Strona 1 z 1
					
				RE: Wysokie obroty jałowe, regulator obrotów S-320
				: 13 mar 2010, 7:39
				autor: Bolszewik
				Polecał bym zakup nowego wałka ze sklepu Andorii.
http://www.sklep.andoria-mot.com.pl/?pi ... s&gid=1348
oraz inne sklepy.
Problemem może być nie tylko wymiar, ale również materiał z jakiego wykonano wałek no i oczywiście precyzja. 
Ciężarków ani niczego innego nie tykaj, skompletuj pełen prawidłowy zestaw, a potem szukaj błędu jeśli się pojawi. Inaczej masz zbyt wiele możliwości i robi się rosyjska ruletka.
Możliwe że pompa też jest źle ustawiona/zużyta. W 99% przypadków błąd silnika nie tkwi w jednym elemencie. Pompę możesz zregenerować lub kupić nową (ok. 300 zł).
PS. Popraw błędy w poście i nie pisz dużymi literami.
 
			 
			
					
				RE: Wysokie obroty jałowe, regulator obrotów S-320
				: 13 mar 2010, 8:09
				autor: Deleted_User
				Cześć.
Napisałeś, że "....dźwignia  zaczyna naciskać przy wysokich obrotach..."!?
Otóż,  dźwignia powinna naciskać    W KAŻDEJ pozycji "PRACA"!!!!!
Przypuszczam, że  zrobiłeś  zbyt krótki wałek,  a może za małą grubość kołnierza!? W każdym razie, dźwignia napędzająca listwę powinna stawiać  opór w położeniu "PRACA", tym większy im dalej przesuwamy dźwignię regulatora obrotów.
    
Sprawa samodzielnego wykonania  wałka wydaje się co najmniej dyskusyjna.   W układzie  wałek - ciężarki , końcówka wałka - śruba dźwigni itd., występują  duże i ciągłe naciski, dlatego oryginalne wałki są utwardzane przez nawęglanie i hartowanie. W warunkach domowych raczej nie ma szans utwardzenia wałka, nawet wykonanego z wysokostopowej stali. ( potrzebne jest duże doświadczenie w ocenie temperatur wg. barwy żarzenia, no i dobór gatunku stali)
Nieutwardzony wałek  popracuje bardzo krótko, najwyżej parę godzin!!!
			 
			
					
				RE: Wysokie obroty jałowe, regulator obrotów S-320
				: 13 mar 2010, 9:48
				autor: Bolszewik
				Nie wykonasz tego na tokarce w domowych warunkach jak należy.
Zadzwoń do nich nie wszystko co mają wystawiają. Ich niedbalstwo nasz problem 

 
			 
			
					
				RE: Wysokie obroty jałowe, regulator obrotów S-320
				: 13 mar 2010, 10:21
				autor: Deleted_User
				W tabelce na stronie Andrychowa piszą że Minimalna prędkość obrotowa biegu luzem wynosi 800 obr\min więc raczej nie da rady jeszcze zmniejszyć wolnych obrotów
			 
			
					
				RE: Wysokie obroty jałowe, regulator obrotów S-320
				: 13 mar 2010, 12:49
				autor: Deleted_User
				Filip napisał:
"Walek jest wykonany bodajże ze stali NC6 wiec jest "w miare" twardy..."
Stal NC6 ,  popularna stal narzędziowa, niklowo chromowa,  używana jest ze względu na wysoką odporność na ścieranie, jak również stosunkowo łatwą obróbkę cieplną, a daje się hartować do twardości 64HRC, i  naprawdę niewiele jest  innych stali  dających  utwardzić się powyżej tej  granicy ( oczywiście  nie bierzemy pod uwagę stali SW).  Ulepszanie  stali NC6 do  twardości  --jakiej takiej-- jest barbarzyństwem  z technologicznego punktu widzenia bo należy wykorzystywać jej właściwości w stanie    wysoko zahartowanym.
Oczywiście  w warunkach domowych  jej zastosowanie jest zasadne ze względu na   jej dostępność i   niewielkie koszty materiału na tak mały detal. Mankamentem może być obróbka cieplna, za którą słono  trzeba płacić. I wykonanie takiego zabiegu bez tzw.  znajomości w hartowni,   z pewnością  przedroży z  dwa albo i trzy razy  koszty zakupu gotowego detalu.
 Można by się kusić   o   obróbkę cieplna w domowych warunkach ( palnik acetylenowy), ale   wystąpią trudności, o których wspomniałem w poprzednim poście.
   
   Wałek oryginalny z pewnością wykonany jest zestali węglowej konstrukcyjnej  do nawęglania lub  co najwyżej ze stali  niskostopowej też do nawęglania, i  zahartowany do twardości  ok 60 HRC.
     
Gdybym  ja to  chciał zrobić w  warunkach domowych, zastosował bym stal NMV ze względu na łatwość obróbki cieplnej i brak odkształceń hartowniczych.