Strona 1 z 1

RE: Początki z Zetorkiem K25

: 07 kwie 2010, 20:13
autor: kposy
A co rozrusznika nie ma?
Jeżeli wszystko jest sprawne to nie radziłbym po takim czasie meczyc sie z korba tylko wziąść na zaciąg ( zaciągasz na 6 biegu)
A biegi to tak jak w c330 czyli masz 2 luzy górny i dolny - na dolnym w lewo i do góry masz wsteczny, w lewo i w dół 4, w prawo i do góry masz 5, w prawo i w dół masz 6....Górny luz czyli biegi wolne, polowe masz analogicznie lewo góra wsteczny, lewo dół 1, prawo góra2, prawo dół 3
W razie jakby nie chcial odpalić to troche samostartu do filtra powietrza
A na poczatku to przede wszystkim sprawdz przewody paliwowe, końcówki wtrysków, mozesz popatrzec na luzy zaworowe.
Najlepiej to stan mozesz ocenic jak go zapalisz, wtedy widzisz czy nie kopci za bardzo, jak chodzi na wolnych obrotach, sprawdzisz cisnienie oleju...itd..

RE: Początki z Zetorkiem K25

: 07 kwie 2010, 20:44
autor: Ursus
Jeśli stał tyle czasu to ja bym go nie próbował od tak sobie odpalać. Trzeba sprawdzić czy pompa olejowa podaje olej. Mogło się tak zdarzyć, że ona teraz nie zassie go z miski. Szkoda byłoby aby się przytarł. No i w ogóle sprawdź olej, zajrzyj do filtrów oleju. Lepiej przejrzeć go niż od razu odpalać.

RE: Początki z Zetorkiem K25

: 07 kwie 2010, 21:05
autor: damber
Paweł ma racje, dobrze sprawdź wszystkie mechanizmy zanim go odpalisz, a najlepiej jak byś się najpierw zapoznał z instrukcją obsługi, bo po tak długim postoju może coś nie funkcjonować i przy próbie odpalenia ulec zniszczeniu.

RE: Początki z Zetorkiem K25

: 07 kwie 2010, 21:14
autor: kposy
No jasne że tak, podstawowe sprawy muszą być sprawdzone zanim odpalisz

RE: Początki z Zetorkiem K25

: 07 kwie 2010, 22:15
autor: Ursus
Tak, spuszcza się jak ciepły, ale lepiej spuścić ten syf co możesz mieć w silniku zanim go uruchomisz po raz pierwszy. Lepiej jak zalejesz go nawet przeróbką z samochodu na to pierwsze uruchomienie niż żeby chodził na kilkuletnim oleju w którym może być wszystko + pewnie woda.

RE: Początki z Zetorkiem K25

: 07 kwie 2010, 23:20
autor: Ursus
Dekompresator. Unosi on zawory ssące i możesz wtedy bardziej rozbujać silnik :) Później opuszczasz i silnik powinien zacząć pracować.

RE: Początki z Zetorkiem K25

: 08 kwie 2010, 12:14
autor: Ursus
Zbiegusek, a jest inaczej? :)



A na Wojaka nie zwracam już uwagi, bo widzę, że to ostrzeżenie tak uraziło jego dumę, że będzie przy każdej okazji się użalał.

RE: Początki z Zetorkiem K25

: 08 kwie 2010, 22:28
autor: drandrzej
Dawid , może od poczatku - sprawdż czy po odkręceniu spustu oleju nie poleci woda , jeśli tak - wymiana , jeśli nie - ocena oleju na palcu - choćby to na poczatek, potem czy paliwo dochodzi do pompy + odpowietrzenie pompy(środkowa śrubka między sekcjami z góry -ma lecieć paliwo bez bąbli , jak nie leci dmuchnąć w bak) , parę obrotów korbą czy pompa podaje i wtryski mruczą (gaz na max, zawory w górę), rozruszać biegi i hamulec/choćby 1 sprawny na poczatek

wlać wodę , sprawdzić czy nie leci
potem na linkę i 6/5 bieg pełen gaz

jeśli bedzie miał ciśnienie oleju to OK , jeśli nie to gaś i zalej pompę olejową przez śrubę regulacji zaworu ciśnieniowego - do tego potrzebujesz butelkę po "ludwiku"+ 30 czm węza + ok 0,6 l oleju - ta pompa na sucho sama nie zassa i po wymianie oleju też czesto trzeba ją zalewać na początek , potem to z magistrali zleci na start

RE: Początki z Zetorkiem K25

: 09 kwie 2010, 21:52
autor: Ursus
Ja mam instrukcje i instrukcje napraw. Jeśli jesteś zainteresowany to daj znać na PW.

RE: Początki z Zetorkiem K25

: 11 kwie 2010, 22:35
autor: Ursus
Co to znaczy nie jest zbyt sprawna? Oryginalna czy jakaś samoróbka?

RE: Początki z Zetorkiem K25

: 14 kwie 2010, 20:50
autor: Ursus
A odpowietrzyłeś układ paliwowy?

RE: Początki z Zetorkiem K25

: 14 kwie 2010, 20:55
autor: marek
Jeżeli masz przy pompie odstojnik to sprawdż czy nie jest zapchany .Zobacz czy po tak długim postoju nie przykleiły się klapki zaworków w pompce. Prędkość kręcenia niema nic do rzeczy.Tego paliwa nie masz na wtrysku czy na filtrze?

RE: Początki z Zetorkiem K25

: 14 kwie 2010, 20:56
autor: kposy
Ja dalej trzymam sie swego a mianowicie nie mecz sie z korbą tylko popros kogos zeby cie szarpnął. Po ługim okresie postoju to wg. mnie najlepsza metoda.
6 bieg

RE: Początki z Zetorkiem K25

: 18 maja 2010, 20:53
autor: marek
Zaworki powinny być pod takimi dwoma dużymi śrubami przy pompce paliwa.Jak je wykręcisz to w środku są zaworki.

RE: Początki z Zetorkiem K25

: 18 maja 2010, 22:42
autor: Grigs
Masz fotke jak nie wiesz gdzie są te zaworki, odkręcisz te dwie śruby w tych śrubach powinny być sprężynki które przyciskają te zaworki w pompie:

Obrazek

RE: Początki z Zetorkiem K25

: 31 sie 2010, 15:38
autor: HARY
Jestem w posiadaniu schematu instalacji, jeżeli jesteś zainteresowany to pomogę.
pozdrawiam

RE: Początki z Zetorkiem K25

: 31 sie 2010, 16:49
autor: Ursus