Ursus C-45 - różnice
: 07 cze 2007, 17:02
Założyłem ten wątek, aby wspólnymi siłami wykazać wszystkie zmiany, które były wprowadzane w ciągnikach Ursus C-45 i później C-451 - aby w końcu zebrać to wszystko i stworzyć artykuł na stronę.
Jeśli chodzi o Ursusa C-45 to bardzo trudno jest wywnioskować w którym roku, albo od którego numeru fabrycznego dana zmiana weszła do produkcji. Dlatego też postarajmy się chociaż wspólnie wymienić wszystkie różnice. Ja postaram się te widoczne zaopatrzyć zdjęciami.
Pomożecie??
Na początek najbardziej charakterystyczna moim zdaniem różnica - kształt rury wydechowej - tzw. "komina". Najpierw stosowano kominy "stożkowe" - później zastąpiono je tymi przypominającymi cygaro. Nastąpiło to mniej więcej w trakcie wdrażania Ursusów C-451 do produkcji.

Kolejna różnica - oś przednia. Pierwsze egzemplarze posiadały oś sztywną - podobną do tych stosowanych w Lanzach (tylko prototypy). Jednak zaraz po uruchomieniu seryjnej produkcji C-45-tki wprowadzono resorowaną oś przednią. Następnie w C-451 wprowadzono oś sztywną w celu zwiększenia prześwitu.

Kolejną najbardziej rozpoznawalną różnicą są koła
W pierwszych ciągnikach stosowano stalowe koła z ostrogami. Później wprowadzano sukcesywnie ciągniki na kołach ogumionych. Jednak na początku ciągniki ogumione posiadały tylne felgi żeliwne skręcane z dwóch połówek, które zostały zastąpione felgami tłoczonymi z blach stalowej - również składały się z 2 połówek ale były nitowane.
Ciągnik na kołach stalowych:

Różne felgi w Ursusie.

Różniły się także siedzenia traktorzysty. Początkowo były to siedzenia z blaszanym siedziskiem i oparciem, zawieszone na płaskowniku ze sprężyna, które zastąpiono w C-451 siedzeniem o innej konstrukcji z miękkim siedzisku i oparciu.

Jeśli chodzi o Ursusa C-45 to bardzo trudno jest wywnioskować w którym roku, albo od którego numeru fabrycznego dana zmiana weszła do produkcji. Dlatego też postarajmy się chociaż wspólnie wymienić wszystkie różnice. Ja postaram się te widoczne zaopatrzyć zdjęciami.
Pomożecie??

Na początek najbardziej charakterystyczna moim zdaniem różnica - kształt rury wydechowej - tzw. "komina". Najpierw stosowano kominy "stożkowe" - później zastąpiono je tymi przypominającymi cygaro. Nastąpiło to mniej więcej w trakcie wdrażania Ursusów C-451 do produkcji.


Kolejna różnica - oś przednia. Pierwsze egzemplarze posiadały oś sztywną - podobną do tych stosowanych w Lanzach (tylko prototypy). Jednak zaraz po uruchomieniu seryjnej produkcji C-45-tki wprowadzono resorowaną oś przednią. Następnie w C-451 wprowadzono oś sztywną w celu zwiększenia prześwitu.



Kolejną najbardziej rozpoznawalną różnicą są koła

Ciągnik na kołach stalowych:

Różne felgi w Ursusie.


Różniły się także siedzenia traktorzysty. Początkowo były to siedzenia z blaszanym siedziskiem i oparciem, zawieszone na płaskowniku ze sprężyna, które zastąpiono w C-451 siedzeniem o innej konstrukcji z miękkim siedzisku i oparciu.

