Strona 1 z 1

Praga V3S

: 11 mar 2010, 19:22
autor: olowaty
Wszyscy wiemy, że gospodarka wielkoobszarowa nie opiera się tylko na ciągnikach i podobnych maszynach. Jako że jest tu wielu miłośników Czeskich ciągników, postanowiłem wstawić kilka zdjęć (może temat się rozwinie) Pragi V3S.
Wszyscy znają to auto z ciężkiej pracy przy zwózce drewna z lasu, zanim została wyparta przez nowsze sprzęty. Mało kto wie że była wykorzystywana także w rolnictwie. Istniało wiele wariantów na bazie tego samochodu. Nie będę opisywał wywrotek, wersji wojskowych czy wersji pożarniczych.
A więc zaczynamy:

Obrazek
Transporter z podajnikiem ślimakowym.

Obrazek
Opryskiwacz polowy.

Obrazek
Rozsiewacz.

Obrazek
Typowy cudak stworzony dla potrzeb rolnictwa. Nie mogę znaleźć jakichkolwiek informacji na jego temat.

Obrazek
Beczka do wywozu nieczystości płynnych.

Obrazek
Obecna wariacja. Dosyć topornie wykonany SAM.

Obrazek
Dłużyca. Najbardziej znana.

Obrazek
Wywrotka w służbie społeczeństwu.

Obrazek
Betoniarka. Używana raczej w branży budowlanej, ale po części związek z rolnictwem ma.

Niedługo więcej zdjęć.

RE: Praga V3S

: 12 mar 2010, 7:40
autor: agrotechnik
Ja mam takie pytanie- czy Pragę V3S wykonywała Skoda, czy Tatra?


A swoją drogą to nie tylko Praga była wykorzystywana w wersji Agro. Potem również Tatrę 815 do tych celów wykorzystano. A my niestety nie mieliśmy Stara Agro, lub Jelcza...

RE: Praga V3S

: 12 mar 2010, 13:54
autor: olowaty
Pragę do roku 1964 produkowała firma Praga. Od 1964 r firma Praga zajęła się produkcja różnorodnych skrzyń biegów, między innymi do Zetorów. Od tego roku produkcje modelu V3S przejęła firma Avia. Różne źródła różnie podają, ale Avia ja produkowała do lat 90tych. Później produkował je VOP na Słowacji.
A tak ogólnie to Praga jest wynikiem odrzucenia prototypu Skody napędzanego silnikiem Tatry. ;)Kolejna dawka zdjęć:

Obrazek
Rozrzutnik obornika.

Obrazek
Wersja ze skrzynią ładunkową i ładowaczem. Jest to wersja M2 (nowszy model z lampami w zderzaku)

Obrazek
A tutaj taka sama funkcjonalnie wersja, lecz na modelu M1.

RE: Praga V3S

: 12 mar 2010, 17:17
autor: Drobilek
To ja może tak z mojej branży: praskie zakłady komunikacyjne do dziś wykorzystują te auta w roli pogotowi technicznych i samochodów gospodarczych. Są to więc bardzo żywotne pojazdy. Tu dowód:http://phototrans.eu/14,360955,0,Praga_ ... 33_99.html

RE: Praga V3S

: 12 mar 2010, 18:16
autor: krzmaz7
Miałem w lecie przyjemność oglądać z bliska taką Pragę, na której zamontowany był dźwig i muszę przyznać, że to bardzo ciekawa maszyna. Szczególnie spodobał mi się napęd 6x6.

RE: Praga V3S

: 18 sie 2010, 19:45
autor: olowaty
I to blokade wszystkich trzech w niektórych egzemplarzach. :D

RE: Praga V3S

: 18 sie 2010, 20:22
autor: pabloo
A jaki silnlik miala Praga V3S?

RE: Praga V3S

: 18 sie 2010, 20:34
autor: olowaty
6 cylindrowa rzędówka pojemność koło 8 litrów.