Strona 1 z 1

Schemat instalacij elektrycznej C325.

: 12 maja 2007, 10:55
autor: Deleted_User
Witam.

Czy ktoś może mi przesłać na maila : radek9110@wp.pl, lub umieścić na forum schemat instalacji elektrycznej ursusa c325. Z góry dzięki.

RE: Schemat instalacij elektrycznej C325.

: 13 maja 2007, 19:31
autor: Ursus
Jakoś tak się stało, że przegapiłem ten temat :| Oczywiście mam w instrukcji C-325 schemat instalacji elektrycznej. Umieszczam pod spodem zdjęcie tego schematu. Myślę, że będzie wystarczająco czytelne - skan zrobie przy okazji - niestety muszę za każdym razem podłączać skaner do kompa jak chce coś skanować gdyż nie mam miejsca na biurku i gdy go nie używam to odstawiam na półke i kabla nie starcza ;)

Obrazek

RE: Schemat instalacij elektrycznej C325.

: 13 maja 2007, 21:23
autor: Deleted_User
Dzięki wielkie:) Mogę jeszcze raz prosić schemat c330 bo nie mam na PW. A tak poza tym będzie pasował rozrusznik z żuka do c328?

Ps. w którą stronę ma sie kręcić alternator i wiatrak?? Bo nie wiem czy dobrze krenci mi rozrusznik.

RE: Schemat instalacij elektrycznej C325.

: 14 maja 2007, 13:42
autor: Ursus
Tak ?? To że tak powiem "pod prąd" to powietrze leci :confused:

RE: Schemat instalacij elektrycznej C325.

: 14 maja 2007, 21:44
autor: felek
A może zakręcić korba i zobaczyc. W lewą stronę sie nie da. Proste rozwiązania są najlepsze:yes:

RE: Schemat instalacij elektrycznej C325.

: 10 maja 2008, 17:42
autor: Wiesiek
Witam!
Czy ma ktos z Was schemat połączeń w gniezdzie tylnym do przyczepy???
Kupiłem nowe gniazdo do podłaczenia oświetlenia przyczepy i powstał problem!Wzorowałem się na Władimircu , ale tam jest inaczej
/dlaczego? powinno byc znormalizowane/
Sprawa druga czy ktoś z Was mógłby podac system numeracji zacisków elektrycznych instalacji samochodowej / i traktorowej równiez/
O ile dobrze pamietam system ten był wg BOSCH
zaciski na stacyjce są oznaczone wg tego systemu np.nr 30 15 54,57 58 prądnica równiez 19, 18, 10 i cała gama innych
myślę , ze wszystkim nam przydałyby sie takie informacje podczas remontów
pozdrawiam

RE: Schemat instalacij elektrycznej C325.

: 10 maja 2008, 22:19
autor: Bolszewik
W radzieckich maszynach jest inaczej połączone gniazdo.


Prawidłowe oznaczenia dla gniazda przyczepy:

1. do swiateł kierunku jazdy lewych
2. do tylnych swiateł przeciwmgłowych lub zaworu elektromagnetycznego hamulca przyczepy
3. do masy pojazdu
4. do swiateł kierunku jazdy prawych
5. do świateł pozycyjnych prawych (swiateł tablicy rejestracyjnej, świateł obrysowych)
6. do świateł hamowania
7.do świateł pozycyjnych lewych (świateł tablicy rejestracyjnej, świateł obrysowych)

Gniazdo ma analogicznie numery wystarczy połączyć.

RE: Schemat instalacij elektrycznej C325.

: 11 maja 2008, 10:10
autor: Wiesiek
Dzieki Bolszewik za informacje, tylko jak to jest z tym swiatłem pozycyjnym lewym i prawym??Pierwszy raz z czymś takim sie spotykam
,a w ogole to umnie jakies inne oznaczenia w tym gniezdzie typu:
549 , 31 , 58 , 54 , pozostałe jakies zamazane. To są te własnie oznaczenia wg BOSCH gdybys mógł gdzies poszukac...
pozdro

RE: Schemat instalacij elektrycznej C325.

: 11 maja 2008, 12:08
autor: Bolszewik
W ciągnikach zwykle jest jeden przewód, tak jest na schemacie np. C-360. to uproszczenie bo instalacja i tak jest z jednym bezpiecznikiem. Gdy inst. el. jest bardziej zaawansowana to istnieją oddzielne bezpieczniki, a czasem i przekaźniki dla lewej i prawej strony pojazdu. Dzięki temu awaria cczęści instalacji nie powoduje wyłączenia całego oświetlenia.

