Strona 1 z 1
RE: Sprzęgło
: 19 lis 2010, 8:18
autor: Ursus
Usuń z podpisu obrazek. Łamiesz tym sposobem pkt 2, par. 5 naszego Regulaminu:
5. Podpis
1. Maksymalna ilość znaków, jaką może zawierać podpis/sygnatura Użytkownika wynosi 250.
2. Jego wysokość określana nie powinna być zbyt duża. Nie jest ona jednak ściśle określona. Obowiązuje zakaz dodawania do podpisu/sygnatury grafiki - z wyjątkiem tzw. Userbar'ów.
RE: Sprzęgło
: 19 lis 2010, 17:46
autor: marek
Nie wiem co Ci stuka bo u mnie słabo słychać ale jeżeli to sprzęgło nie jest wciśnięte to nie masz luzu między łożyskiem oporowym a dżwigienkami i być może to stuka coś w łóżysku.
RE: Sprzęgło
: 19 lis 2010, 18:47
autor: Bolszewik
1. Docisk sprzęgła powinien w czasie spoczynku cofnąć się wraz z łożyskiem oporowym tak żeby nie pracowało owo łożysko. Jeśli się kręci to się grzeje i szybko pada bo w sumie nie ma smarowania. I to ono może grzechotać. Zalecam zastosowanie odpowiednich sprężyn unoszących pedał sprzęgła oraz założenie sprężynki cofającej docisk łożyska oporowego w taki sposób by pracowała bardziej w poziomie.
2. Sprawdź czy tuleja docisku i docisk nie wpadają w jakieś głupie drgania.
3. Wyreguluj "pieski" na sprzęgle.
4. Sprężynki dociskające pieski są zwykle podłej jakości i mogą się odkształcać i drgać w czasie pracy
5. Sprawdź czy we wszystkich kapturkach są dobre sprężyny.
6. Sprawdź czy coś nie wpadło do środka.
7. Zawleczki z gwoździków mogą również drgać.
8. Może wadzi o rozrusznik lub nie całkowicie cofający się bendix.
RE: Sprzęgło
: 25 lis 2010, 20:06
autor: Bolszewik
Gdzie ?
Sprężynka - młoteczek -> zero luzu
Poosiowy na bolcu młoteczka -> minimalny aby się tylko swobodnie ruszał
Śruba regulacyjna z kontrą -> taki żeby wysprzęglał i było gdzieś między 1 -2 mm luzu tarcza - lustro.
RE: Sprzęgło
: 29 lis 2010, 20:44
autor: Bolszewik
A blokada zsynchronizowana ze sprzęgłem (to cięgiełko po prawej).
RE: Sprzęgło
: 29 lis 2010, 21:05
autor: Bolszewik
To nie wiem

RE: Sprzęgło
: 29 lis 2010, 21:09
autor: kposy
może masz pękniety wałek. Ja tak mialem w 3011 i tez czasem jak załapal to pojechał. Sprawdz
RE: Sprzęgło
: 30 lis 2010, 17:10
autor: kposy
No wałek wychodzący ze skrzyni, ten co w tarcze sprzęgłową wchodzi
RE: Sprzęgło
: 30 lis 2010, 17:20
autor: baro
wałek sprzęgłowy

?
RE: Sprzęgło
: 01 gru 2010, 20:17
autor: Bolszewik
Mechanizm nawrotu ....
RE: Sprzęgło
: 31 maja 2011, 20:03
autor: Bolszewik
Lucja:
Witam, wczoraj kupiłem Władka i z biegami może dlatego mam problem bo coś jest nie tak ze sprzęgłem. Jak wrzucam biegi to zgrzyta i jak już wrzucę to rwie do przodu nawet jak trzymana na hamulcu co to może być.
Regulacja sprzęgła jest długa żmudna i permanentna tzn. nieustająca. *flower*
Zacznij od odkręcenia dekla w dzwonie i sprawdzeniu wizualnym jak to pracuje. Potem wyreguluj luzy na cięgłach.
