,sklada sie z 6 segmentow.Tylko korbowody sa na lozyskach slizgowych-panewkach.Czopy glowne obracaja sie na lozyskach rolkowych (walkowych) ich srednica to skok tloka x2 okolo 300mm.Silnik ten pomimo tylko 160KM jest dosc elastyczny,dlugi skok tloka-latwo zapala nawet w duzych mrozach.Jacek ze Skansena ma bardzo unikatowy exponat z tego tematu( ogorek na zoltych tablicach),nie wiem tylko czy z silnikiem Skody,czy Sw-680.
RE: Pomoc
: 06 mar 2010, 20:40
autor: kposy
A tak mi jeszcze przyszlo na myśl....były takie silniki 2 cylindrowe w walcach drogowych ...walec wt1 czy jakos tak...
Dorzucam 2 fotki :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aea ... 6e457.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/99b ... a7b66.html