Strona 1 z 1

Gwint na wale korbowym Deutz MA 608

: 13 maja 2011, 22:11
autor: condorpapa
W moim deutz 608 mam uszkodzone połączenie koła zamachowego z wałem - musze znaleźć nową srubę dociskającą kolo zamachowe na stożek wału - bo niestety widze wyjątkowo niefachową próbę nakręcenia nakrętki na gwintowany koniec wału - a skoki gwintu są wyraźnie różne. Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć , jaki jest skok gwintowanej końcówki wału korbowego? Zamierzam poprawić zmaltretowany gwint odpowiednią narzynką, a potem dobrać nakrętkę i dospawać do niej zaczepy na korbę.

RE: Gwint na wale korbowym Deutz MA 608

: 14 maja 2011, 10:08
autor: C360-3P
Czy grzebieniem nie da się sprawdzić skoku gwintu?

RE: Gwint na wale korbowym Deutz MA 608

: 15 maja 2011, 21:07
autor: Jar
Witam , gwint na wale MA608 to R1/2 cala.
Pozdrawiam

RE: Gwint na wale korbowym Deutz MA 608

: 26 maja 2011, 9:03
autor: condorpapa
Opanowałem sytuacje - przy pomocy grzebienia zmierzyłem skok gwintu( dziekuje za podpowiedz ..) a średnica gwintu 20 mm zmierzyłem suwmiarką - czyli jak kto będzie miał problemy - to podpowiadam, ze gwint na wale od strony korby rozruchowej jest M20/2 - prawy. Z dużą trudnością zdobyłem narzynkę drobnozwojową M20/2 i przegwintowałem ten gwint. Wyszedł rewelacyjnie poprawiony aż miło spojrzeć- zdobyłem porządną nakrętkę- tzw odkuwaną - i wreszcie mój dojczyk będzie miał solidnie zamocowane koło zamachowe. Bo m.in poprzez to sknocone mocowanie, i nieudolną próbe nakręcenia nakrętki z gwintem M20/2,5 na końcówkę wału nagwintowaną M20/2 miałem okazję kupić tego dojczyka za 300 zł - jako zepsuty nie na chodzie . Objaśniam jeszcze - że ten egzemplarz ma tylko jedno koło zamachowe , gwint jest prawy oczywiście , z drugiej strony jest przekładnia łańcuchowa, i znalazłem też numer fabryczny - 727002 . Dziekuje tym co mi pomogli dobrą radą...