Strona 1 z 2
C-325 vs C-328
: 21 mar 2010, 16:53
autor: Deleted_User
witam!
Jak najprościej można rozpoznać czy silnik jest z Ursusa 25 czy 28 ?
Jestem posiadaczem Zetora 25 z silnikiem ursusa 25 lub 28. Tej zimy zamroziłem silnik:/ blok cały! natomiast głowica przecieka. Chcę zrobić remont ale nie mam pewności do jakiego modelu szukać części. Czy głowice w tych modelach są takie same? a może pasuje od C-330?
Silnik ma jedno koło pasowe (z przodu przy chłodnicy), odprężnik przy pokrywie zaworowej z prawej strony (gdy patrzymy siedząc za kierownicą).
Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje:)
pozdrawiam!
RE: C-325 vs C-328
: 21 mar 2010, 17:22
autor: damber
Gdzie znajduje się wlew oleju do silnika w Twoim?
RE: C-325 vs C-328
: 21 mar 2010, 17:55
autor: Drobilek
Odprężnik w c-325 zdejmował kompresję zupełnie, albo z 1 cylindra, to też może być trop.
Aha, średnica cylindra w c-325 to 98 mm, c-328/30- 102 mm.
RE: C-325 vs C-328
: 21 mar 2010, 18:00
autor: klusek-rolnik
Silniki różniły się też chyba filtrami powietrza i oleju...
RE: C-325 vs C-328
: 21 mar 2010, 18:08
autor: Deleted_User
damber napisał/a:
Gdzie znajduje się wlew oleju do silnika w Twoim?
Wlew oleju znajduje sie na pokrywie zaworów. Wygląda jak czapka średnicy ok. 4cm.
RE: C-325 vs C-328
: 21 mar 2010, 18:23
autor: damber
To mnie troche zaskoczyłeś. C-325 miały wlew oleju z prawej strony przy obudowie sprzęgła(patrząc z siedzenia kierowcy). Późniejsze modele C-325 miały już chyba wlew oleju tak jak C-328.
C-330 miały właśnie wlew na pokrywie zaworów.
RE: C-325 vs C-328
: 21 mar 2010, 18:36
autor: klusek-rolnik
Mój wujek ma silnik od C-328, choć jest po małych modernizacjach a wlew oleju do silnika znajduje się po prawej stronie patrząc zza kierownicy
RE: C-325 vs C-328
: 21 mar 2010, 19:01
autor: Ursus
A jaka jest średnica cylindra? Jeśli się okaże że silnik od C328 to głowica pasuje od C330.
RE: C-325 vs C-328
: 21 mar 2010, 19:17
autor: Deleted_User
Jutro zrobię zdjęcia i wrzucę to pewnie będzie łatwiej go zidentyfikować.
Tabliczki znamionowej nie ma ale są jakieś numery ok 10 cyfr a przed nimi logo Ursusa(ZM). Czy po tych numerach można sprawdzić co to za motor?
zapomniałem dodać że jest w nim tzw. "dawka" czyli jak wyczytałem wzbogacacz na pompie wtryskowej
RE: C-325 vs C-328
: 21 mar 2010, 20:04
autor: kposy
To jest silnik od 330
RE: C-325 vs C-328
: 21 mar 2010, 20:48
autor: arekfarmer
głowicę można sprawdzić na mikropęknięcia i w 90 % przypadków daje się je pospawać.
RE: C-325 vs C-328
: 21 mar 2010, 20:54
autor: damber
Poczekajmy na zdjęcia to może wtedy się wyjaśni jaki to silnik

RE: C-325 vs C-328
: 21 mar 2010, 21:16
autor: klusek-rolnik
Jeżeli ma ten wzbogacacz paliwa to jak dobrze myśle jest to tzw. przyspieszacz który jest u mojego wujka w 325... Nie wiem jak było z tym elementem w 328...
RE: C-325 vs C-328
: 21 mar 2010, 21:44
autor: Drobilek
Także jest, pod nazwą "korektor rozruchowy".
RE: C-325 vs C-328
: 21 mar 2010, 21:48
autor: klusek-rolnik
A filtry oleju...? W 328 była do niego jakaś rurka odprowadzająca olej czy coś w tym stylu a w 325 chyba nie...? Nie jestem pewny ale coś takiego słyszałem...
RE: C-325 vs C-328
: 22 mar 2010, 11:12
autor: Deleted_User
RE: C-325 vs C-328
: 22 mar 2010, 19:16
autor: damber
Jak byś mógł to zrób zdjęcie prawej i lewej strony(całości od miski olejowej aż do pokrywy zaworów), bo trudno rozpoznać na zdjęciu które wrzuciłeś z czego jest silnik. A może ktoś inny potrafi rozpoznać silnik?
RE: C-325 vs C-328
: 22 mar 2010, 19:39
autor: Deleted_User
Wrzuciłem w sumie 3 zdjęcia. Jak wejdziesz w link to na dole trzeba kliknąć "następne" i wyswietli się kolejne.
RE: C-325 vs C-328
: 22 mar 2010, 19:43
autor: damber
Ok.-sory nie zauważyłem :rol:
RE: C-325 vs C-328
: 22 mar 2010, 19:53
autor: Deleted_User
Może łatwiej będzie tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fe ... f78b9.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b7a ... e3610.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8aa ... 6d7ea.html
to są linki do każdego zdjęcia osobno:)
Porównywałem dzisiaj z 30-stka. Blok, filtr powietrza, filtr oleju różnią sie od siebie natomiast głowica wygląda na identyczną jak w C-330. Wygląda na to że jakiś kombinowany ten silnik.