RE: Sprzęgło
: 31 maja 2011, 20:16
autor: lucja
Witam, to Pan mnie pocieszył bo juz się balem, że kupiłem i remont mnie czeka od razu. A te luzy na cięgnach to jakie powinny byc. pozdrawiam
RE: Sprzęgło
: 31 maja 2011, 20:34
autor: Bolszewik
Może nie "Pan" bo tu chłopaki wprowadzili zwyczaj "per Ty", zresztą nie wiadomo kto starszy. *yes*
Pedał powinien stać sztywno opierając się o podłogę.
Sprzęgło powinno brać ok. w 1/3.
Pełne wysprzęglenie ok. 2/3.
Polecam mój patent tzn. wspawanie w cięgło sprzęgła (to długie które idzie do dzwonu) rzymskiej śruby M12 daje to możliwość płynnej regulacji bez potrzeby demontażu czegokolwiek.
PS. Jak kupiłeś z 1979 i chcesz jeździć na pewniaka to mało jest rzeczy których nie trzeba by rozkręcić. *flower*
Mój jest z 1981 i nie rozkręciłem po zakupie:
- rozdzielacza (teraz mnie to czeka),
- zwolnic (naprawiłem tylko dekle i wymieniłem olej),
- pompy wtryskowej (kida się, ale na razie działa poprawnie więc wycieram i na razie nic nie robię).
RE: Sprzęgło
: 31 maja 2011, 21:09
autor: lucja
Dziękuję, jutro sprawdzę wyczytam, że luz ma być 2, 3 mm.
Ale ogólnie jesteś zadowolony z maszyny. A i jeszcze jedno dzisiaj odpaliłem ładnie chodzi na wolnych obrotach nie gaśnie tylko wskaźnik temperatury oleju nawet nie drgnął a chodził z 15 minut.
RE: Sprzęgło
: 31 maja 2011, 21:17
autor: Bolszewik
2 - 3 mm to luz między tarczą sprzęgła, a lustrem. Uwaga tarcze bywają podłej jakości i puchną w czasie pracy. Nie mam pojęcia jak odróżnić te dobre od kiepskich.
Jestem zadowolony.
Wskaźnik temperatury to cała historia, niestety one zwykle źle pokazują. U mnie jest tak że po długiej i ciężkiej pracy ledwie zbliża się do zielonego pola. Licznik jest nowy, to samo czujnik, może to wina instalacji ? Choć wątpię bo tez jest nowa (dostosowana od C-360).
Najważniejszy jest wskaźnik ciśnienia oleju !!!
RE: Sprzęgło
: 31 maja 2011, 21:32
autor: lucja
czyli nie warto bawić sie z ustawianiem tego luzu. Zgrzyta mi na jednej i drugiej dźwigni od biegów dlatego może nie mogę ich rozgryźć. A poziom paliwa jak sprawdzasz.
RE: Sprzęgło
: 01 cze 2011, 18:58
autor: Bolszewik
Warto się bawić, ale najpierw trzeba zlokalizować problem.
Może ktoś kto zna się na tych ciągnikach lepiej da Ci inną radę, ale moja jest tak: min. 3 tyś wolnych środków na koncie rozpruć wszystko i poskładać od nowa. Wtedy będziesz pewien co jest.
Do pomiaru paliwa jest linijka w baku. Jak odkręcisz korek to tam jest taka blaszka wyjmujesz, jest na niej wybita podziałka. Nowsze miały wskaźniki paliwa elektryczne.
RE: Sprzęgło
: 01 cze 2011, 19:33
autor: lucja
Witam, ok wszystko znalazłem jest linijka i wszystko jest ładne i czyste bylem w szoku po podniesieniu kalpy. Tak jak Pan mówił podciągnąłem sprzęgło łapie na 2/3 i biegi ładnie wchodzą tylko z reduktorem cieżko nie mogę przełączyć na terenowe.