Strona 1 z 1
RE: Kosiarka Listwowa !
: 24 cze 2010, 21:18
autor: Bolszewik
Może jakieś bliższe dane tej maszyny, zdjęcia itp.
Z tego co wiem to silnik tak długo nie odpalany wymaga przeglądu. Wymiany oleju (o ile to nie dwusów *yes* ) czyszczenia gaźnika, odstojników, świec itd.
Starą benzynę wylej, możesz sobie w niej pędzel umyć co najwyżej.
RE: Kosiarka Listwowa !
: 25 cze 2010, 11:06
autor: SEBRIGHT
Przede wszystkim filtry posprawdzaj, ew olej wymień, śiecę, albo chociaż ją przeczyść i próbuj. 4 lata to w końcu nie jest aż tak długo... Moją dolpimę po około 15 latach odpalałem. Jedynie filtr paliwa był totalnie zatkany...
RE: Kosiarka Listwowa !
: 25 cze 2010, 19:51
autor: Bolszewik
A co to za silnik ?
Nikt nie jest wróżką i nie chce głupstwa palnąć.
RE: Kosiarka Listwowa !
: 25 cze 2010, 20:31
autor: Bolszewik
Zdjęcie kolego bo po symbolu to .... sam wiesz trochę trudno.
RE: Kosiarka Listwowa !
: 28 cze 2010, 18:51
autor: Bolszewik
A co to jest - filtr powietrza ?
Jeśli tak to można go pospawać migomatem tylko trzeba umieć sobie nastawić prąd żeby nie przepalić. Można też pokleić poxipolem lub tym podobnym specyfikiem.
RE: Kosiarka Listwowa !
: 28 cze 2010, 19:06
autor: Bolszewik
Zdjęcie ...
RE: Kosiarka Listwowa !
: 28 cze 2010, 21:14
autor: Bolszewik
Na pierwszym zdjęciu jest chyba poprawny montaż ?
Jutro jak nie wrócę za późno do domu to pstryknę Ci fotki moje Osy2 która jest przerobiona na podwójne żyletki. Może posłuży Ci to jako pomoc.
RE: Kosiarka Listwowa !
: 28 cze 2010, 21:40
autor: Bolszewik
Chyba to ma działać tak:
Tymi dwoma od noży dociskasz na siłę tak żeby listwa praktycznie nie miała możliwości ruchu. Potem tą śrubą z tyłu dociskasz aby uzyskać szczelinę która pozwoli listwie swobodnie pracować nie mając jednocześnie nadmiernego luzu.
Ktoś wie lepiej niech mnie poprawi bo pewien nie jestem.
RE: Kosiarka Listwowa !
: 29 cze 2010, 6:44
autor: darius
Bolszewik napisał/a:
Chyba to ma działać tak:
Tymi dwoma od noży dociskasz na siłę tak żeby listwa praktycznie nie miała możliwości ruchu. Potem tą śrubą z tyłu dociskasz aby uzyskać szczelinę która pozwoli listwie swobodnie pracować nie mając jednocześnie nadmiernego luzu.
Ktoś wie lepiej niech mnie poprawi bo pewien nie jestem.
Bolszewik masz racje te dwie śruby sie dokrąca ,a tą 3 z tyłu sie dociska noż do szczupaków
RE: Kosiarka Listwowa !
: 29 cze 2010, 11:47
autor: darius
U mnie w koiarce osa 2 ta 3 śruba jest wkręcana w tą blach bo tam jest gwint.
RE: Kosiarka Listwowa !
: 29 cze 2010, 12:58
autor: darius
Kolego ale można pod tą blache wsunąc nakrętke i juz masz dociskanie noża.
RE: Kosiarka Listwowa !
: 29 cze 2010, 14:09
autor: darius
Czemu za ciasno?
RE: Kosiarka Listwowa !
: 29 cze 2010, 20:30
autor: Bolszewik
Zdjęcia:
http://picasaweb.google.pl/Bolszewik3/R ... 9867253746
W Osie to działa odwrotnie niż pisałem. U ciebie chyba też
Najpierw dwoma pierwszymi dokręca się z małym luzem, potem tą trzecią wkręca celem ustawienia minimalnego luzu. Gwint jest tylko w blasze, a śruba opiera się o podkosie. Dodatkowo takie skręcenie działa jakby skontrowanie śrub. co przeciwdziała ich odkręcaniu.
