Strona 1 z 1
					
				Gwint na wale korbowym Deutz MA 608
				: 13 maja 2011, 22:11
				autor: condorpapa
				W moim deutz 608 mam uszkodzone połączenie  koła zamachowego z wałem - musze znaleźć nową srubę  dociskającą  kolo zamachowe  na stożek wału - bo niestety widze  wyjątkowo niefachową próbę nakręcenia  nakrętki na gwintowany koniec wału  - a skoki gwintu są wyraźnie różne. Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć , jaki jest skok gwintowanej końcówki wału korbowego?  Zamierzam poprawić zmaltretowany gwint odpowiednią narzynką, a potem  dobrać  nakrętkę  i dospawać do niej zaczepy na korbę.
			 
			
					
				RE: Gwint na wale korbowym Deutz MA 608
				: 14 maja 2011, 10:08
				autor: C360-3P
				Czy grzebieniem nie da się sprawdzić skoku gwintu?
			 
			
					
				RE: Gwint na wale korbowym Deutz MA 608
				: 15 maja 2011, 21:07
				autor: Jar
				Witam , gwint na wale MA608 to R1/2 cala. 
Pozdrawiam
			 
			
					
				RE: Gwint na wale korbowym Deutz MA 608
				: 26 maja 2011, 9:03
				autor: condorpapa
				Opanowałem sytuacje - przy pomocy grzebienia zmierzyłem skok gwintu( dziekuje za podpowiedz ..)  a średnica  gwintu 20 mm zmierzyłem suwmiarką - czyli jak kto będzie miał problemy - to podpowiadam, ze  gwint na wale od strony korby rozruchowej  jest M20/2 - prawy. Z dużą trudnością zdobyłem narzynkę drobnozwojową M20/2 i przegwintowałem ten gwint. Wyszedł rewelacyjnie poprawiony aż miło spojrzeć- zdobyłem porządną nakrętkę- tzw  odkuwaną - i wreszcie mój dojczyk będzie miał solidnie zamocowane koło zamachowe. Bo m.in poprzez  to sknocone mocowanie,  i nieudolną próbe nakręcenia nakrętki z gwintem M20/2,5 na końcówkę wału  nagwintowaną  M20/2 miałem okazję kupić tego dojczyka za 300 zł - jako zepsuty nie na chodzie .  Objaśniam jeszcze - że  ten egzemplarz ma tylko jedno koło zamachowe , gwint  jest prawy oczywiście , z drugiej strony jest przekładnia łańcuchowa, i znalazłem też numer fabryczny - 727002 . Dziekuje  tym co mi pomogli  dobrą radą...