Strona 1 z 1

Wyciek i stuki w 1HC102

: 23 cze 2010, 22:11
autor: Bolszewik
Rozpoczynam nowy temat bo z S-301 zrobi się śmietnik.

Sprawa dotyczy silnika 1HC102 więc .....


hubert napisał/a:
Panowie mam sprawę, otóż ściągałem koło zamachowe bo ciekł mi olej z pod tarczy. Zaczęło coś stukać w silniku tak ze słuchu, widoku, domyślań, myślę, że to panewki korbowodowe, ale nie jestem pewien.

http://www.przeklej.pl/plik/silnik-avi-0018to4rs1ie2j6

Wrzucam link do filmiku, ponieważ na yt nie ma dźwięku, polecam ściągnąć bo przez internet coś nie odtwarza.

RE: Wyciek i stuki w 1HC102

: 24 cze 2010, 21:38
autor: hubert
Dzisiaj rozkręciłem powierzchownie silnik, sprawdziłem korbowód-wydaje się być w porządku, po telefonie do warsztatu przy Andrychowie facet stwierdził, że to albo zawory albo pęknięte koło, co można sprawdzić poprzez luz na wpuście, sprawdzałem, nie ma luzu, zawory ustawiłem, dalej puka. Nie mam kompletnie pojęcia co to, wydaje mi się, że stuk jest w momencie każdego zapłonu, wychodzi jakby ze środka wału korbowego.



Jeszcze jeden filmik, przy założonych wszystkich bebechach.
http://www.przeklej.pl/plik/v240610-19- ... 194t7757tb
Na początku trochę przegiąłem z dociągnięciem koła zamachowego i mi chaczyło o rozrusznik, musiałem delikatnie popuścić.

RE: Wyciek i stuki w 1HC102

: 24 cze 2010, 22:05
autor: Bolszewik
Nie lepiej jakąś podkładkę dać zamiast luzować śruby ?

RE: Wyciek i stuki w 1HC102

: 24 cze 2010, 22:16
autor: hubert
Dałem tyle ile miałem, z tym, że już o obudowę koła haczyło koło, trochę przegiąłem po prostu.

RE: Wyciek i stuki w 1HC102

: 24 cze 2010, 22:25
autor: Bolszewik
To dołóż więcej jak będzie niedociągnięte to rozwali klin albo i co więcej.

RE: Wyciek i stuki w 1HC102

: 25 cze 2010, 22:25
autor: hubert
Zrobiłem, jak pisałeś, nic nie pomogło. Już nie mam pojęcia co to może być.

RE: Wyciek i stuki w 1HC102

: 25 cze 2010, 22:30
autor: Bolszewik
Widocznie cały czas "wciska" je na wał, a koło wadzi o rozrusznik.
Musisz dać pod Koło zamachowe na wałek coś twardego jakiś pierścień czy jak żeby koła zamachowe nie wchodziło za głęboko.

Nie bardzo pamiętam jak to wszystko wygląda pod kołem w tym silniku.
W każdym razie na pewno koło zamachowe nie może mieć ni grama luzu na wale. Oczywiście nie może też o nic wadzić.