RE: Kosiarka Listwowa !
: 30 cze 2010, 21:45
autor: Bolszewik
Dobra nie ma sprawy tylko ze dziś to nie możliwe bo wróciłem niedawno do domu i jest już ciemno. Jutro nie obiecuję bo wyjeżdżam rano i nie wiem ile mi zejdzie w pracy.
Tak czy inaczej z pewnością zdjęcie zrobię i wstawię.
RE: Kosiarka Listwowa !
: 01 lip 2010, 21:54
autor: marek
Proponował bym sprawdzić i przeczyścić dojście paliwa.A ciepłem się nie stresuj bo po zgaszeniu nie działa wentylator i stąd wzrost temperatury.
RE: Kosiarka Listwowa !
: 03 lip 2010, 15:40
autor: marek
Przyczyny przegrzewania silnika w czasie pracy mogą być dwie zbyt póżny zapłon i zbyt bogata mieszanka.
RE: Kosiarka Listwowa !
: 03 lip 2010, 22:18
autor: marek
Mieszanka jest to mieszanka paliwa z powietrzem czyli za dużo paliwa.Iskra zapłonowa musi się pojawić przed górnym zwrotnym punktem tłoka czyli przed końcem suwu sprężania.Z regóły jest to od 7 do 3 mm.Chcąc to sprawdzić wykręć świecę i włóż do cylindra np. śrubokręt.Ustal moment w którym otwiera się przerywacz. Po tym punkcie pokręcając za koło zamachowe w kierunku obrotów silnika śrubokręt powinien się wysunąć np.3 mm. do punktu w którym tłok zacznie opadać. Najwięcej o pracy silnika możesz wyczytać ze świecy. Powinna być brązowa.Jeżeli jest jasna to znaczy że mieszanka jest zbyt uboga czyli za mało paliwa lub zapłon za wczesny.Jeżeli jest czarna lub mokra to zapłon za póżny lub mieszanka za bogata czyli za dużo paliwa.
RE: Kosiarka Listwowa !
: 04 lip 2010, 19:15
autor: marek
Świeca ma być brązowa .Jeżeli nie jest to tak jak napisałem powyżej.W gażniku i kolektorze ssącym następoje wymieszanie paliwa z powietrzem co tworzy mieszankę paliwową Skład tej mieszanki jest ściśle określony i nie powinien odbiegać od normy gdyż ma zasadniczy wpływ na pracę silnika mn.jego moc łatwość rozruchu ,zużycie paliwa temperaturę itp.Przy zbyt dużej ilości paliwa w mierszance paliwowej świeca jest czarna ,zalewa się zużycie paliwa jest duże ,silnik ,,strzela" w rurę i przegrzewa się.Przy zbyt małej ilości paliwa w mieszance paliwowej mieszanka uboga, silnik ,,strzela" w gażnik świeca jest biała i robi się ,,mostek" czyli zwarcie elektrod .Silnik ciężko uruchomić, nie wchodzi w obroty ,jest ,,słaby".W czterosuwie prowadzi do wypalania zaworów.Jeżeli masz dobrą ciepłotę świecy tu 75 to masz za ,,bogatą mieszankę lub póżny zapłon.Jeżeli masz gażnik z iglicą to opóść o jeden rowek czyli wydłuż.
RE: Kosiarka Listwowa !
: 04 lip 2010, 21:29
autor: marek
Z objawami które opisałem to nie jest tak że muszą wystąpić wszystkie i naraz w danej usterce.Jest to tylko wskazanie czego przy danym objawie szukać i czym się sugerować.Np. to co opisałeś,że obroty się podniosły a potem zgasła to typowy objaw odcięcia paliwa.Niestety na odległości nie da się naprawiać. Masz podstawowe objawy i musisz sam do czegoś to dopasować i szukać przyczyny.*tup*Ajeszcze w temacie przegrzewania to zobacz czy wentylator nie jest uszkodzony.