Strona 1 z 1

RE: Brak ciśnienia oleju.

: 30 maja 2010, 16:55
autor: marek
Jeżeli przewód ten jest elastyczny to może zawijać się pod wpływem ciśnienia środkowa część przewodu.Sprubuj go wymienić .Miałem kiedyś taki przypadek z przewodem hamulcowym.

RE: Brak ciśnienia oleju.

: 30 maja 2010, 21:19
autor: marek
Może przy składaniu dorabiałeś jakąś uszczelkę i zapomniałeś wykonać otworu lub założyłeś uczszelkę odwrotnie.Może otwór blokuje ci kawałek silikonu.Powietrzem dmuchasz w przeciwnym kierunkui przechodzi a w kierunku przepływu oleju otwór jest zamykany jak zawór jednokierunkowy.

RE: Brak ciśnienia oleju.

: 31 maja 2010, 20:50
autor: marek
Do otworu do którego dochodzi ciśnienie ,jest to przeważnie otwór w środku zaworu dołącz spręrzarkę i obserwuj przy jakim ciśnieniu zawór się otworzy.Zwiększając docisk sprężyny,czy to podkładkami czy wkrętem zwiększasz ciśnienie otwarcia zaworu czyli instalacji.Powinno być ok 5 atm.

RE: Brak ciśnienia oleju.

: 31 maja 2010, 21:19
autor: Bolszewik
Regulator ciśnienia oleju jest po prawej z przodu na dole. Taka nakrętka skierowana pod kątem w dół. W środku jest sprężynka i kulka.

Jeśli regulacja nie da rezultatów to zapewne czeka Cię rozmontowanie silnika.

Niestety Marek nie ma racji.
Nominalne ciśnienie oleju powinno się mieścić w granicach 1,5 do 3,5 atm.

RE: Brak ciśnienia oleju.

: 01 cze 2010, 19:05
autor: Bolszewik
Nie wiem jaka jest procedura sprawdzania regulatora ciśnienia :o

Co do wirówki flltracyjnej to miałem taki sam problem. Po zgaszeniu silnika nie kręciła się. Do tego na łączeniu pokrywy rozrządu i wirówki nieustannie pojawiał się olej. Powodem była uszczelka, nie złe jej założenie jakość czy niedokręcenie. Cała zagadka polegała na tym że uszczelka była źle docięta fabrycznie. Wyjście z pompy oleju było przysłonięte. Po wymianie uszczelki problem znikł. Filtr kręci się jeszcze w chwilę po zgaszeniu silnika. Jednak u mnie wskazania ciśnienia były inne. Mianowicie przed wymianą uszczelki nieznacznie przekraczało 4 atm, po wymianie nie przekracza 3,5 atm.
Odkręć "gruszkę" i sprawdź uszczelkę czy nie przesłania wylotu w pokrywie rozrządu.

RE: Brak ciśnienia oleju.

: 02 cze 2010, 21:33
autor: ar2di2speed
cześć!a czy przypadkiem nie zamieniłeś przewodów smarowania klawiatury i manometru?sprawdz dokładnie,klawiatura jest smarowana pulsacyjnie(tulejka wału rozrządu z otworkiem) a manometr ciągle(tulejka wału rozrządu z otworkiem i rowkiem na całym obwodzie wewnątrz)

RE: Brak ciśnienia oleju.

: 05 cze 2010, 9:19
autor: Bolszewik
Ja wymieniałem pompę wał panewki itd... wszystko nowe i działa bez zarzutu.

Osobiście to bym stawiał na zły montaż pompy (jakiś przewód zatkany). Możliwe też że masz wadliwy egzemplarz.

A może sprawdź czy smok i rurka do pompy są drożne ?

RE: Brak ciśnienia oleju.

: 05 cze 2010, 10:55
autor: Bolszewik
No to albo pompa źle założona albo wadliwy egzemplarz.
Nie mam innych pomysłów.

RE: Brak ciśnienia oleju.

: 05 cze 2010, 12:57
autor: Bolszewik
Może coś nie dokręciłeś ?

RE: Brak ciśnienia oleju.

: 05 cze 2010, 14:01
autor: Bolszewik
No to pompa trefna, chyba nie ma innej opcji.

RE: Brak ciśnienia oleju.

: 05 cze 2010, 22:44
autor: chodkii
a czy czasem cisnienie nie idzie przez tą srodkową panewkę i z braku wyzłobienia nie masz cisnienia na góre motoru.bądz jest ono cykliczne.
albo

RE: Brak ciśnienia oleju.

: 14 cze 2010, 9:27
autor: Bolszewik
Więc miałem racje, trefny egzemplarz *tup*