Połącz oba styki mostkiem. Albo zrób tak jak ja tzn. wyciągnołem z obu tylnich lamp przewody i schodzą mi się w gniazdku przyczepy.

Tak wygląda prawidłowy opis patrząc od strony zacisków kabli w gnieździe. Przed chwilą rozkręcałem i sprawdzałem.

........................1
...............2...............6
........................7
...............3...............5
........................4

RE: Schemat instalacij elektrycznej C325.

: 11 maja 2008, 13:30
autor: Wiesiek
Super!
dzieki za informacje gdyby ktos jeszcze znalazł ten system oznaczen wg BOSCH....
wiem, ze wszystkie Zuki, Warszawy miały instalacje oznaczaną w ten sposób
pozdrowienia!

RE: Schemat instalacij elektrycznej C325.

: 11 maja 2008, 17:08
autor: Bolszewik
W Polsce obowiązuje ten system nie mam z Żuka ale mam od Fiata 125p Jest to taki sam system oznaczeń wg. specyfikacji BOSCH.
Ten schemat jest z prądnicą.

Obrazek

Dla instalacji z alternatorem oznaczenia są nastepujące

15 na regulator napięcia ze stacyjki
67 z reg. na wzbudzenie alternatora
30 zacisk odbioru napięcia altenatora

Obrazek

RE: Schemat instalacij elektrycznej C325.

: 12 maja 2008, 0:13
autor: janek71
Ale czasem bzdury piszecie o instalacjach jeśli ktoś niezna podstaw napewno się niepołapie a nowe gniazdko lub wtyczkę jesli się kupuje zawsze jest dokładnie opisane jak co połączyć wystarczy tylko najprostrza kontrolka i sprawa załatwiona

RE: Schemat instalacij elektrycznej C325.

: 12 maja 2008, 7:59
autor: Bolszewik
A możesz wskazać te bzdury ?

RE: Schemat instalacij elektrycznej C325.

: 12 maja 2008, 10:06
autor: Wiesiek
Nie denerwuj sie kolego ~Janek71
to nie są zadne bzdury!!! i nie bądz taki "kozak" z elektrycznosci , bo gdy kiedys przyjdzie ci naprawic jakąś prostą rzecz w samochodzie czy traktorze gdzie oderwało sie pare oznaczonych kabli to "najprostsza kontrolka" ci nie wystarczy i wtedy poprosisz Pana Elektryka który wystawi ci odpowiednią fakture...za bzdurną robotę.
kupiłem gniazdo i własnie bez zadnej instrukcji! ; producenta nie stac nawet na taki gest , produkując marnej jakosci gniazdo za 15PLN /zresztą wielu naszych producentów czesci robi takie badziewie że... ale to inny temat/
pozdrawiam i dzieki Bolszewikowi za poswięcenie

RE: Schemat instalacij elektrycznej C325.

: 12 maja 2008, 11:52
autor: Ursus
Jeśli ktoś stwierdzi, że się nie połapie to zawoła fachowca. Jednak jeśli chociaż pewnemu procentowi osób uda się przy pomocy podanych tutaj schematów i instrukcji zrobić instalację to oznacza, że praca Bolszewika i innych osób nie poszła na marne :) Dzięki za te informacje.

RE: Schemat instalacij elektrycznej C325.

: 16 sie 2008, 11:01
autor: Deleted_User
Zacisk 16 prądnicy do zacisku 16 regulatora.
Zacisk 18 prądnicy do zacisku 18 regulatora.
Zacisk 16 regulatora do do wsówki od kontrolki ładowania.
Drugą wsówkę od kontrolki do zacisku 15 stacyjki.
Zacisk 19 regulatora do zacisku 30 stacyjki.
Poprowadź masę od prądnicy i regulatora.
Rada:
jeżeli nie robisz C-328 jak w oryginale to kup na szrocie alternator od Poloneza lub Żuka.Poprawa gwarantowana.Mam tak w C-330 i wzbudzenie następuje przy 800 obr/min. i potem kontrolka nie pali się nawet przy 400 obr/min.Mając prądnicę po prostu niszczysz akumulatory ponieważ prądnica ładuje tylko przy wysokich obrotach a przy mniejszych po prostu go bierze z akumulatora.
Myślę że jakoś pomogłem.Jeśli Cię jeszcze coś interesuję to pytaj na forum lub na PW.